Slecht lopende motor van Virago VX 700 (1985)

LuDeKi

Rookie
15 mei 2004
6
0
Beverwijk
De motor van mijn Virago VX 700 loopt zomaar in ene zeer slecht: houdt vreselijk in, stinkt naar de benzine en het verbruik is zeer hoog.
Ben pas een beginnende motorrijder en eigenlijk ook wel een leek op dit gebied, maar bereid om veel te leren over de motortechniek.
Ik hoop dat er iemand is die mij een oplossing zou kunnen geven voor dit probleem. THANKS........
(p.s. de bougies en het luchtfilter zijn pas geleden al vernieuwd)

Eerste gedachte: versleten/vervormde plastic puntjes op vlotternaaldjes van moderne carburateurs; raar, kunnen en/of, soms wisselend, "verzuipen" veroorzaken door onvoldoende sluiten maar ook "kleven" waardoor plotseling onvoldoende brandstof.

Twee: vlotterkamers zijn op de een of andere manier geventileerd, sommige met een gaatje direct (hoog) naar buiten, andere met een slangetje of pijpje. Als daar iets verstopt/ belemmerd zit kun je verschijnselen in verzuip-richting krijgen.

Drie: heel soms ligt een sproeier losgetrild van binnen in een carburateur, als die net niet voldoende zorgvuldig was vastgedraaid geweest (stevig is genoeg, niet overdrijven).

Vier: "zomaar" vuil (of een haartje) in een vlotterkamer.

de vraag op de juiste plaatst gesteld laat je motor beter lopen :-)

Je hebt 99,9 % kans dat je inlaatrubbers zijn gescheurd. Deze vind je tussen je cylinderkoppen en de carberateur. De rubbers zijn origineel én in de after-market te koop. Maar niet goedkoop! Zeker niet als je kijkt wat je er voor krijgt :-) Dus verifieer eerst of de rubbers idd (zelfs heel kleine droogte-)scheurtjes hebben.
TIP: via e-bay.de zijn nogal eens van die inlaatrubbers te koop. Let goed op het juist etype ...... het vermogen in Kw's wordt bepaald door deze inlaten!

Bijlage: EagleZwaait.JPG

Terug
Bovenaan Onderaan