Slachtoffer geworden?

Hoe dan? .exe's lopen openen of wat?

Was een .scr virus. Lees de posts bij de accounts maar eens door.

Ik was dus het slachtoffer van M-F. Dat heeft me in eerste instantie een klap geld gekost, gelukkig heeft de ING alles vergoed na aangifte bij de politie.
Alweer een tijd geleden kreeg ik een brief van de politie dat ze iemand te pakken hadden, daarna (tot nu toe) niets meer van gehoord.

Soms werkt justitie dus wel degelijk! *O*

Zie ook: Privacy settings en Privacy settings
 
Laatst bewerkt:
Was een .scr virus. Lees de posts bij de accounts maar eens door.

Ik was dus het slachtoffer van M-F. Dat heeft me in eerste instantie een klap geld gekost, gelukkig heeft de ING alles vergoed na aangifte bij de politie.
Alweer een hele tijd geleden kreeg ik een brief van de politie dat ze iemand te pakken hadden, daarna (tot nu toe) niets meer van gehoord.

Soms werkt justitie dus wel degelijk! *O*
Die posts zijn natuurlijk al lang weg:

Waarom je een .scr (normaalgesproken een screensaver) bestand zou openen van een willekeurig internetlink is mij een raadsel.

Maar mooi dat je alles terug hebt gekregen :).
 
Hij was trots op zijn daden, zit onderuitgezakt in de rechtbank en speelde informatie door naar anderen dus werkte als een soort makelaar, en nu klaagt hij dat hij geen VOG kan krijgen om als pakketbezorger aan de slag te gaan_O-

en hij is gepakt dus als hacker:

ongeschikt.jpg
 
Ik heb zelf teveel terug gekregen!
Wetende dat de ING daar later weer moeilijk over gaat doen heb ik ze direct gebeld.

Nee hoor, dat kon helemaal niet, ze hadden alles correct afgehandeld. :}

Het teveel gestorte bedrag apart gezet, en ja hoor. Enige maanden later een ietwat boze brief dat ik teveel had ontvangen. Nog maar eens gebeld, alles weer uitgelegd en het teveel direct terug gestort.


Case closed. 😓
 
Hij was trots op zijn daden, zit onderuitgezakt in de rechtbank en speelde informatie door naar anderen dus werkte als een soort makelaar, en nu klaagt hij dat hij geen VOG kan krijgen om als pakketbezorger aan de slag te gaan_O-

en hij is gepakt dus als hacker:

Bekijk bijlage 1422013

VOG? Schijnt niet overal een probleem te zijn: Agent verdacht van computervredebreuk O-)




Keytrackers, dus je sluit MF af en gaat lekker bankieren of wat anders en alle toetsaanslagen worden doorgespeeld..

Dit dus.
 
Keytrackers, dus je sluit MF af en gaat lekker bankieren of wat anders en alle toetsaanslagen worden doorgespeeld..
En vingerafdruk danwel opgeslagen login/pwd via een pull down menu....want ik toets nauwelijks wat in behalve mijn pincode na het inloggen.... :?

En vorige week kreeg ik voor eerst in mijn internet leven een sms omdat mijn ASN pas geblokkeerd was...nou ben ik geen lid van asn dus dat was al duidelijk,..
 
Bizar, wel allemaal makkelijk te voorkomen. Ze zouden een goede informatie campagne moeten lanceren vanuit de overheid ala 'maar ik rook niet'. Te veel mensen gebruiken het internet wel maar hebben te weinig besef wat foute figuren kunnen aanrichten als je niet oppast.
 
Het word steeds lastiger je te weren want de criminelen zitten alles behalve stil, mn moeder is laatst opgelicht via een QR code scannen, paar duizend euro weg via een betaalautomaat in Spanje:/

Ik ga iig op zoek naar een betaalde uitgebreide virusscanner met VPN erbij ofzo, dit zal allemaal geen sluitende bescherming bieden maar is beter dan niets of die gratis demo meuk.

Mn vrouw heeft ingesteld dat ze bericht krijgt als er iets boven een bepaald bedrag op de rekening gebeurd, daarmee word je wel snel gewaarschuwd als er iemand de rekening leeg haalt, maar in die paar minute ben je ook al te laat;)
 
Zeer recente nieuwe truc..



Alles moet digital tegenwoordig he, want dat is makkelijk...

inderdaad makkelijk, er zijn pagina's vol met fraude over tikkie's, ik betaal geen enkel tikkie en ook geen QR codes :W
 
En vingerafdruk danwel opgeslagen login/pwd via een pull down menu....want ik toets nauwelijks wat in behalve mijn pincode na het inloggen.... :?

En vorige week kreeg ik voor eerst in mijn internet leven een sms omdat mijn ASN pas geblokkeerd was...nou ben ik geen lid van asn dus dat was al duidelijk,..
Die heb ik ook gehad idd. En ook geen klant bij asn dus geen probleem. Maar t zijn smerige zaken tegenwoordig!
 
Als ik goed begrijp kan dit op elke willekeurige site kunnen gebeuren, hoe kan je dit voorkomen?

Niet zomaar bestanden openen van onbekende sites/personen...helemaal als je die niet verwacht, en al helemaal niet met rare (uitvoerbare) extensies.

Het word steeds lastiger je te weren want de criminelen zitten alles behalve stil, mn moeder is laatst opgelicht via een QR code scannen, paar duizend euro weg via een betaalautomaat in Spanje:/

Ik ga iig op zoek naar een betaalde uitgebreide virusscanner met VPN erbij ofzo, dit zal allemaal geen sluitende bescherming bieden maar is beter dan niets of die gratis demo meuk.

Mn vrouw heeft ingesteld dat ze bericht krijgt als er iets boven een bepaald bedrag op de rekening gebeurd, daarmee word je wel snel gewaarschuwd als er iemand de rekening leeg haalt, maar in die paar minute ben je ook al te laat;)
Zeer recente nieuwe truc..


Die QR code is niets anders dan een vermomde URL. Het zou dus hetzelfde zijn als een vreemde naar je toekomt en vraagt om op een URL te klikken en daarna je bank login in te voeren. Dat doe je toch niet?

Ik vind het maar een raar verhaal. Je moeder heeft een QR scanner op haar telefoon geinstalleerd en weet die te gebruiken (wat ik al knap vind)? Ze scant dan een QR code van een vreemde (waarbij volgens mij altijd de URL wordt getoond) en opent die dan?
Althans ik ga uit dat het op je eigen mobiel gebeurt want je bankgegevens op de telefoon van een vreemde invullen kan ik me al helemaal niet voorstellen.

Alles moet digital tegenwoordig he, want dat is makkelijk...

inderdaad makkelijk, er zijn pagina's vol met fraude over tikkie's, ik betaal geen enkel tikkie en ook geen QR codes :W
Ten eerste krijg je - als het goed is - alleen een 'tikkie' als je iets van iemand gekocht/gekregen hebt.
Dus als je net uit eten bent geweest, en je krijgt een tikkie van een familie-lid/vriend, dan is de kans dat dit phishing is al erg klein.

Ten tweede, tikkie is vooral gericht op mobiel gebruik, waarbij de tikkie URL je bank-app opent. Hierin vul je nooit je bankgegevens/login in, dus er kan ook niks gestolen worden. Het lijkt me vrij duidelijk er iets anders gebeurt dan het openen van je bank-app.
Als je een tikkie via je PC wilt betalen (eentje die je verwacht dus), moet je er alleen maar op letten dat je ook daadwerkelijk op de site van je bank bezig bent.
 
Laatst bewerkt:
Of deze " kreeg ik gisteren
Je hebt 1 nieuw bericht .
Klik hier om het bericht te lezen. NIET DOEN DUS

De aanbevolen site in het bericht sectie ING bank.
Hoogachtend, ING BANK 2016.

Klik je erop, dan moet je meteen je inlog gegevens invoeren, geen zuivere koffie. Trouwens kreeg nu een waarschuwingsbericht hier op.
Zo min mogelijk geld op je priverekening, of is je spaargeld ook niet veilig?
 
Niet zomaar bestanden openen van onbekende sites/personen...helemaal als je die niet verwacht, en al helemaal niet met rare (uitvoerbare) extensies.


Die QR code is niets anders dan een vermomde URL. Het zou dus hetzelfde zijn als een vreemde naar je toekomt en vraagt om op een URL te klikken en daarna je bank login in te voeren. Dat doe je toch niet?

Ik vind het maar een raar verhaal. Je moeder heeft een QR scanner op haar telefoon geinstalleerd en weet die te gebruiken (wat ik al knap vind)? Ze scant dan een QR code van een vreemde (waarbij volgens mij altijd de URL wordt getoond) en opent die dan?
Althans ik ga uit dat het op je eigen mobiel gebeurt want je bankgegevens op de telefoon van een vreemde invullen kan ik me al helemaal niet voorstellen.

Is geen raar verhaal hoor, ze heeft een QR scanner ja, en iedereen met ING app op telefoon ook, hoezo is het knap dat iemand een QR scanner kan gebruiken_O-

De QR code kwam van een vreemd persoon in de vorm van een koper op marktplaats..
en inderdaad de QR code is een hyperlink en criminelen kunnen dus als jij hun daarvoor bestemde QR code scant in je bankgegevens komen en via apple pay betalen ergens. (technisch gezien zou een crimineel zijn QR code over een bestaande QR code plakken (restaurant/musea/informatiebord en zo een val zetten voor nietsvermoedende scanners.)

gemak dienst de mens crimineel.
 
Om je spaargeld over te boeken moet je ook een pincode invoeren toch, dus ook de combi te achterhalen.
 
Is geen raar verhaal hoor, ze heeft een QR scanner ja, en iedereen met ING app op telefoon ook, hoezo is het knap dat iemand een QR scanner kan gebruiken_O-

De QR code kwam van een vreemd persoon in de vorm van een koper op marktplaats..
en inderdaad de QR code is een hyperlink en criminelen kunnen dus als jij hun daarvoor bestemde QR code scant in je bankgegevens komen en via apple pay betalen ergens. (technisch gezien zou een crimineel zijn QR code over een bestaande QR code plakken (restaurant/musea/informatiebord en zo een val zetten voor nietsvermoedende scanners.)

gemak dienst de mens crimineel.
De QR scanner in de ING-app gaat geen URLs in de browser openen, of uberhaubt QR codes die niet voor de ING-app zijn. Je moet specifiek een aparte QR scanner gebruiken en daarbij de getoonde URL openen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan