slangen van tank naar carbs

motorfreak42

Die hard MF'er
8 feb 2007
255
1
hoi

ik heb de tank van mijn `89 gixxer gehaald...terug geplaats..testrit..problemen dus..volgende.
als ik een constante snelheid rijd,gas geef,houd de motor in..stottert..veel tussengas geven..in ineens schiet hij wat stotterend weer voor uit..bij het optrekken van stilstand trekt hij bij volgas wel door naar het rode gebied..ik heb zelf het idee dat er ergens iets fout is aangesloten onder de tank ..dat ik de 3 slangen heb verwisseld..voor het demonteren van de tank liep hij super..iemand foto`s of een uitleg hoe de slangen in goede volgorde monteren...alvast bedankt
 
Ik denk dat een van de slangen geknikt zit en dat er dus niet genoeg benzine door kan (er zitten niet voor niets veren om heen orgineel)
Kijk daar maar eens naar
Wat ik ook een keer heb meegemaakt is dat de beluchtingsslang (boven op de tank) dicht geknepen zat en toen waren er ook allerlei vreemde dingen aan de hand
De slangen zitten wel goed op de tank anders had je hele andere problemen gekregen(1 vacuum en twee voor benzine)

Ps volgens mij zit er op een 89 GSXR nog geen benzine pomp.......maar ik ben dan ook geen echte "kenner"
 
kijk morgen alles nog een keer na...zitten trouwens geen veren meer om heen...heb de zondag nog voor de gsx..hele dag bezig geweest terras aan te leggen ..nog een caferacer project erbij..druk druk druk..maar wel leuk
 
oke kleine update..de 2 benzineslangen en de vacuum slang zitten goed..de slang van de onderkant tankoverloop(zo noem ik het maar)loopt naar de linker carb en dan zit er nog een slang op de rechtercarb die gewoon naar beneden hangt..kloppen deze 2 ?
 
hmmm :?

op de onderkant van de tank zit een lange slang van de afwatering van de tankdop, die hangt los naar beneden als het goed is .

op de benzekraan zitten 3 slangen, 1 vacuum aan de rechterkant als je erop zit,
tijdens starten komt er vacuum op en hierdoor zuigt hij de benzine kraan open .
deze gaat op een klein pijpje bovenop de carburateur
kijk ff of deze niet poreus is en lekt .

de andere 2 slangen zijn de benzinetoevoer naar de carbs,
deze zitten tussen de carbs in als het ware .
de kleinste knik in deze slangen veroorzaken vaak al problemen.

wat je ook kan doen, ga ff rijden met de benzinekraan op pri, loopt hij dan goed ,
dan moet je het in je vacuum gaan zoeken.
(dan staat de kraan constant open)

greetz raymond.
 
hey raymond

bedankt.ben er nu uit..die lange slang voor de afwatering was bij mij ingekort en had ik op de ontluchting/overloop van de carb aangesloten...los gemaakt , rondje gedraaid..en ja ...super.. loopt als van ouds...thanks..probleem opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan