slecht starten gsx 750 es

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Als ik startmotor draait krijgt ik niet genoeg vonk schijnbaar op de bobines om te starten,
als ik hem aandruk start die bij de eerste klap.Stekkerverbindingen nagekeken,nieuwe accu erop gezet.Blijft kut.
Zogauw ik de sartkmop loslaat slaat die soms aan.Als die warm is.
Iemand nog suggesties?
b.v.d.
Gr.Gerard
 
Je hebt de beker!Als ik het startrelais overbrug start die direct!Dit had ik al veel eerder geprobeert maar had ik zeker een verkeerde diagnose gestelt. :X
Als ik het relais doormeet geeft die wel de juiste weerstand aan(4 ohm)
Weet ik nu zeker of het in het relais zit of kan het ook nog in de aansturing van het relais zitten?

ik denk dat er idd een kortsluiting zit in het circuit voor het startrelais (kan dus ook nog voor het startknopje zitten)
dat moet je ff na lopen met het schema (ik was vanmiddag nog in't kameleon dorp.......maar lees het nu pas het is ook maar een 20 min rijden)
 
Het starten met koude motor is nog niet idiaal,ik heb dus rechtstreeks een plus draad van accu naar cdi unit gebracht.Zou een andere cdi ook een oplossing wezen?
Ik zat effe te vloeken op de fiets,twee dagen bezig nog niet echt opgelost! :(
 
Als ik er een extra accu rechtstreeks op de voeding van de cdi zet,dus buiten de andere om(alleen de min erop)start die prima!Oplossing?Zou het niet weten. :N
Heb er een dikkere draad(tussen de startaccu en cdi) heen gelegt,geeft ook geen zak!
 
hallo

Ik lees dat je het nog niet helemaal hebt opgegeven...haha

Ik denk toch dat de eventuele kortsluiting in je killswitch circuit de oorzaak is dat je accuspanning wordt beinvloed op de cdi, immers start hij wel met een onafhankelijke accu.
De electronica (bv diodes en transitoren) hebben drempelspanningen voordat ze opensturen.
Het lijkt erdus op dat de drempelspanning niet gehaald wordt met de boord accu maar wel met een andere accu (die geen eventuele kortsluiting of lekstroom heeft)

Als je een resereve cdi hebt kun je natuurlijk altijd trial and error bedrijven.

m.vr.gr.
 
Hij loopt nu om de killswitch heen,kan het probleem ook niet meer zijn.
Als ik nu een kleine (gell) accu erbij gooi en die alleen schakel op de cdi unit,alleen dan zit ik met het opladen van dat ding.Is dat wat?
 
Opladen van de tweede accu is geen probleem hoor.

Ik ben een beetje aan het spelen met een oude magna, daar heb ik afstandsbediening opgemaakt, ding kan ik vanaf 100 meter starten.

De tweede accu zit in een zijtas, de accu's zijn gewoon doorgelust en zo laadt ie ook op, want draadloos starten vergt net wat meer stroom dan de standaard 12 ampere accu kan leveren.

Geintje kun je bij elke motor uithalen, ik kan um ook geluiden laten spreken etc etc., is wel lagge

 
Hij loopt nu om de killswitch heen,kan het probleem ook niet meer zijn.
Als ik nu een kleine (gell) accu erbij gooi en die alleen schakel op de cdi unit,alleen dan zit ik met het opladen van dat ding.Is dat wat?


Is wel creatieve oplossing......

ik voeg even een afbeelding toe waar je kunt zien hoe ingewikkeld Suzuki een plus op het startrelais krijgt :r
(rode streep is van accu naar zekering naar contactslot naar zekering 2 naar killswitsch naar startknop/bobines/cdi naar zijstanderswitch naar startrelais :( )

full
 
Is wel creatieve oplossing......

ik voeg even een afbeelding toe waar je kunt zien hoe ingewikkeld Suzuki een plus op het startrelais krijgt :r
(rode streep is van accu naar zekering naar contactslot naar zekering 2 naar killswitsch naar startknop/bobines/cdi naar zijstanderswitch naar startrelais :( )

[afbeelding]

Waarom makkelijk als het moeilijk kan denken die spleetogen! :)
 
Als ik Hulzie(ook een artiest! O-) )begrijp is dat wel wat,een kleine accu erbij en dan de plus en min gewoon doorlussen.Maar vreet die extra accu dan niet extra spanning weg naar het startrelais? :(
 
Yep.

Je moet het zien als extra stroom opslag

Ik doe het bij de auto's ook altijd, ik meet de ruimte van de accubak op en plaats er dan de accu in met de meeste ampere's, zo heb ik altijd wat over met starten.

IK had in een bus 1 x 55 ampere liggen, daar heb ik 2 x 75 ampere in gelegd, accubak bijgemaakt, en die heeft het 260.000 km volgehouden.

Maar bij de magna is het een noodgreep de 2e accu, want binnen die afmeting is er geen accu die mee ampere's heeft, dus vandaar nr 2 in de zijtas

Eerst had daar een nog goede auto accu inzitten, (grotere zijtassen) maar deze lubberden uit, nu zit hier als tweede accu een 19 ampere XS 1100 accu in.

Het heeft totaal geen invloed op je dynamo enzo, die laadt um gewoon bij en vol, mits sp regelaar en de rest in orde is natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Waarom makkelijk als het moeilijk kan denken die spleetogen! :)


zo is het...... en dus ook na x aantal jaren lekker storings gevoelig '(

Zo van afstand toch lastig om precies aan te geven waar en wat je alemaal kunt overbruggen om resultaat te boeken.

Maar ik denk dat de motor toch weer in orde kan zonder extra accu.
Na je test met een directe draad op de cdi denk ik toch dat de bedrading van en naar de start en kill schakelaar de boosdoeners zijn.
Ook omdat je met directe spanning op het startrelais de motor wel kon starten omdat je dan de bedrading van deze schakelaars overbrugt.

Jammer dat ik in Delfzijl woon anders was ik al even bij je langs gekomen om even ter plekke te helpen.(of valt Delfzijl naar ergens in friesland qwa afstand mee?)
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat ik doe,ik pleur er een extra accu in,werkt dit niet dan kom ik wel naar jou toe
(kleine 100km,mooi ritje op de brommer)en dan bekijken we het even.(Tegen vergoeding uiteraard)Want ik ben wel van plan om deze fiets te houden als woon/werk fiets want voor de rest rijd en stuurt die prima! :Y :W
Maar die starterij zal goed! :(
 
Als je dichter bij ons zit kun je ook komen hoor.
En het kost niks, erger nog als je wilt betalen hoef je niet te komen.
Kosten zijn alleen matriaal mosten

zaterdag 6 oktober hebben we weer een gezellige sleuteldag in Steenwijk.
Als ut je past, mail maar, we hebben daar een pand n.l. hier thuis ook wel, ik heb alle gereedschap en ben de man erachter, maar daar is het altijd gezellig met BBQ etc.

Adres hier niet op het forum, want schuurtje is maar 20 x 20 meter, en moet niet te vol worden
We doen dat 6 x per jaar, en hebben tot nog toe 3 aanmeldingen, en kunnen zo'n 6 fietsen tegelijk aan.

Niet te begrijpen? Het is voor ons puur hobby, en van collega rijders/hobbyisten en mensen die ons soms kunnen helpen met de PC en de server, dus vraag je geen geld, hooguit een fles rose.

Verdien de kost als TIG-4 ( www.nil.nl ) aluminium lasser, en dat is ruim voldoende

Muziekje bij? http://www.coktailwezep.com/news.php
 
Laatst bewerkt:
Ook weer een royaal aanbod!
Nog even over het probleem extra accu,als ik de voeding cdi op de extra accu zet,en de plus niet doorlus(maar de min wel) naar de gewone accu,start die goed maar als ik de plus wel doorlus is het weer kut!
Kan hem wel zo laten maar dan laat die niet natuurlijk.
Wat nu te doen?
 
Ook weer een royaal aanbod!
Nog even over het probleem extra accu,als ik de voeding cdi op de extra accu zet,en de plus niet doorlus(maar de min wel) naar de gewone accu,start die goed maar als ik de plus wel doorlus is het weer kut!
Kan hem wel zo laten maar dan laat die niet natuurlijk.
Wat nu te doen?


Dan lijkt het er toch op dat er ergens een kortsluiting zit.

Langskomen kan altijd en over vergoedingen wil ik niets weten.
Het is natuurlijk geen garantie als je hier weer weg gaat dat het probleem is verholpen maar vier ogen zien meer als 2
En je hebt een leuk ritje gehad, koffie gedronken en natuurlijk ook nog even over streetfighters gepraat :Y

M.vr.gr.
 
Klinkt allemaal gezellig,vooral effe lulle over fighters! :Y
Zal het even bekijken,nog even on topic,issut ook wat om die extra accu voor de cdi te zetten en de plus ook doorlussen en dan een diode(o.i.d.)tussen de plus van de gewone accu naar de extra accu zodat hij wel laad maar niet spanning eruit trekt bij het starten?
Zomaar een idee. ;)
 
Klinkt allemaal gezellig,vooral effe lulle over fighters! :Y
Zal het even bekijken,nog even on topic,issut ook wat om die extra accu voor de cdi te zetten en de plus ook doorlussen en dan een diode(o.i.d.)tussen de plus van de gewone accu naar de extra accu zodat hij wel laad maar niet spanning eruit trekt bij het starten?
Zomaar een idee. ;)


In theorie zou dit kunnen werken, moet het wel een aardige diode zijn.

full
creatief hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Ach,je denk eens logisch na. O-) Leuk apie trouwens! _O-
Ik proef hier uit dat je een beetje sceptich bent?
Maar nu de vraag wat voor diode en waar koop je zo'n ding? :X
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat zo'n ding ook in een electronica onderdelen zaak te koop is?
Dan moet ik even naar Heerenveen toe,maar ook een idee wat voor Diode?(Hoe zwaar?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan