Hey allen,
Mijn motor ( Kawasaki KLX 650) heeft al een hele tijd goed gestart. Tikken en weg.
Alleen laatst kwamen we erachter dat er een grote scheur in het luchtfilter zat.
Nieuwe besteld, alles schoongemaakt en de nieuwe er in geplaatst.
Sindsdien start hij slecht en lijkt vaak te verzuipen. Aanduwen gaat wel. In principe heeft hij maar 1 kick nodig en hij start.
Soms lijkt het ook als je even probeert te starten... even wachten... weer starten dat hij het weer wel doet. (Carburateurs leeggetrokken?)
Nu, mijn gedachte is dat het goede starten wat hij deed door het kapotte luchtfilter kwam. En nu door het nieuwe luchtfilter dat hij te weinig lucht krijgt ( en teveel brandstof). Door het paar keer doorstarten vind hij op den duur de goede verhouding en slaat wel aan.
Kan dat kloppen of moet ik het ergens anders zoeken?
Moet ik de verhoudingen anders zetten?
Mijn motor ( Kawasaki KLX 650) heeft al een hele tijd goed gestart. Tikken en weg.
Alleen laatst kwamen we erachter dat er een grote scheur in het luchtfilter zat.
Nieuwe besteld, alles schoongemaakt en de nieuwe er in geplaatst.
Sindsdien start hij slecht en lijkt vaak te verzuipen. Aanduwen gaat wel. In principe heeft hij maar 1 kick nodig en hij start.
Soms lijkt het ook als je even probeert te starten... even wachten... weer starten dat hij het weer wel doet. (Carburateurs leeggetrokken?)
Nu, mijn gedachte is dat het goede starten wat hij deed door het kapotte luchtfilter kwam. En nu door het nieuwe luchtfilter dat hij te weinig lucht krijgt ( en teveel brandstof). Door het paar keer doorstarten vind hij op den duur de goede verhouding en slaat wel aan.
Kan dat kloppen of moet ik het ergens anders zoeken?
Moet ik de verhoudingen anders zetten?