slag in WM2 wielen na herspaken

sphere2

MF veteraan
26 dec 2007
1.652
2
Ik heb 2 WM2 wielen laten spaken met RVS. Bij het monteren zijn wat dingen die opvallen. Het voorwiel staat niet in het midden van de vork (kennelijk moet het wiel asymmetrisch gespaakt worden?!) en verder zit er slag in de wielen.

Voor 2-3 mm, achter 3-4 mm. Hoeveel slag is acceptabel?
 
De slag is met spaken spannen te verhelpen. Het uit het midden spaken is ook te doen, maar dan moet je de off-set weten oftewel hoe ver het uit het midden moet zijn. Of het spaken is niet goed gebeurd en uit het midden gezet.

Het spaken spannen is dan wel erg slordig gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Voordat ik met vingers ga wijzen, wil ik gewoon weten wat nou precies acceptabel is. Ik heb wel gietwielen gezien die meer slag hadden. Misschien is 3-4mm slag teveel, maar mag je je met spaakwielen bij 2-3 mm je handjes dichtknijpen?
 
De grap van spaakwielen is dat je de slag er helemaal uit kunt halen. Bij gietwielen niet. Eenmaal een slag erin, altijd een slag. Ok, je kunt ze eens opnieuw laten richten.

Dus waarom zou je je spaakwielen gaan vergelijken met gietwielen?
 
Bedankt voor de reacties. Hoogteslag zit er trouwens niet in voor zover ik het kan constateren. Ik zal eens een belletje doen om te informeren wat er mogelijk is.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan