slag in voorvelg

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.587
244
Tilburg
hee luitjes :W ,

Ik wilde vandaag mijn mooie, goudkleurige velg monteren. bleek er een slag in te zitten. nu heb ik begrepen dat er bedrijven zijn die zo'n slag er weer uit kunnen halen, maar nou wil ik graag weten wat dat kost, en welke ontslager in de omgeving van tilburg ik het beste kan nemen.
 
Gegoten wielen worden ook gewoon altijd velgen genoemd in de normale wereld.

Met spaakwielen heb je natuurlijk onderdelen... naaf, spaken, velg, binnenband, buitenand...

Gegoten wielen heb je dan wiel/velg wat je wilt en je buitenband.

Als je gegoten wielen hebt kun je die vaak laten richten bij een gespecialiseerd bedrijf. Zaterdag nog langs geweest hier in de buurt, 75 euro wilde hij het achterwiel van een mederijder richten. Was dagelijkse kost voor die man.

Succes ermee!
 
ok ok

ik heb een GSXF750 met een mooie gouden velg met 3 niet verdraaibare spaken.

75 euro bij alkmaar :+
wie bied minder of hetzelfde in de omgeving van Tilburg.

Beschadigd mijn lak trouwens ook van het richten. want dat zou erg jammer zijn.
 
Gegoten wielen worden ook gewoon altijd velgen genoemd in de normale wereld.

Met spaakwielen heb je natuurlijk onderdelen... naaf, spaken, velg, binnenband, buitenand...

Gegoten wielen heb je dan wiel/velg wat je wilt en je buitenband.

Als je gegoten wielen hebt kun je die vaak laten richten bij een gespecialiseerd bedrijf. Zaterdag nog langs geweest hier in de buurt, 75 euro wilde hij het achterwiel van een mederijder richten. Was dagelijkse kost voor die man.

Succes ermee!
Dat ze wielen van een auto velgen noemde dat was me bekent, maar die heben dan ook geen naaf want die zit vast aan je auto.
Dat ze bij een motor een kompleet wiel een velg noemen vind ik erg verwarrend.
 
Dat ze wielen van een auto velgen noemde dat was me bekent, maar die heben dan ook geen naaf want die zit vast aan je auto.
Dat ze bij een motor een kompleet wiel een velg noemen vind ik erg verwarrend.

een velg is alleen het metaal. de naaf is het binnenwerk, dus de bout, de lagers etc. Wiel gebruik ik altijd voor de velg + de band.
 
ok ok

ik heb een GSXF750 met een mooie gouden velg met 3 niet verdraaibare spaken.

75 euro bij alkmaar :+
wie bied minder of hetzelfde in de omgeving van Tilburg.

Beschadigd mijn lak trouwens ook van het richten. want dat zou erg jammer zijn.

Kijk eens op marktplaats, daar bied iemand diverse wielen aan van suzuki's)ook oa van een gsx-f) va. 35 euro

En swinkels, heeft die niets?
 
Kijk eens op marktplaats, daar bied iemand diverse wielen aan van suzuki's)ook oa van een gsx-f) va. 35 euro

En swinkels, heeft die niets?

het is eigenlijk al een reserve wiel, maar wat heb je aan een reserve wiel dat je niet kunt gebruiken. dan kun je hem nog beter weggooien.

De naaf is het gedeelte waar de lagers in zitten.

nu ga ik het van dale raadplegen hoor B|
 
Laatst bewerkt:
U hebt gezocht op naaf:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

naaf (de ~, naven)
1 middenstuk van een wiel waar de as doorheen gaat en waarin de spaken zitten

naaf en velg zijn dus 1 geheel, maar ik noem het nog steeds velg hoor.
Wiel gebruik ik voor velg + band.
tong.png
 
Laatst bewerkt:
_O- zoveel praat over het verschil ;)

Over het beschadigen mag ik hopen van niet, kom je aan met je splinternieuwe gepoadercoate wielen en krijg je ze terug met butsen.

Neuh, lijkt me niet echt handig. Wel even vragen lijkt me niet gek van te voren.
 
Dus een wiel zonder band is geen wiel :?

nee dan is het in ons geval een velg.

Als hij hem nou monteert zonder band... dan is het je velg monteren :P

ha die Rambi :W , wel zinnige opmerkingen posten hier in dit serieuze topic he :Y

_O- zoveel praat over het verschil ;)

Over het beschadigen mag ik hopen van niet, kom je aan met je splinternieuwe gepoadercoate wielen en krijg je ze terug met butsen.

Neuh, lijkt me niet echt handig. Wel even vragen lijkt me niet gek van te voren.

dat mag jij best hopen, maar ik heb het idee, dat ze dat toch met wat geweld en wat warmte moeten doen, en beide is niet al te best voor je lak. misschien heb ik ongelijk hoor, maar ik zou niet weten hoe ze dat dan doen.
 
Laatst bewerkt:
Velgen, wielen, tjonge jonge... :P

Een wiel is het hele ding, met of zonder band. De velg is alleen de buitenste rand waar de band aan vast zit. Vroeger had je dus gewone spaakwielen: een velg, een naaf en een stel spaken die het met elkaar verbond. Het moderne gietwiel (let op: gietwiel en niet gietvelg!) heeft ook een velg, een naaf en een stel spaken die het met elkaar verbindt. Alleen zitten er nu wat minder spaken in die aan de velg en de naaf vastzitten; de velg, spaken en naaf zijn nu dus 1 geheel.

En zoals dus eerder gezegd, als je een velg wilt monteren heb je dus een gespaakt wiel (van het werkwoord spaken: spaken in het wiel aanbrengen), anders kun je inderdaad alleen een wiel monteren, met of zonder band.

:W
 
is er nou niemand die iets zinnigs kan vertellen over het eruit halen van de slag in mijn velg/wiel/naaf/band.

wordt wel veel offtopic gel*ld hier zeg :X
 
is er nou niemand die iets zinnigs kan vertellen over het eruit halen van de slag in mijn velg/wiel/naaf/band.

wordt wel veel offtopic gel*ld hier zeg :X
Alleen als de slag erg klein is zou ik hem eruit halen, de velg is van alu en alu is nou niet het beste materiaal om terug te buigen. De gespaakte velgen zijn meestal van staal en dat kan wel goed teruggebogen worden.
Dus als je een grote slag hebt zou ik het niet terug buigen, maar neem 's contact op met een vakman.
 
"De velgen onder uw auto hebben het zwaar te verduren"

One sentence says it all _O-

Nee, ff zonder dollen. Ik had toch al gezegd; ga ff naar iemand toe die dit kan doen in de buurt, laat je ff adviseren bij een dielert!

Maar inderdaad offtopic topic on the roll!

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan