Met dit hete weer lijkt de motor geen zin hebben om te starten, zowel zonder choke als met choke lukt het niet. Uiteindelijk start hij wel zonder choke, en met choke lijkt hij meteen te verzuipen. Met een warme motor (ofwel de hete lucht van de motor bij het luchtfilter) start hij eigenlijk ook niet meteen, het is niet starter rond en starten, het is zeker een paar seconden doorstarten voor hij twijfelend besluit aan te slaan.
Het lijkt mij dus dat hij te weinig lucht krijgt (ofwel te veel benzine), de motor is geheel origineel, 7 jaar oud, en heeft waarschijnlijk nog nooit onderhoud gehad aan luchtfilter ne bougie's.
Omdat ik over 5 week naar noorwegen op vakantie ga heb ik het maar op me genomen om het luchtfilter eens te verschonen in de hoop dit euvel op te lossen, maar in alle eerlijkheid weet ik niet of dit de oplossing kan zijn?
Ook vraag ik me af of het handig is om de bougie's te vervangen aangezien ik de tank en het luchtfilter toch al los heb liggen. Daarbij moet wel verteld worden dat de motor als hij eenmaal loopt eigenlijk goed loopt. Maar goed, de bougie's zijn 7 jaar en 15k km oud.
Het lijkt mij dus dat hij te weinig lucht krijgt (ofwel te veel benzine), de motor is geheel origineel, 7 jaar oud, en heeft waarschijnlijk nog nooit onderhoud gehad aan luchtfilter ne bougie's.
Omdat ik over 5 week naar noorwegen op vakantie ga heb ik het maar op me genomen om het luchtfilter eens te verschonen in de hoop dit euvel op te lossen, maar in alle eerlijkheid weet ik niet of dit de oplossing kan zijn?
Ook vraag ik me af of het handig is om de bougie's te vervangen aangezien ik de tank en het luchtfilter toch al los heb liggen. Daarbij moet wel verteld worden dat de motor als hij eenmaal loopt eigenlijk goed loopt. Maar goed, de bougie's zijn 7 jaar en 15k km oud.