Slapende rechterhand

ik kan hier hele flauwe opmerkingen op bedenken, maar ik doe het niet O-)

Laat dat maar aan Remakil over met zijn onnavolgbare humor :Z :Z :Z :Z

Het kan ook met de stand van je stuur/clipons te maken hebben,en goede trillingdempers helpen ook wel en niet te krampachtig vasthouden.
Wat voor een motor heb je ?
 
Kan dit op de standaard gashendel geplaatst worden?

Ja, dat kan op een gewone gashendel geplaatst worden, ik heb de standaard gashendel van een Diversion 900. Is geen enkel probleem, klemt zichzelf vast.

Wat betreft het losser vasthouden, dat was voor mij ook geen oplossing. Ik heb van alles geprobeerd, heeeeeeel bewust het stuur heel los vasthouden, maar toen had ik problemen met het gas er op houden :X
Nu dat ik de throttle-rocker erop heb zitten kan ik simpelweg het gas erophouden door de buitenkant van mijn hand op de throttle-rocker te laten rusten. Ik rij in ieder geval niet meer zonder.

En nee, mijn handschoenen zitten niet te strak, hebben geen naden en ik hou (nu zeker niet meer, vroeger wel) het stuur niet te krampachtig vast ;)

Oh, en trouwens, ik heb dat dingetje ook bij Motoport gezien, dus loop anders even langs de winkel om er om te vragen. Het kost je echt geen rib uit je lijf O-)
 
Tis bij mij mijn jas die op mijn pols de boel afkneld(e... want ik moet nog 4 mnd en dan mag ik weer :) )
Weet niet of je in de zomer wel eens zonder jas hebt gestuurd :] maar dat scheelde bij mij een paar dooie handen.
 
Bekend probleem
Op huidige motor heb ik geen last van dove handen, bij de vorige wel.
Misschien ten overvloede:
Schuinhandvatten monteren,
Cruise controle (gasvasthouder, geen throttle rocker omdat je dan weer een knik maakt met je pols, en daar komt het probleem waarschijnlijk vandaan)

Bij mij heeft rekken en strekken geen zin, ook hou ik het stuur niet te stevig vast, heeft te maken met bloedtoevoer.

succes

ps, in de zoekfunctie kan je nog het een en ander vinden bij 'cruise controle' als ik me niet vergis ;)
 
Lara, bij mij was het inderdaad de knik in de pols en het leunen op de gashendel die het slapen veroorzaakte. Juist dankzij de throttle-rocker hou ik nu mijn pols wel recht :)

Maar goed, laat de topic-opener het zelf maar uitproberen O-)
 
Throttle-rocker heet zo*n hendeltje aan je gaskant. Ik heb het ook, omdat ik precies dezelfde problemen had.

In het begin is het lastig, want je geeft snel teveel gas (rij je als een zot weg, of met loeiende motor |( ), maar na een half uurtje weet je niet beter en rijdt het perfect.
Voordeel van de throttle-rocker is dat je je hand af en toe kan verzetten, zelfs op snelweg kan je het gas aanhouden met alleen je duim erop. Mij heeft het werkelijk prima geholpen, om zo makkelijk langere einden te rijden :}

Ik heb vorig jaar een aantal maanden met zo'n ding rondgereden maar echt kapot ben ik er niet van. Ik vond het vooral moeilijk om de juiste stand te vinden aangezien je niet altijd evenveel gas geeft. Bij een lange toerrit zet ik heb er nog wel eens op.
 
Wat voor een type motor rijd je eigenlijk? :?
Ik denk namelijk dat het ook met je zithouding te maken heeeft.
Als je op een supersport rijd, zit je vaak voorover en steun je
op je polsen, waardoor je op d'n duur last kunt krijgen van die
tintelende vingers.(heb ik zelf ook).Maar als je rechter op zit,
op een all-road, naked bike e.d. of zo, lijkt me dat je er minder
last van zult kunnen hebben.En idd ben ik het met voorgaande reacties ook
eens: -te krappe handschoenen
-te krampachtig stuur vasthouden

Succes! :}
 
Ik heb er op de 4 cylinder Soes van mijn vrouw eerder last van dan op mijn eigen twin. Begint bij met een beetje koud gevoel in mijn pink en dan slapend in al mijn vingers. Beetje strekken en knijpen en een tijdje steunen op de handpalm doet wonderen en anders stoppen/tanken, moet ik toch al na zo'n 160/170 km :X
 
Het heeft inderdaad met de bloedsomloop te maken.
Ik probeer meestal de houding te wijzigen, iets verder op het handvat vasthouden,
of net iets schuiner/rechter vasthouden. verschuif je duim iets.
Losjes vasthouden, niet te krampachtig.

Ik ga meestal een tijdje trommelen met mn vingers, dat helpt ook wel.
 
Je kunt bij Louis.de eens kijken naar polsbandjes van Probiker.
Niet te strak aantrekken en je hebt nergens last van. Die dingen kosten maar een paar centen en wij hebben er veel baat bij.

Vrouwlief rijd een cb1 en heeft minder last.
Ik zelf rijd op een Transalp en had last van dooie vingers, nu veel minder.
Ps. Ook met erg veel schrijfwerk doet het bandje zijn werk.

Succes,
 
Heb hier ook last van gehad. In een ander topic over hetzelfde probleem heeft iemand eens een tip gegeven dat je handrem en koppeling in het verlengde van je arm moet zitten. M.a.w. als je op je motor zit moet je een denkbeeldige rechte lijn tussen je schouder en de handrem-/koppelingshendel kunnen trekken. Ik kwam erachter dat op mijn motor de handrem te hoog stond afgesteld waardoor mijn hand als het ware een knik naar boven moest maken als de rem inkneep. Nu heb ik minder last van.

Misschien ook iets om naar te kijken
 
Weet iemand hoe je de Dino Cruisecontrol (van Struik) moet monteren.

Ik vind de bijgeleverde handleiding erg onduidelijk. Wat vage aanwijzigingen zonder plaatjes.
Heeft iemand toevallig wat foto's hoe je e.e.a. monteert?

Deze foto staat op hun website maar is ook niet echt duidelijk.
dino%20cruisecontrol01.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan