Slangen

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.502
291
Spijkenisse
Dat hoeft toch ook niet... Klein vuil wordt afgevangen in je filterdoek
Ik denk dat jij 2 dingen door elkaar haalt.
De lucht die door de dunne slangetjes gaan, die gaan niet door je luchtfilter, die lucht word ook niet op gezogen via de gasklep, die komt op een andere plek de carb in.

De lucht die wel opgezogen word via de gasklep, gaat wel eerst nog door de inlegfilter heen.
 

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.685
124
33
Almere
Vaag, ik kende het nog niet.
Kwam het onlangs ook tegen bij de carburateur van een boot. Gewoon een stukje grof gaas enkele cm's van de carb inlaat. Houdt niets tegen, zuigt warme lucht aan in een gesloten kist en al het vuil dat er in komt gaat rechtstreeks de cilinder in.

Zit er aan te denken om er een cheap ass powerfiltertje op te zetten in de koude lucht, wat vele malen beter is dan niks.
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.502
291
Spijkenisse
Zit er aan te denken om er een cheap ass powerfiltertje op te zetten in de koude lucht, wat vele malen beter is dan niks.
Op je Ram air slang moet je geen powerfilter zetten, de rijwind die er in geramd word, moet je zo min mogelijk hinderen.
Als je die luchtdruk/stroming gaat hinderen, dan gaat je dat heel veel vermogen pk kosten in de hoge toeren.
Waarschijnlijk gaat die dan zelfs stotteren bovenin
 

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
8.749
446
www.autogereedschap.com
Op je Ram air slang moet je geen powerfilter zetten, de rijwind die er in geramd word, moet je zo min mogelijk hinderen.
Als je die luchtdruk/stroming gaat hinderen, dan gaat je dat heel veel vermogen pk kosten in de hoge toeren.
Waarschijnlijk gaat die dan zelfs stotteren bovenin
Ramair op een straatmotor/auto is net zo iets als de lucht in Nike schoenen. De doorontwikkelde ramair op een Formule 1 auto geeft 2 á 3% vermogenswinst @ 250 km/h en maarliefst 0.5 tot 1% vermogenswinst @ 100 km/h. Voor het effect van de zwakste LPT (+/- 0.2 bar boost) moet je rond de 450 km/h rijden.

Wat wel een voordeel is, is dat het koude lucht aanzuigt. Maar dat voordeel is groter bij auto's dan bij motoren, want motoren zuigen hoe dan ook vrijwel altijd koude lucht aan. Marketers just can't resist it. Ram air!!!
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.502
291
Spijkenisse
Ramair op een straatmotor/auto is net zo iets als de lucht in Nike schoenen. De doorontwikkelde ramair op een Formule 1 auto geeft 2 á 3% vermogenswinst @ 250 km/h en maarliefst 0.5 tot 1% vermogenswinst @ 100 km/h. Voor het effect van de zwakste LPT (+/- 0.2 bar boost) moet je rond de 450 km/h rijden.

Wat wel een voordeel is, is dat het koude lucht aanzuigt. Maar dat voordeel is groter bij auto's dan bij motoren, want motoren zuigen hoe dan ook vrijwel altijd koude lucht aan. Marketers just can't resist it. Ram air!!!
Dat van auto's is een totaal ander systeem, gewoon ram air de inlaat in.

Bij de zx6r heb je ook die ram air de inlaat in, maar daar bovenop ook de dunne slangen(waar het hier over gaat) die de vlotterkamer onder druk zetten, en die doen heel wat meer dan een paar procent waar jij over praat.
 

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
8.749
446
www.autogereedschap.com
Dat van auto's is een totaal ander systeem, gewoon ram air de inlaat in.

Bij de zx6r heb je ook die ram air de inlaat in, maar daar bovenop ook de dunne slangen(waar het hier over gaat) die de vlotterkamer onder druk zetten, en die doen heel wat meer dan een paar procent waar jij over praat.
De luchtinlaat van een ZX6R consumenten motor functioneert absoluut niet op het niveau van de inductie op een F1 auto en daar verandert een slangetje om het mengsel rijker te maken (primitieve techniek in verhouding met..) niets aan. En inderdaad, het hele systeem doet zélfs in zijn verst doorontwikkelde versie geen jota meer dan die paar procent. Lucht inductie is in de basis hele interessante techniek, verdiep je er eens in zou ik zeggen :t .

Sorry TS, ik wilde je topic niet vervuilen met algemene luchtinductiepraat en ik heb ook niets tegen ZX6-en of zo ;)
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.502
291
Spijkenisse
De luchtinlaat van een ZX6R consumenten motor functioneert absoluut niet op het niveau van de inductie op een F1 auto en daar verandert een slangetje om het mengsel rijker te maken (primitieve techniek in verhouding met..) niets aan. En inderdaad, het hele systeem doet zélfs in zijn verst doorontwikkelde versie geen jota meer dan die paar procent. Lucht inductie is in de basis hele interessante techniek, verdiep je er eens in zou ik zeggen :t .

Sorry TS, ik wilde je topic niet vervuilen met algemene luchtinductiepraat en ik heb ook niets tegen ZX6-en of zo ;)
Ook jij weet er helemaal niks van, de dingen waar Julie alleen maar over praten, heb ik allang uit geprobeerd.

Ga jij je maar is verdiepen, en lezen wat er met streetfighters gebeurt die het slangetje niet hebben aangesloten.
 
  • Like
  • Haha
Waarderingen: Mechanism en JKabouter
14 jun 2019
12
1
Iemand die mij kan bevestigen of de 2 zwarte beugels beugels op de motor en de 2 gouden beugels aan de onderkant van het zadel goed om zitten bevestigd? Of moeten ze worden omgewisseld? Achterkant is van een zx6r 2003 model
 

Bijlagen