Slalom op de snelweg

Slalom op de snelweg

  • Mijn grootste hobby

    Stemmen: 17 22,4%
  • Af en toe

    Stemmen: 13 17,1%
  • Beetje link

    Stemmen: 33 43,4%
  • gevaarlijk

    Stemmen: 13 17,1%

  • Totaal aantal stemmers
    76

M-71

MF veteraan
6 feb 2003
7.467
70
Vanochtend op weg naar mijn werk weer zo'n lekker slalom baantje tegengekomen op de snelweg..je kent het wel zo'n opstopping van auto's die allemaal 100 rijden maar wel in baksteen formatie met genoeg ruimte om links en rechts inhalend ertussendoor te glippen.
Kom je niet dagelijks tegen maar is wel kicken als je het tegenkomt.

Deed het op mijn Vulcan ook al af en toe, maar op de ZX-10 gaat het helemaal lekker }) :9~

Vroeg me alleen af of ik nou een gevaarlijke gek aan het worden ben of dat iederen dit doet :?
 
tis een beetje link, wel ontzettend leuk. Het draagt helaas wel weer bij aan het negatieve beeld dat men over het algemeen van motorrijders heeft. Velen schrikken zich te pleuren :X .
 
tis een beetje link, wel ontzettend leuk. Het draagt helaas wel weer bij aan het negatieve beeld dat men over het algemeen van motorrijders heeft. Velen schrikken zich te pleuren :X .
ach dat beeld hebben ze toch wel, of je dat nou doet of niet..
maar je moet iets als je je verveelt ;)
 
persoonelijk vind ik het een erg domme actie, los van het feit of het leuk is.

automobilisten zijn niet ingesteld op rechtse inhalers. ze schrikken zich te pleuris en ze kunnen elk moment weer van baan verwisselen en geloof me ze kijken zelden naar rechts.

maareh ik ben geen moraal ridder, dus vooral lekker doorgaan. maar niet klagen als je van je sokken wordt gereden aub.
 
Nou sorry maar ik begin steeds meer iets te krijgen van Fuck it met dat 'beeld van de motorrijders'

Alsof er ook maar 1 persoon in een koekblik is die zijn best doet om een 'positief beeld van de automobilisten' te scheppen (eerder andersom)..dus waarom zou ik mijn best doen :?

Dit moet je overigens niet zo zwat wit zien hoor..ik ben best nog wel sociaal in het verkeer..vind alleen de motivatie over dat beeld van de motorrijder geen hout snijden. We zijn toch al vogelvrij, overheid en automobilist schijt op ons of vergeet gewoon even dat we bestaan.

Verder gevaarlijk..ja och het is niet zo dat ik hun spiegels er afrij ofzo hoor doe het alleen als er flink wat ruimte is (+/- nog een auto incl normaal afstand houden naast zou kunnen rijden op de andere baan)
 
als ze ons als gevaarlijk beschouwen kijken ze iig voor ons uit... O-)

dat gezeur over negatieve beeldvorming... laat ze maar bang zijn, des te beter })

[me]Thunderer hoopt altijd maar weer dat er bij de koekblikkers op de linkerbaan een lampje gaat branden als hij er 20 achter elkaar rechts inhaal B| [/me]
 
Laatst bewerkt:
Zie de lol er wel van in, nadeel is alleen dat niemand verwacht dat je er aan de rechterkant voorbij komt |(

Neem daarbij de oplettende en wakkere automobilisten die je veel ziet en de kans op ongelukken is erg groot :X

Maar goed, gewoon doen
Doe het zelf ook wel es
 
Zie de lol er wel van in, nadeel is alleen dat niemand verwacht dat je er aan de rechterkant voorbij komt |(

Neem daarbij de oplettende en wakkere automobilisten die je veel ziet en de kans op ongelukken is erg groot :X

Maar goed, gewoon doen
Doe het zelf ook wel es

je moet natuurlijk altijd een veiligheids marge aanhouden... nooit vertrouwen dat de ander je wel zal zien :X
 
Nou sorry maar ik begin steeds meer iets te krijgen van Fuck it met dat 'beeld van de motorrijders'

Alsof er ook maar 1 persoon in een koekblik is die zijn best doet om een 'positief beeld van de automobilisten' te scheppen (eerder andersom)..dus waarom zou ik mijn best doen :?

Dit moet je overigens niet zo zwat wit zien hoor..ik ben best nog wel sociaal in het verkeer..vind alleen de motivatie over dat beeld van de motorrijder geen hout snijden. We zijn toch al vogelvrij, overheid en automobilist schijt op ons of vergeet gewoon even dat we bestaan.

Verder gevaarlijk..ja och het is niet zo dat ik hun spiegels er afrij ofzo hoor doe het alleen als er flink wat ruimte is (+/- nog een auto incl normaal afstand houden naast zou kunnen rijden op de andere baan)

:^ Nobody like us whe don;t care!! })
 
Ik rijd niet zo vaak met de motor in de spits op de snelweg, maar als...., dan doe ik het weleens ja, gaat perfect. Ik heb altijd het idee: auto's blijf maar lekker rijden waar je rijdt, links of rechts, maakt niet uit, ik laveer er wel door. Per saldo kost dit het minste energie, want het is voor een automobilist (ik spreek uit ervaring, ben er ook 1) een veel grotere heisa om van rijbaan te verwisselen dan voor een motormobilist.

T.a.v. onverwacht opschuivende auto's: die zijn er niet, want als je goed anticipeert beschouw je elke auto als een potentiele niet kijkende opschuiver, en heb je dus altijd een vluchtroute voor als dat gebeurt.
 
Alsof er ook maar 1 persoon in een koekblik is die zijn best doet om een 'positief beeld van de automobilisten' te scheppen (eerder andersom)..dus waarom zou ik mijn best doen :?


Heej! Ik rij elke dag zowat in de vangrail om toch maar zeker genoeg ruimte te bieden aan die passerende motoren. Wagens voor en achter mij zie ik vaak hetzelfde doen. Dat lijkt me toch serieus positeif imagebuilding hoor!
 
En dan maar wachten tot er een automobilist links en rechts inhalend langs een groep motorrijders komt... |(
:^
En als wij dus rechts ingehaald worden, wordt het voor de motorrijder dus nog onvoorspelbaarder. :?
Het rechts inhalen is niet voor niets verboden.
Dan maar een moraalridder, maar ik ben tegen dit soort rijgedrag.
Vroeg of laat ben je als motorrijder zelf de dupe van dit soort gedrag.
 
[me]Thunderer hoopt altijd maar weer dat er bij de koekblikkers op de linkerbaan een lampje gaat branden als hij er 20 achter elkaar rechts inhaal B| [/me]
:^

zelfs met de auto doe ik dat :X
Uiteraard met de nodige marge = niet te groot snelheidsverschil.


Enne: een file mag je toch rechts inhalen :?

:+
 
En dan maar wachten tot er een automobilist links en rechts inhalend langs een groep motorrijders komt... |(

ehhh knappe auto die mij in de spits in weet te halen O-)

en daarnaast kijk ik wel eens in mijn spiegels en ga ik netjes opzij als er iemand met hoge nood langs wil... in tegenstelling tot automobilisten let ik op in het verkeer en ga ik niet al krant lezend met 110 op de linkerbaan kamperen B|
 
Ik zit ook elke dag op de snelweg.
Laveren tussen de file hoort er dan bij.
Wat ik mij wel afvraag is, of jullie nu telkens je richtingaanwijzers opzetten om maar een metertje of zo op zij te gaan (links-rechts t.o.v. de middenlijn) om de volgende auto in te halen :?

Het houdt mij in ieder geval geconcentreerd, als ik rustig in de file zou mee rijden, val ik in slaap (net als de automobilisten die een krantje gaan lezen, een landkaart bovenhalen, te telefoneren of dames die hun make-up beginnen bij te werken |( )
 
Heej! Ik rij elke dag zowat in de vangrail om toch maar zeker genoeg ruimte te bieden aan die passerende motoren. Wagens voor en achter mij zie ik vaak hetzelfde doen. Dat lijkt me toch serieus positeif imagebuilding hoor!

het is waar, je ziet steeds meer (meestal overbodige, maar toch) uitwijkmanouvres in een file om motoren de ruimte te geven, en dat is wel positief dat de meeste blikkers dat doorkrijgen. Aan de andere kant is wettelijk geregeld dat we tussen de file door mogen..dus wat is eigenlijk het bijzonder gulle aan dit gebaar :? Ik mag erlangs en moet dan dankbaar zijn dat je me niet tegenhoudt :?
 
het is waar, je ziet steeds meer (meestal overbodige, maar toch) uitwijkmanouvres in een file om motoren de ruimte te geven, en dat is wel positief dat de meeste blikkers dat doorkrijgen. Aan de andere kant is wettelijk geregeld dat we tussen de file door mogen..dus wat is eigenlijk het bijzonder gulle aan dit gebaar :? Ik mag erlangs en moet dan dankbaar zijn dat je me niet tegenhoudt :?

nou het is toch wel netjes, ik zie elke ochtend genoeg lamlullen die met 2 banden op of over de middenstreep staan :(
 
het is waar, je ziet steeds meer (meestal overbodige, maar toch) uitwijkmanouvres in een file om motoren de ruimte te geven, en dat is wel positief dat de meeste blikkers dat doorkrijgen. Aan de andere kant is wettelijk geregeld dat we tussen de file door mogen..dus wat is eigenlijk het bijzonder gulle aan dit gebaar :? Ik mag erlangs en moet dan dankbaar zijn dat je me niet tegenhoudt :?
Het bijzondere aan het gulle gebaar is dat ie met die actie aangeeft je gezien te hebben, da's toch ook prettig ;)
 
Het bijzondere aan het gulle gebaar is dat ie met die actie aangeeft je gezien te hebben, da's toch ook prettig ;)

nou sommige geven daar zeg maar mee aan je niet gezien te hebben die geven een wilde ruk aan het stuur en klappen bijna de vangrail in terwijl ik er al bijna langs ben... :? (zeker bang voor hun lak ofzo :P )
 
l :+ l..die zie je ook veel ja, gaan ineens opzij als je er al langs bent :z
 
nou sommige geven daar zeg maar mee aan je niet gezien te hebben die geven een wilde ruk aan het stuur en klappen bijna de vangrail in terwijl ik er al bijna langs ben... :? (zeker bang voor hun lak ofzo :P )
Da's pas als je ernaast zit/voorbij bent

Misschien heeft het er ook mee te maken dat er 100+ Db voorbij komt :o O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan