Slapende rechterhand

Wat kan ik doen met een slapende rechterhand? Na een half uurtje rijden is het zover.
er zijn van die klemmen te koop die kan je op je gashendel doen en dan steun je minder op je pols. vaak komt deze klacht voor bij een verknelling van een zenuw van je hand, waardoos deze "doof" wordt.
niet te lang mee door rijden als het zo ver, brnegt alleen maar onnnodige schade met zich mee... is nu nog niks om je heel veel zorgen om te maken, als het sneller gebeurd os langer duurt voordat het gevoel weer terug komt ff langs huis arts, kan duiden op een Carpaal tunnel syndroom.
met losse handen rijden? ;)

sterkte en succes :)
 
Zwaardere stuurproppen (grotere demping van trillingen)
Beter afstellen motor = minter trillingen
Minder hard knijpen in je stuur (meer ontspannen grip aanleren)
 
Dat heeft met de doorbloeding te maken. (joh! ~_^ )Wat je dus moet doen is deze op gang houden.

Ook proberen het gas niet vast te knijpen, maar losjes vast te houden. Anders misschien "cruisecontrol" monteren. Dan kan je af en toe je hand van de gashendel afhalen en bewegen.
 
Een niet met zichzelf spelende motorrijdster heeft er ook weleens last van :P

Vingers ff strekken en klaar. Zonder gas los te laten, kan je toch de doorbloeding op gang houden.
 
Throttle-rocker heet zo*n hendeltje aan je gaskant. Ik heb het ook, omdat ik precies dezelfde problemen had.

In het begin is het lastig, want je geeft snel teveel gas (rij je als een zot weg, of met loeiende motor |( ), maar na een half uurtje weet je niet beter en rijdt het perfect.
Voordeel van de throttle-rocker is dat je je hand af en toe kan verzetten, zelfs op snelweg kan je het gas aanhouden met alleen je duim erop. Mij heeft het werkelijk prima geholpen, om zo makkelijk langere einden te rijden :}

Ik zal even het linkje proberen te vinden. Ik heb het gekocht bij Safe motors (dacht ik) voor zo*n 4 of 5 Euro.
 
http://www.throttlerocker.com/index.html (Klikkerdeklik)

Dit is een link naar een Engelse site, maar ik zal ook nog even kijken voor een linkie naar een Nederlands bedrijf.
 
Zijn je handschoenen niet te klein??

Had vorige week ook last van een slapende rechter hand.
Had mijn "all season" handschoenen weer uit de kast gepakt toen 't wat frisser werd.
Deze had ik sinds een paar maanden niet gebruikt en waren de laatste keer dat ik ze gebruikt had nat geweest. Na het drogen zijn ze de kast in gegaan.
Op één of andere manier is het leder waarschijnlijk toch iets gekrompen waardoor ze gewoon niet lekker meer zitten en tintelende handen geven.
Afgelopen weekend weer mijn zomerhandschoentjes aangetrokken en niks geen last meer met rijden :] of tintelen.. :+

Toch maar eens op zoek naar nieuwe of er moet iemand een tip hebben om ze (netjes) een beetje groter te laten worden... :?
 
Ik heb hier van die foam handvaten tegen gemonteerd, heeft voor mij de ideale dikte, dus probleem opgelost..
Kunt ze bij een motorzaak kopen, zijn ze +/- 35 -60 euro.
Zelfde merk is bij een bromfietszaak in een keer 12,50 euro..
Ra ra ......
 
Ik had voordien handschoenen met een dikke naad die de ronding volgt van de aanzet van de duim. Had toen zeer veel last van tintelende vingers. Handschoenen gekocht die deze naad niet hebben en het probleem is al veel minder. Dikkere shoppergrips gemonteerd, is ook veel beter maar nu kan de trottle rocker er niet goed meer rond.
 
dus opgesomd:

oorzaken:

* je motor trilt teveel
* je houdt je stuur te krampachtig vast
* je houdt je stuur (of gashandle) verkeerd vast
* slecht zittende handschoenen

oplossingen:

* cc
* betere / andere handschoenen
* stuur minder krampachtig vasthouden
* motor beter afstellen, minder hoge toeren draaien, wiellagers, ketting, tandwielen enz. controlleren
* andere handvaten moteren
* handen bewegen (je staat vast wel eens ooit voor een verkeerslicht, of beweeg ze TIJDENS het rijden, je vingers bijv)

iets vergeten ?
 
[knip]

Voordeel van de throttle-rocker is dat je je hand af en toe kan verzetten, zelfs op snelweg kan je het gas aanhouden met alleen je duim erop. Mij heeft het werkelijk prima geholpen, om zo makkelijk langere einden te rijden :}

[einde knip]

Ik kan gewoon met de standaard handvaten m'n hand om het handvat bewegen. "Gewoon" je vingertoppen buigend op je handvat zetten en met een soort rups beweging je hand voor of achteruit bewegen.

(ascii herleest wat hij net heeft geschreven en is sterk van mening dat dit totaal niet duidelijk is)

Anyway, bewegen met die hand en niet krampachtig je handvat vastklemmen, je doorbloeding moet op gang blijven.
 
Ik heb het ook wel es. Meestal als ik rustig rij of gedurende een langere tijd dezelfde snelheid. Gewoon zorgen dat er gewerkt moet worden met die rechterhand, dan gaat het een stuk beter. }) Gas wat losser vasthouden en af en toe tijdens uitrollen ff een keer je hand uitschudden wil ook wel es helpen.
 
je hand in beweging houden, dan houd je de doorbloeding op gang en kan ie niet gaan slapen (of wordt ie weer wakker :P ) maar dat was al wel duidelijk door de andere posts :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan