Slecht gasresponse na stationair lopen

Marspek

MF'er
24 feb 2007
63
0
Haren
Hallo mede forumleden,

Ik ben in het bezit van een gsx600f uit 1996. Hij heeft af en toe wat problemen met de gasresponse als de motor een tijdje stationair gedraait heeft. Het komt voor als ik voor een brug of stoplicht wacht dat als ik het gas opentrek om weg te rijden de motor daar pas na 5 seconden op reageert. Ook start de motor soms slecht, dan zet ik de brandstofkraan op ON, en na een tijdje startie dan wel. Het probleem komt dus alleen voor alstie een tijdje stationair stilstaat. Tijdens het rijden merk ik niks. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!
 
Hallo mede forumleden,

Ik ben in het bezit van een gsx600f uit 1996. Hij heeft af en toe wat problemen met de gasresponse als de motor een tijdje stationair gedraait heeft. Het komt voor als ik voor een brug of stoplicht wacht dat als ik het gas opentrek om weg te rijden de motor daar pas na 5 seconden op reageert. Ook start de motor soms slecht, dan zet ik de brandstofkraan op ON, en na een tijdje startie dan wel. Het probleem komt dus alleen voor alstie een tijdje stationair stilstaat. Tijdens het rijden merk ik niks. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!

mogelijke oorzaken

-Synchronisatie van carbu's ? ze staan misschien niet synchroon
-vuil in de carbu's dat enkele sproeiers doet verstoppen als je stilstaat.

enne is het niet de bedoeling dat je de brandstofkraan altijd op ON zet voordat je gaat starten?
 
De normale stand van de brandstofkraan is pri. de ON stand is voor het vol laten lopen van de carbs terwijl het contact uit staat.



:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N

en daar is dus meteen het probleem aan het licht gekomen |(

pri staat voor PRIme. deze stand is voor het geval dat je vlotters leeg zijn. en je ze vol moet laten lopen..
on is voor ON oftewel normaal gebruik. in deze stand zorgt een vacuum ventiel in je kraan ervoor dat als de motor loopt (en deze dus een vacuum creeerd) je benzine kraan gaat lopen.
en als de motor uitstaat de kraan automatisch uit gaat.

als je altijd op pri rijd loopt bij stationair waarschijnlijk te veel benzine door. als je vlotter niet goed afsluit kan er te veel benzine het blok in komen eb verzadigd je blok tijdens stationaire loop. gevolg is dat als je gas geeft hij eerst met moeite het te rijke mengsel moet verbranden. en dan pas een goed mengsel krijgt. hij loopt dus te verzuipen de eerste paar seconden.

als je moto stionair draait is er ook minder onderdruk op je benzine kraan en heeft deze de nijging om te druppelen ipv te stromen. oftewel er komt genoeg benzine in de flotterkamers, maar noit te veel..

tijd om die fucking kraan in de goede postitie te zetten, de benzine vlekken in de schuur op te ruimen. en lekker te gaan rijden :Y

oh en zet hem dan niet op RES. dat is dus reserve..

O-)
 
:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N

en daar is dus meteen het probleem aan het licht gekomen |(

pri staat voor PRIme. deze stand is voor het geval dat je vlotters leeg zijn. en je ze vol moet laten lopen..
on is voor ON oftewel normaal gebruik. in deze stand zorgt een vacuum ventiel in je kraan ervoor dat als de motor loopt (en deze dus een vacuum creeerd) je benzine kraan gaat lopen.
en als de motor uitstaat de kraan automatisch uit gaat.

als je altijd op pri rijd loopt bij stationair waarschijnlijk te veel benzine door. als je vlotter niet goed afsluit kan er te veel benzine het blok in komen eb verzadigd je blok tijdens stationaire loop. gevolg is dat als je gas geeft hij eerst met moeite het te rijke mengsel moet verbranden. en dan pas een goed mengsel krijgt. hij loopt dus te verzuipen de eerste paar seconden.

als je moto stionair draait is er ook minder onderdruk op je benzine kraan en heeft deze de nijging om te druppelen ipv te stromen. oftewel er komt genoeg benzine in de flotterkamers, maar noit te veel..

tijd om die fucking kraan in de goede postitie te zetten, de benzine vlekken in de schuur op te ruimen. en lekker te gaan rijden :Y

oh en zet hem dan niet op RES. dat is dus reserve..

O-)

:^
 
Bedankt mensen, en sorry voor mijn onwetendheid. Ik begrijp dat het niet zo'n professionele indruk geeft!

Ik zal de kraan bijdraaien, en zo gauw mogelijk proefrijden!!


we zijn je graag van hulp met alle onproffesionele vragen :Y :Y

als je een proffesionele vraag zou stellen moeten we nadenken, en daar houden we niet van ;)



:+
 
Ik ben vandaag weer een stuk gaan rijden. Ik heb het nog niet weer meegemaakt, dus voor zover is het verholpen. Wel vind ik nog steeds dat de gasresponse bij het optrekken na het wachten voor een stoplicht niet heel direct is, maar ik neem aan dat aan het motortype ligt. Het duurt iig geen 5 seconden meer.

Hartelijk bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan