slecht lopende kawa

HenkN

MF'er
15 feb 2012
79
0
Beilen
Hallo allemaal,

Mijn kawa kz305 loopt nog steeds niet goed...

Als ik hem start loopt hij stationair vrij goed, hoewel hij na enkele minuten af kan slaan.
Als ik rij, stottert hij een beetje in zn 1 en komt niet hoger dan 4000 toeren. In de andere versnellingen stottert hij niet, maar komt hij ook niet hoger dan 4000 toeren.
Ik kan verder probleemloos schakelen, maar haal dus geen hogere snelheden dan 60/70 kmpu omdattie niet boven de 4000 toeren uitkomt. Als de motor 4000 toeren rijd, loopt hij op zich wel enigszins gelijkmatig en stottert hij maar een beetje. Hij houd gewoon in / komt gewoon niet verder.
Als ik de choke iets beweeg valt de motor direct uit.

Wat ik aan de motor heb gedaan is:
Nieuw luchtfilter
Nieuwe oliefilter + olie
Carburateur ultrasoon laten reinigen
Tank leeg laten lopen, maar was schoon van binnen
nieuwe bougies

Verder heb ik geprobeerd de motor beter af te stellen dmv de stationairschroef en de luchtstelschroeven, maar dit heeft geen resultaat gehad. Nou moet ik wel even hier aan toevoegen dat ik er ook niet zo veel verstand van heb ;-)

Weten jullie wat ik verder zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Groeten Henk
 
Loopt ie wel op 2 cilinders?

Ja, volgens mij doet hij dat nu goed.

Eerst deed hij dat niet goed, als ik met mijn handen voelde bij de uitlaten kwam er uit de 1 goede druk en uit de ander heel weinig, maar sinds de carbs ultrasoon gereinigd zijn heb ik evenveel druk (als hij stationair loopt).

De motor heeft enkele jaren stil gestaan btw..

Gr H
 
Terug
Bovenaan Onderaan