Slangen

14 jun 2019
12
1
Zou iemand mij kunnen vertellen waar deze slangen van zijn? 😳 Wat adviseren jullie dat ik met deze slangen doe? Welke slangen heb ik nodig en welke niet? Het wordt een street fighter. Ik heb de motor zo gekocht dus weet niet wat waar naartoe gaat.
 

Bijlagen

  • IMG_20190614_185947__01.jpg
    IMG_20190614_185947__01.jpg
    92 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20190614_185109__01.jpg
    IMG_20190614_185109__01.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 44
  • IMG_20190614_185116__01.jpg
    IMG_20190614_185116__01.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20190614_184854__01.jpg
    IMG_20190614_184854__01.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20190614_185017__01.jpg
    IMG_20190614_185017__01.jpg
    173 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Dat hoeft toch ook niet... Klein vuil wordt afgevangen in je filterdoek
Ik denk dat jij 2 dingen door elkaar haalt.
De lucht die door de dunne slangetjes gaan, die gaan niet door je luchtfilter, die lucht word ook niet op gezogen via de gasklep, die komt op een andere plek de carb in.

De lucht die wel opgezogen word via de gasklep, gaat wel eerst nog door de inlegfilter heen.
 
Vaag, ik kende het nog niet.
Kwam het onlangs ook tegen bij de carburateur van een boot. Gewoon een stukje grof gaas enkele cm's van de carb inlaat. Houdt niets tegen, zuigt warme lucht aan in een gesloten kist en al het vuil dat er in komt gaat rechtstreeks de cilinder in.

Zit er aan te denken om er een cheap ass powerfiltertje op te zetten in de koude lucht, wat vele malen beter is dan niks.
 
Zit er aan te denken om er een cheap ass powerfiltertje op te zetten in de koude lucht, wat vele malen beter is dan niks.
Op je Ram air slang moet je geen powerfilter zetten, de rijwind die er in geramd word, moet je zo min mogelijk hinderen.
Als je die luchtdruk/stroming gaat hinderen, dan gaat je dat heel veel vermogen pk kosten in de hoge toeren.
Waarschijnlijk gaat die dan zelfs stotteren bovenin
 
Op je Ram air slang moet je geen powerfilter zetten, de rijwind die er in geramd word, moet je zo min mogelijk hinderen.
Als je die luchtdruk/stroming gaat hinderen, dan gaat je dat heel veel vermogen pk kosten in de hoge toeren.
Waarschijnlijk gaat die dan zelfs stotteren bovenin
Ramair op een straatmotor/auto is net zo iets als de lucht in Nike schoenen. De doorontwikkelde ramair op een Formule 1 auto geeft 2 á 3% vermogenswinst @ 250 km/h en maarliefst 0.5 tot 1% vermogenswinst @ 100 km/h. Voor het effect van de zwakste LPT (+/- 0.2 bar boost) moet je rond de 450 km/h rijden.

Wat wel een voordeel is, is dat het koude lucht aanzuigt. Maar dat voordeel is groter bij auto's dan bij motoren, want motoren zuigen hoe dan ook vrijwel altijd koude lucht aan. Marketers just can't resist it. Ram air!!!
 
Ramair op een straatmotor/auto is net zo iets als de lucht in Nike schoenen. De doorontwikkelde ramair op een Formule 1 auto geeft 2 á 3% vermogenswinst @ 250 km/h en maarliefst 0.5 tot 1% vermogenswinst @ 100 km/h. Voor het effect van de zwakste LPT (+/- 0.2 bar boost) moet je rond de 450 km/h rijden.

Wat wel een voordeel is, is dat het koude lucht aanzuigt. Maar dat voordeel is groter bij auto's dan bij motoren, want motoren zuigen hoe dan ook vrijwel altijd koude lucht aan. Marketers just can't resist it. Ram air!!!
Dat van auto's is een totaal ander systeem, gewoon ram air de inlaat in.

Bij de zx6r heb je ook die ram air de inlaat in, maar daar bovenop ook de dunne slangen(waar het hier over gaat) die de vlotterkamer onder druk zetten, en die doen heel wat meer dan een paar procent waar jij over praat.
 
Dat van auto's is een totaal ander systeem, gewoon ram air de inlaat in.

Bij de zx6r heb je ook die ram air de inlaat in, maar daar bovenop ook de dunne slangen(waar het hier over gaat) die de vlotterkamer onder druk zetten, en die doen heel wat meer dan een paar procent waar jij over praat.

De luchtinlaat van een ZX6R consumenten motor functioneert absoluut niet op het niveau van de inductie op een F1 auto en daar verandert een slangetje om het mengsel rijker te maken (primitieve techniek in verhouding met..) niets aan. En inderdaad, het hele systeem doet zélfs in zijn verst doorontwikkelde versie geen jota meer dan die paar procent. Lucht inductie is in de basis hele interessante techniek, verdiep je er eens in zou ik zeggen :t .

Sorry TS, ik wilde je topic niet vervuilen met algemene luchtinductiepraat en ik heb ook niets tegen ZX6-en of zo ;)
 
De luchtinlaat van een ZX6R consumenten motor functioneert absoluut niet op het niveau van de inductie op een F1 auto en daar verandert een slangetje om het mengsel rijker te maken (primitieve techniek in verhouding met..) niets aan. En inderdaad, het hele systeem doet zélfs in zijn verst doorontwikkelde versie geen jota meer dan die paar procent. Lucht inductie is in de basis hele interessante techniek, verdiep je er eens in zou ik zeggen :t .

Sorry TS, ik wilde je topic niet vervuilen met algemene luchtinductiepraat en ik heb ook niets tegen ZX6-en of zo ;)
Ook jij weet er helemaal niks van, de dingen waar Julie alleen maar over praten, heb ik allang uit geprobeerd.

Ga jij je maar is verdiepen, en lezen wat er met streetfighters gebeurt die het slangetje niet hebben aangesloten.
 
Iemand die mij kan bevestigen of de 2 zwarte beugels beugels op de motor en de 2 gouden beugels aan de onderkant van het zadel goed om zitten bevestigd? Of moeten ze worden omgewisseld? Achterkant is van een zx6r 2003 model
 

Bijlagen

  • IMG_20190705_132027.jpg
    IMG_20190705_132027.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20190705_132036.jpg
    IMG_20190705_132036.jpg
    81,2 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20190705_132051.jpg
    IMG_20190705_132051.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20190705_132102.jpg
    IMG_20190705_132102.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20190705_132111.jpg
    IMG_20190705_132111.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan