Slecht nieuws voor mij ... :(

voor zover ik weet kan je in België wel rijden met 25kw, ongeacht cilinderinhoud (heb kameraad die ER5 25 kw heeft, dus...)
Alleen... die moet zo van uit het fabriek komen. Je kan dus niet een vol vermogen kopen en daar 25 kw van maken (technisch geen probleem uiteraard).
Die papieren krijg je niet op orde...
Net zoals je van een 25kw geen vol vermogen mag maken (officieel dan)

maw. als je van plan bent GS500 rijden met 25kw moet je die zo kopen...

correct me if I'm wrong :)
 
voor zover ik weet kan je in België wel rijden met 25kw, ongeacht cilinderinhoud (heb kameraad die ER5 25 kw heeft, dus...)
Alleen... die moet zo van uit het fabriek komen. Je kan dus niet een vol vermogen kopen en daar 25 kw van maken (technisch geen probleem uiteraard).
Die papieren krijg je niet op orde...
Net zoals je van een 25kw geen vol vermogen mag maken (officieel dan)

maw. als je van plan bent GS500 rijden met 25kw moet je die zo kopen...

correct me if I'm wrong :)

:^

Daarom koop je ze in Nederland, en voer je ze in, die papieren staan op 25kw, en die 25kw zal overgenomen worden op de nieuwe papieren.
 
Pssst ... op papier staat 25 kW ...
Maar is dat wel veilig voor een groentje?
ligt eraan hoe groen je bent :+
als je het op de R1 bedoeld.
+ 150 pk is geen goed idee voor een groentje.

neefje van mijn vrouw heeft hem gekocht op zijn 19 of 20 jaar , zogezegd 25 kw.

maar een groentje was het niet echt ,hij was al op jonge leeftijd met allerhande motorische dingen bezig. (motorcross,karting,.....)
 
het verschil tussen 34pk en 48 pk is niet dramatisch hoor... en tot 6 a 7000 toeren merk je het niet eens, dus als je jezelf wat in de hand hebt valt dat wel mee denk ik... alleen oppassen voor verzekering en dergelijke (denk ik)
 
voor zover ik weet kan je in België wel rijden met 25kw, ongeacht cilinderinhoud (heb kameraad die ER5 25 kw heeft, dus...)
Alleen... die moet zo van uit het fabriek komen. Je kan dus niet een vol vermogen kopen en daar 25 kw van maken (technisch geen probleem uiteraard).
Die papieren krijg je niet op orde...
Net zoals je van een 25kw geen vol vermogen mag maken (officieel dan)

maw. als je van plan bent GS500 rijden met 25kw moet je die zo kopen...

correct me if I'm wrong :)

Weet je dit zeker?
Dit vraag ik omdat ik misschien een motor wil importeren uit belgie en er maar heel weinig zijn met 25kw op kentekenbewijs wat ik wel moet hebben.
 
Er is toch goed nieuws ...
Dit heb ik verkregen van die fgov.be mail !

Concreet dient het volgende per voertuig te worden afgegeven:

Een kopie van het douanedocument 705

Het origineel buitenlands gelijkvormigheidsattest van een EU - lidstaat (Nederland: kentekenbewijs, Duitsland: Fahrzeugbrief, Frankrijk: grijze kaart, …)

Een fiscale zegel van € 5 (niet gekleefd noch ontwaard, wel vastgeniet op een papier)

Indien de kW niet vermeld is, dient een attest terzake voorgelegd te worden vanwege de mandataris van de constructeur, gevestigd in het land van uitvoer.

Een storting van € 49,58 op het rekeningnummer 679-2006010-50 met als vermelding: Valideringsprocedure A / . . . . (en het chassisnummer)

Eventueel een bewijs van betaling

!       Indien het een verhuis is van het buitenland naar België moet men NIET betalen, het overige blijft hetzelfde! Let op, we moeten wel de naam van de aanvragen kunnen terugvinden op de buitenlandse documenten.
!      Indien het een COC Europees attest heeft (formulier van het merk       zelf) géén betaling + géén fiscale zegel € 5, wél een kopie van het douanedocument 705, + volledige kopij recto verso van het buitenlands inschrijvingsbewijs + origineel COC Europees attest! Op dit document is een Europees nr. vermeld! Voorbeeld: e..*92/61-……*.. of e..*2002/24*….*.. enz.      Let op, de nieuwe motorfietsen moeten sinds 1 juli 2004 voldoen aan de Euro 2 norm! Voor de tweedehandse voertuigen die reeds zijn ingeschreven geweest in het buitenland wordt de norm Euro 1 nog aanvaard.
!      Indien 49cc géén douanedocument 705, wél betaling + fiscale zegel
!      Indien een Belgisch inschrijvingsbewijs, geen 705, wél: betaling € 49,58 + fiscale zegel van € 5 wél!
!       Indien uw voertuig van buiten een EU – lidstaat komt, gelieve contact op te nemen met de Technische Controle, de keuringsstations die deze voertuigen keuren kan u op de website van de GOCA (http://www.goca.be) vinden. Dit geldt enkel voor de tweewielers!


Hihi wat ben ik blij !
 
Terug
Bovenaan Onderaan