Honda-cbr600rr
MF'er
- 16 mei 2019
- 32
- 6
Nadat de ketting (Honda CBR 600RR pc37/2005) goed was gezet voordat er een rit van een ruime 1000 kilometer was gereden hing deze weer behoorlijk slap, en 'klapperde' hij ook behoorlijk.
Hij staat al qua streepjes op het uiterste, dus kan niet nog verder worden gezet (die streepjes van het afstellen).
Betekend dit dat er een schakeltje tussenuit moet, of is de ketting dan aan vervanging toe?
Zodra die aan vervanging toe is betekend dit dat de tandwielen ook vernieuwd moeten worden.
Zo ja, is er een ander soort tandwiel dan nog aanbevolen dan het originele (kleiner/groter), en welke is de beste optie dan?
Er van uitgaande dat de max snelheid in Nederland 130 km is :-(, en ik niet wekelijks in Duitsland rijd.
Wat zijn evt de globale kosten voor het vervangen hiervan, en zijn er nog verschillen qua zaken hierin omtrent prijs/kwaliteit enz (bijv Motoport Hillegom/Bruggeman/Van WIjk motoren)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hij staat al qua streepjes op het uiterste, dus kan niet nog verder worden gezet (die streepjes van het afstellen).
Betekend dit dat er een schakeltje tussenuit moet, of is de ketting dan aan vervanging toe?
Zodra die aan vervanging toe is betekend dit dat de tandwielen ook vernieuwd moeten worden.
Zo ja, is er een ander soort tandwiel dan nog aanbevolen dan het originele (kleiner/groter), en welke is de beste optie dan?
Er van uitgaande dat de max snelheid in Nederland 130 km is :-(, en ik niet wekelijks in Duitsland rijd.
Wat zijn evt de globale kosten voor het vervangen hiervan, en zijn er nog verschillen qua zaken hierin omtrent prijs/kwaliteit enz (bijv Motoport Hillegom/Bruggeman/Van WIjk motoren)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst bewerkt: