Slecht op toeren komen scarabeo 500

Peter58

MF'er
16 sep 2021
80
11
Hallo mensen, ik ben hier nieuw, dank voor de aanmelding !

Om met de deur in huis te vallen heb ik de volgende vraag?
Na het bezine tanken (ja benzine) starte ik mn motor, paar grote knallen en niet meer willen lopen. Contact uit maar mn dachboard verlichting bleef branden. Accu ontkopeld, toen was dat weg. Stationair loopt hij wel maar bij gas geven gaat ie stotteren en slaat af met een knal. Sleutelen dus, uitgelezen maar geen storingen.
Ik heb gekeken naar de afsteling van de distrubutie ketting maar die staat goed.
Ik heb de injector vervangen, daar het stekkerhuisje los was gekomen.
Maar helpt niets, vreemde is als ik wat gas geef en hem wat op toeren weet te brengen blaast uit zijn gashuis.
Kleppen heb ik na gekeken maar daar mankeerd niets aan, wel een zwarte bougie.
Ik vermoed dat de ontsteking niet goed werkt, en verdenk de bdp sensor hier van.
Naar mijn gevoel geeft ie een vonk op het moment dat de inlaat kleppen open gaan.
Uitlaat heb ik er afgehaald om te kijken of die niet verstopt was, niet dus.
Het encoder wiel zit vast, krijg er geen beweging in, dus lijkt me het sterk dat deze verschoven is.
Iemand een sugestie?
 
Tijd voor de Aprilia dealer vrees ik,benzinedruk moet je meten,wie zegt dat die pomp constant de juiste druk levert ,
vooral omdat je aangeeft dat hij soms wel hoger in toeren wil,dat is vreemd,dat zou inhouden dat iets soms wel goed werkt en soms niet.Wat je zelf nog zou kunnen proberen is goede contactspray kopen en alle stekkerverbindingen inspuiten,dat wil wel eens werken.
 
Laatst bewerkt:
Vervelend om te lezen dat je er niet uit komt. Je zou er tureluurs van worden idd. Vaak zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Vaak is het helaas ook nog eens simpeler dan je zoekt, achteraf dan...
Accuklemmen vast, geen benzinefilters verstopt of geknepen slangen, heb je al geprobeerd of hij op remreiniger wel wil lopen ? Goede massa overal ? Dashboard is ook vreemd, is je contactslot 100% OK ? Zekeringkastje gecorrodeerd oid ? Sluitingmakend kabeltje ( contact/dashboard) tegen frame oid ?
Je moet ws met een frisse moed overnieuw beginnen, en dan totaal ergens anders beginnen.
Ik hoop echt dat je eruit komt, rare opmerkingen genoeg overal, maar een dikke huid moet je sowieso hebben op het net, dus hou vol, en hopelijk kun je nog een keer posten dat je hem aan de loop hebt. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan