Slappe ketting

16 mei 2019
32
6
Nadat de ketting (Honda CBR 600RR pc37/2005) goed was gezet voordat er een rit van een ruime 1000 kilometer was gereden hing deze weer behoorlijk slap, en 'klapperde' hij ook behoorlijk.
Hij staat al qua streepjes op het uiterste, dus kan niet nog verder worden gezet (die streepjes van het afstellen).
Betekend dit dat er een schakeltje tussenuit moet, of is de ketting dan aan vervanging toe?
Zodra die aan vervanging toe is betekend dit dat de tandwielen ook vernieuwd moeten worden.
Zo ja, is er een ander soort tandwiel dan nog aanbevolen dan het originele (kleiner/groter), en welke is de beste optie dan?
Er van uitgaande dat de max snelheid in Nederland 130 km is :-(, en ik niet wekelijks in Duitsland rijd.
Wat zijn evt de globale kosten voor het vervangen hiervan, en zijn er nog verschillen qua zaken hierin omtrent prijs/kwaliteit enz (bijv Motoport Hillegom/Bruggeman/Van WIjk motoren)

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Tandwielen/kettingwiel aanpassen lijkt me niet noodzakelijk toch, je rijd vast ook niet hele dag wheelies;)

Ik zou de rest ook meenemen als de ketting toch vervangen moet worden, zet je gelijk alles fris erin..of het moet er nog zo goed uitzien natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan