slecht nieuws uit Belgie

Hmm er zijn al zo veel automobilisten die overdag hun koplampen aan hebben dat ik denk dat wij er niet meer zo door opvallen :) Denk dat het gewoon een goede zaak is, in bepaalde Europese landen is het volgens mij ook al verplicht :)
 
Slecht nieuws voor 'ons'...waar baseer je dat op.

Waar ik me af en toe wel aan erger zijn die moderne felle koplampen op auto's, ze verblinden me B| maar da's vooral in het donker.
 
Is alleen maar goed nieuws! Ik zie liever de anderen goed dan dat ik zelf opval eerlijk gezegd.
:^

Over een paar weken rij je weer uit de felle zon de schaduw in en dan vind ik het toch erg prettig als ik kan zien of daar een koekblik rijdt :)
 
lekker belangrijk. Ik heb mijn licht altijd aan. Toen ik de topictitel zag dacht ik Oh Oh, toch niet de eerste van dit jaar. Maar gelukkig was het maar een onbelangrijk nieuwtje.
 
Vreemde redenering... Het is toch niet omdat een ander zichtbaarder wordt dat jij minder zichtbaar wordt?
Je blijft even zichtbaar, maar wordt niet meer direct herkent (in hoeverre dat nu al gebeurd) als "zwakke" weggebruiker. Want op dit moment rijden alleen "zwakke" weggebruikers verplicht constant met de lichten aan.

Misschien heeft het wel een positief effect waneer de automobilisten gaan denken "oei, dat kan wel eens een hummer zijn" ;)
 
Je blijft even zichtbaar, maar wordt niet meer direct herkent (in hoeverre dat nu al gebeurd) als "zwakke" weggebruiker. Want op dit moment rijden alleen "zwakke" weggebruikers verplicht constant met de lichten aan.

Misschien heeft het wel een positief effect waneer de automobilisten gaan denken "oei, dat kan wel eens een hummer zijn" ;)
Je bent als motorrijder niet verplicht om met je lichten aan te rijden.

En voor de rest, als andere bestuurders niet de moeite nemen om goed en bewust te kijken maakt het niet uit hoeveel verlichting je voert ten opzichte van het overige verkeer. Ik ga er daarom vanuit dat ik ook voor de andere bestuurders moet kijken en dan is het wel prettig dat ik hen eerder kan zien.
 
ik heb Xenon verlichting op de motor,...dat werkt prima, :9 mensen zien je nagenoeg nooit over het hoofd! (en de gene die dat wel doen horen niet in een auto te zitten maar bij de oogarts! |( )
 
Ik bemoei me niet met de verlichting. In mijn auto gaan ze vanzelf aan als het te donker wordt. Op de motor zijn ze altijd aan als de motor draait.
 
Pff, wat is dat nu weer voor onzin. Ik kan me nu al eigenlijk redelijk irriteren aan mensen die hun lichten niet aan hebben :+ Het is eigenlijk volledig vanzelf gegaan. Als ik auto ga rijden doe ik altijd de lichten aan, met de brommer deed ik dat vroeger ook altijd vanzelf en met de motor al helemaal.

Wat een aparte manier van redeneren gebruik je :P
 
Rij al zolang ik mn autorijbewijs heb met de lichten aan. Is net zo standaard geworden als de gordel omdoen.
 
Ik heb een vfr uit 96, met dubbele koplampen waarvan er standaard maar 1 aangeschakeld is. Heb sinds kort de 2e doorgeschakeld ( eigenlijk alleen voor groot licht) kunnen ze me daarvoor bekeuren?
 
Mjah ik vind het ook geen ramp eigenlijk. Trouwens...je valt toch óók op omdat je je lichten aanhebt en niet alleen omdat anderen dat niet doen?
 
Ik heb een vfr uit 96, met dubbele koplampen waarvan er standaard maar 1 aangeschakeld is. Heb sinds kort de 2e doorgeschakeld ( eigenlijk alleen voor groot licht) kunnen ze me daarvoor bekeuren?
Kort antwoord: Ja. Ook als je grootlicht niet op volle sterkte brandt rij je wettelijk gezien met groot licht aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan