Slag in achtertandwiel

Fritz

MF veteraan
27 aug 2004
2.225
1
Nijmegen
Help!! ik heb een klein slagje in mijn achtertandwiel. De ketting gaat niet zwabberen maar ik vroeg mij af of ik het beste het tandwiel/kettingset kan vervangen of dat dit niet zo heel veel uitmaakt. en wat kost dit als ik dit laat doen of is het ook zelf goed te doen.
 
hij heeft een slag in het tandwiel, niet in het achterwiel.
Volgens mij doe je het met opzet, verkeerde antwoorden geven, kromme redenaties, ed, maar je bent nog steeds lief hoor ;)




is de slag axiaal of radiaal ?
 
Axiaal. De ketting zwengelt niet over de baan dus dat valt nog wel mee. Maar ik zit er toch een beetje mee. vervangen waarschijnlijk toch het beste? Ik had een prijsopgave van de dealer gekregen van 240 Euri. Voor en achtertandwiel plus ketting. Dat kan volgens mij goedkoper.
 
ja waarom bestel je niet een setje, ff op internet kijken voor vergelijking van prijzen ofzo, en zet t er zelf op. of was je dat al van plan?
zal gerust een stuk goedkoper kunnen, maar zal ook wel aan kwaliteit inleveren cker?

weet je trouwens de oorzaak al van je slaggie in t tandwiel? anders heb je dat straks heel misschien weer..
 
Ik weet de oorzaak niet maar ik heb denk ik bij de koop (part.) niet direct het slagie gezien. Dus vandaar. Ik was het idd van plan zelf te doen. Ben niet geheel uitgerust met 2 linker handen dus dat moet wel lukken. Zit alleen even met het demonteren van het achterwiel incl. remschijvies maar dat gaat dan wel lukken. volg gewoon mijn manual.
 
je kunt gewoon je achtertandwiel vervangen als de ketting nog in orde is. kost je 35 eurootjes, en dan kun je gewoon rijden. je ketting slijt echt niet omdat je een nieuw tandwiel erop legt.
als je ketting toch al versleten is, wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan