Slangetje los(getrokken)?

robbert79

Rookie
19 mrt 2023
3
7
Beste Mensen,

Vandaag heb ik een USB lader ingebouwd en om de bedrading weg te werken een kap verwijderd van mijn CBF600SA uit 2008
Tijdens heb wegwerken van de bedrading kwam ik een rubber slangetje tegen welke een beetje in de weg zat.
Ik trok hier zachtjes aan om wat ruimte te maken (zette echt geen kracht) en had ineens het uiteinde van het slangetje in mijn handen.

Ik heb wel het idee dat het ergens in zat (ergens achter het groene vierkanje op de foto), maar ik kan me vergissen. Wellicht dat het er gewoon achterlangs heeft gelopen.

Nu heb ik gelezen dat dit wellicht de overloop van de benzinetank kan zijn, maar ik kan dit nergens met zekerheid vinden.
Ook kan het iets met de automatische benzinekraan te maken hebben en het uiteinde op een carburateur hoort te zitten. Dit is een injectieblok dus volgens mij is er dan geen carburateur aanwezig.

Hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Slangetje-1.png
    Slangetje-1.png
    570,4 KB · Weergaven: 87
  • Slangetje-2.png
    Slangetje-2.png
    368,9 KB · Weergaven: 87
Het einde van het slangetje is in iedergeval gescheurd.

Volg het slangetje naar boven en dan weet je waar het aan vast zat. Als het aan de tank vast zit dan domweg terug duwen. Vermoedelijk is het een overloop.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens waar de andere kant naartoe loopt,dan heb je al een idee waarvan het is.
En dat gescheurde stukje er wel af snijden als je het terug plaatst,of het valt er gewoon weer af.
Waarschijnlijk is dat ook de reden dat het zo makkelijk los kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan