slag in voorvelg

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.587
244
Tilburg
hee luitjes :W ,

Ik wilde vandaag mijn mooie, goudkleurige velg monteren. bleek er een slag in te zitten. nu heb ik begrepen dat er bedrijven zijn die zo'n slag er weer uit kunnen halen, maar nou wil ik graag weten wat dat kost, en welke ontslager in de omgeving van tilburg ik het beste kan nemen.
 
38 euro voor een auto velg. een motor velg moet niet veel duurder zijn.
dat zijn bedragen waar ik het wel voor kan doen.

ik heb nog 4 remschijven met een deuk erin. gelijk maar eens meenemen dan. eens kijken of ze die ook weer kunnen fatsoeneren.

tanks meester Flick
 
kan wel zijn maar heeft laatst het fram van mijn soes gericht en het t-stuk en het voorwiel van mijn straat motor en het is weer super!!!! Ben zelfs in zijn werkplaats geweest en ik moet zeggen dat het er super uit zag daar. En op iedereen is wel wat aan te merken maar begin bij jezelf zeg ik dan.
Ik zal ´s kijken of ik zijn nummer nog kan vinden. Kweet ook nog wel een ander maar die zit (dacht ik) in Gemert. Zal wel eens kijken of ik iets kan vinden.

Gr. Ruud
 
38 euro voor een auto velg. een motor velg moet niet veel duurder zijn.
dat zijn bedragen waar ik het wel voor kan doen.

ik heb nog 4 remschijven met een deuk erin. gelijk maar eens meenemen dan. eens kijken of ze die ook weer kunnen fatsoeneren.

tanks meester Flick


Motorvelg kost maar liefst 90,- euro (zie prijslijst)

Maar er zijn er nog veel meer, dus gewoon een middagje rondbellen.
Maar je hebt zwaar kans dat een 2e handsje goedkoper is dan deze te laten richten.

;)
 
Komt ie dan:

Ga gewoon eens langs bij je lokale bandenboer. Die kunnen vaak autovelgen richten en dus ook van een motor. Ik heb het eens gedaan en geloof dat ik misschien 60 gulden kwijt was?

Je zal wel op de plek van de deuk een kleine beschadiging krijgen omdat ze die deuk eruit slaan. Beetje lak verlies op de rand van de velg moet je op rekenen.
 
Velgen, wielen, tjonge jonge... :P

Een wiel is het hele ding, met of zonder band. De velg is alleen de buitenste rand waar de band aan vast zit. Vroeger had je dus gewone spaakwielen: een velg, een naaf en een stel spaken die het met elkaar verbond. Het moderne gietwiel (let op: gietwiel en niet gietvelg!) heeft ook een velg, een naaf en een stel spaken die het met elkaar verbindt. Alleen zitten er nu wat minder spaken in die aan de velg en de naaf vastzitten; de velg, spaken en naaf zijn nu dus 1 geheel.

En zoals dus eerder gezegd, als je een velg wilt monteren heb je dus een gespaakt wiel (van het werkwoord spaken: spaken in het wiel aanbrengen), anders kun je inderdaad alleen een wiel monteren, met of zonder band.

:W

Mijn Fat Boy heeft geen spaken, hoe zit dat dan?

full
 
bolder in loil/didam heeft mijn achterwiel weer gefixt, was erg veel werk/enorme slag/deuk, koste 50 euro en nu dermate naar wens dat plaklood overbodig was *O*
 
plaklood is afhankelijk van de combinatie band/velg. de band is meestal ook niet helemaal gebalanceerd. of helemaal niet natuurlijk.

ik ga volgende week eens praten met de verschillende bedrijven, en dan zie ik het wel.
 
ik heb een bedrijf gevonden bij hasselt (belgie) in de buurt. Deze kan alles wat ik zelf gesloopt heb, weer repareren.
misschien toch interessant.
kost wel een bak geld, maar goed motorrijden kost sowieso geld.

ad van den boomen
Bennenweg 48 Zonhoven
0032 11 251788
06-53228111
 
ik heb een bedrijf gevonden bij hasselt (belgie) in de buurt. Deze kan alles wat ik zelf gesloopt heb, weer repareren.
misschien toch interessant.
kost wel een bak geld, maar goed motorrijden kost sowieso geld.

ad van den boomen
Bennenweg 48 Zonhoven
0032 11 251788
06-53228111


Ad van den boomen zat eerst "gewoon" in nuenen, maar is schijnbaar dus verhuisd.

Ik denk wel dat je goedkopere adresjes kunt vinden hoor, ad kent z'n prijs.
 
de rest kent de prijzen ook hoor. ik wil best voor een dubbeltje eerste rang zitten, maar meestal werkt dat toch niet bij mij. hasselt is nog redelijk te doen voor mij, dus ik kijk wel wat ik ermee ga doen.
 
ik heb een bedrijf gevonden bij hasselt (belgie) in de buurt. Deze kan alles wat ik zelf gesloopt heb, weer repareren.
misschien toch interessant.
kost wel een bak geld, maar goed motorrijden kost sowieso geld.

ad van den boomen
Bennenweg 48 Zonhoven
0032 11 251788
06-53228111

Ja,dat is ie! Je hebt ´m dus al gevonden. Ad heeft ook mijn voorvelg van m´n TDM gericht en is helemaal super geworden. :} Zelf geen beschadigingen. :}

Gr. Ruud
 
je kunt ook de velgendokter proberen: http://www.develgendokter.nl/ jahaa die doen ook motorwielen :+

zijn ze wel klaar dan voor het weekend van 23 sept? zie Hèt MF Motorweekend 2006 topic

ik heb 3 motoren, meestal is er wel 1 beschikbaar :+

maar om eerlijk te zijn ga ik zelf ook voor het kletsen en meeten, dan voor het rijden. Als je 30.000 km per jaar op de motor zit, hoef je niet meer zo die bochien in de eifel te doen.

Laat staan als het regent, of net geregend heeft, dan heb ik al helemaal niet meer de behoefte om te rijden.

maar mocht de zon in die periode vrijelijk schijnen, dan zoek ik het topic toch nog een keer op.

een site niet, telefoonnummer wel, ligt tussen arnhem en doetinchem in gelderland, wellicht niet naast de deur?

het is idd nogal een stukkie rijden, maar bellen kan altijd, baat het niet dan schaad het niet
 
ik heb 3 motoren, meestal is er wel 1 beschikbaar :+

maar om eerlijk te zijn ga ik zelf ook voor het kletsen en meeten, dan voor het rijden. Als je 30.000 km per jaar op de motor zit, hoef je niet meer zo die bochien in de eifel te doen.

Laat staan als het regent, of net geregend heeft, dan heb ik al helemaal niet meer de behoefte om te rijden.

maar mocht de zon in die periode vrijelijk schijnen, dan zoek ik het topic toch nog een keer op.

Kletsen? daarom zit er een kampvuur-avond aan vast, én uitgebreide stops. Alleen maar rijden is ook niet alles nee. Mooi weer wordt het echt wel.

Nou hou ik erover op, sorry voor de topic vervuiling!
 
Bolder Richtwerk 0316-223722

Ietwat bot over de telefoon maar gewoon even langs gaan. Richtwerk dmv. prof. laserbank, wou weinig kwijt over het hoe en wat...

Velg was wel dermate gedeukt dat er gewoon een platte kant aan zat. Had ie toen enorm veel werk aan gehad en koste maar liefst 50 euro (anderhalf jaar terug). Richt ook frame's, vorkpoten e.d. , beetje de sport alles wat krom is weer goed te krijgen. Had wel wat krassen op de velg, wellicht van inspannen of richten maar die er vlot uitgeschuurd. Vond de combi met band wel fraai met NUL gram plaklood *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan