Paisley
MF veteraan
- 28 jul 2008
- 2.253
- 0
Aan de pijlstok van mijn DR350 (luchtgekoeld en dry sump) hangt standaard een klodder slagroom. De pijlstok zit vlak bij het balhoofd en het oliereservoir zit dus in de framebuizen.
Wat ik heb geleerd, is dat slagroom op de olie (vocht) betekent dat de motor te weinig wordt gebruikt of niet warm genoeg wordt.
Beide is niet van toepassing. De motor wordt heet zat en staat niet vaak langer dan een week stil.
Kan de slagroom ook ontstaan omdat de framebuizen genoeg gekoeld worden waardoor alleen op deze plek slagroom ontstaat, en dus geen probleem geeft voor smering. Of moet ik er vanuit gaan dat er ergens water naar binnen komt?
Wat ik heb geleerd, is dat slagroom op de olie (vocht) betekent dat de motor te weinig wordt gebruikt of niet warm genoeg wordt.
Beide is niet van toepassing. De motor wordt heet zat en staat niet vaak langer dan een week stil.
Kan de slagroom ook ontstaan omdat de framebuizen genoeg gekoeld worden waardoor alleen op deze plek slagroom ontstaat, en dus geen probleem geeft voor smering. Of moet ik er vanuit gaan dat er ergens water naar binnen komt?
Laatst bewerkt: