Slang los onder tank CBR 600

AnoAr

Rookie
19 mrt 2022
8
1
Beste leden,
Bij het vervangen van de lucht filter van mijn CBR 600 F2, heb ik de tank los moeten halen. Alle slangen uit de tank zijn aangesloten behalve 1 slangetje waarvan ik eerst dacht dat ik m los getrokken heb vooral omdat er net onder een andere slang zit die ook losgekoppeld is, maar toch twijfel ik of dat zo is.
Ik heb foto's bijgevoegd. Kan iemand mij gerust stellen? horen beide los te zitten? wat zijn dat voor slangen?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20220319_174845[5181].jpg
    20220319_174845[5181].jpg
    185,3 KB · Weergaven: 75
  • 20220319_174824[5183].jpg
    20220319_174824[5183].jpg
    126,8 KB · Weergaven: 72
  • 20220319_174821[5182].jpg
    20220319_174821[5182].jpg
    108,6 KB · Weergaven: 74
Als ze goed op elkaar passen kun je er wel vanuit gaan dat ze gekoppeld horen te zijn. Komt wel erg mooi uit ook zo te zien. Alhoewel de diameters dan weer niet passen op het oog... Werkplaatshandboek zou handig zijn in dit geval.
 
Beste leden,
Bij het vervangen van de lucht filter van mijn CBR 600 F2, heb ik de tank los moeten halen. Alle slangen uit de tank zijn aangesloten behalve 1 slangetje waarvan ik eerst dacht dat ik m los getrokken heb vooral omdat er net onder een andere slang zit die ook losgekoppeld is, maar toch twijfel ik of dat zo is.
Ik heb foto's bijgevoegd. Kan iemand mij gerust stellen? horen beide los te zitten? wat zijn dat voor slangen?
Alvast bedankt!
Zo te zien van de overloop van de tank. Koppelstukje zit ertussen om makkelijk los te halen als de tank eraf moet.
Overigens is dit geen F2. Die heeft geen aluminium frame.
 
Zo te zien van de overloop van de tank. Koppelstukje zit ertussen om makkelijk los te halen als de tank eraf moet.
Overigens is dit geen F2. Die heeft geen aluminium frame.
Misschien geen F2 maar wel een Cbr600 f uit 2002 PC35. Probleem is dat ik niet bij kan om deze weer te koppelen, wordt een lastig klus. Ik heb de motor gestart en deze draait zonder problemen
 
Alle slangen uit de tank zijn aangesloten behalve 1 slangetje waarvan ik eerst dacht dat ik m los getrokken heb vooral omdat er net onder een andere slang zit die ook losgekoppeld is, maar toch twijfel ik of dat zo is.
Kennelijk een Honda-probleem?

Mijn Blackbird heeft na verwijderen tank ook slangen die van nergens naar nergens lijken te gaan.
Er is een overloopslang (bij teveel tanken) en ook een ontluchtingsslang. Beide verdwijnen 'ergens' bij het achterwiel naar onder.
De 1e keer bij afnemen tank hingen die slangen ineens los onder de tank uit.
Huh? Waar komen die vandaan? Gewoon 'ergens' op een plek naar onder waar er geen ruzie is met de ketting.
 
Het is inderdaad de Tankontluchting/Tankbeluchting. In het begin durfde ik niet hard te trekken, maar met wat meer kracht zag ik een van de slangen, die onder de motor hangen, bewegen en zo heb ik deze een beetje los kunnen maken om bij te kunnen en deze te koppelen.
luchtfilter zit erin, oude olie is eruit nu nog maar de oliefilter los zien te krijgen. Ik dacht deze met de hand los te kunnen krijgen maar tevergeefs. Iemand in de buurt van Huizen/Blaricum een oliefilter sleutel? :]
Bedankt allen!
 
Het is inderdaad de Tankontluchting/Tankbeluchting. In het begin durfde ik niet hard te trekken, maar met wat meer kracht zag ik een van de slangen, die onder de motor hangen, bewegen en zo heb ik deze een beetje los kunnen maken om bij te kunnen en deze te koppelen.
luchtfilter zit erin, oude olie is eruit nu nog maar de oliefilter los zien te krijgen. Ik dacht deze met de hand los te kunnen krijgen maar tevergeefs. Iemand in de buurt van Huizen/Blaricum een oliefilter sleutel? :]
Bedankt allen!
Anoar je kunt proberen om een stukje schuurpapier om het filter te wikkelen en dan nog eens proberen of je met die extra grip het filter los kunt draaien.
 
Ik heb een F2 die heeft een dikke lange slang + een lange dunne slang die los naar beneden hangen . En 2 slangen op de kraan een dikkere en een dunne . De dikkere is de benzine leiding gaat van de kraan naar de carburateurs en de dunne is vacuüm die van de benzine kraan op 1 van de carburateurs aangesloten zit .
 
Terug
Bovenaan Onderaan