slecht lopen cb600 hornet PC34

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
ik heb hier een cb600 die slecht loopt, vooral stationair loopt hij niet mooi ; het lijkt er ook op dat hij wat vermogen kwijt is..

De motor heeft een tijdje stil gestaan en daarna zijn blijkbaar de problemen begonnen. hij startte ook moeizaam koud..

Ik dacht aan de stationair sproeiers..


Dus heb ik vandaag de carbs open gehaald maar sproeiers zijn mooi proper , dus mijn vermoeden is naar de kl*ten, nu twijfel ik aan de vlotternaaldjes.. 2 zijn er precies niet egaal meer maar de anderen zien er wel goed uit.. Nu is 2 natuurlijk genoeg om slecht te lopen..
Zou ik de zittingen ook moeten mee vervangen ? deze vind ik niet terug op de parts-fiche.
full
je ziet wel duidelijk een randje op de naald.

Nu ik de carbs er af heb wil ik ook even de kleppen nakijken maar volgens het wphb ( is eentje van 2004 ) moet ik een speciaal tooltje hebben om de nokkenas kettingspanner vast te houden :? :?
Lijkt me vreemd om gewoon de kleppen te controleren niet ? om de nokkenassen er uit halen daar kan ik inkomen..

Wat voor invloed heeft de klepspeling op het onregelmatig draaien ? Wat me ook opviel bij het vervangen van de bougies daarstraks .. onderaan de schroefdraaid bevond er zich best wat olie..
 
Heb je na de stilstand alvorens op te starten wel minstens eerst de vlotterbakken afgetapt?

Voeg eens een scheut reiniger toe in de tank (meeste motorrijders zweren bij "forté").
 
Terug
Bovenaan Onderaan