slecht starten warme dr 600

Omdat hij slecht staat afgesteld?
Omdat het onderhoud niet goed is?
Omdat hij 21 jaar oud is en er best eens wat versleten of kapot kan zijn nu?
Omdat je zelf iets niet goed doet bij het starten?
Verder kan ik zo snel niks bedenken. ;)
 
Is het opeens gekomen of ging het altijd al mis?

Indien steeds al (en geen injectie), dan kan het zijn dat de carb te veel opwarmt uit blok-restwarmte bij stilzetten.
Anders denk ik het eerst aan Valse Lucht maar dan zouden ook andere prestaties minder worden.

Vertel eens over je manier van starten, bij koud en bij warm, wanneer met/zonder choke, ja/nee gas bijgeven enzo.
 
Ik heb de motor net een paar dagen, en ben zelf ook al meer aan de weet gekomen.

Ik heb vandaag maar eens de bougies bekeken, en die zijn een beetje zwart uitgeslagen, wat wijst op een niet volledige verbranding. Ook zijn de bougies verschillend van merk en electrode afstand. Ik heb ze beide op 0,8mm gezet, maar ga snel nieuwe kopen. ook denk ik dat ie niet goed staat afgesteld , mede door de zwarte bougies. Ik heb hem dus alleen nog maar met warm weer geprobeerd.
O ja ik geef geen gas anders verzuipt ie.

Verder moet ik denk ik nog een hoop doen denk ik, maar wat een funbike!!

Alvast bedankt voor de reacties

Fazernoot,
 
Ik heb een DR 650 van 93, en die krengen zijn nauwelijks nieuwerwetser als die van jou. Denk wel heel erg vergelijkbaar.
Heb in het begin liggen hannesen met starten (als je startte, flikkerde die uit als je gas gaf en als je geen gas gaf dus ook.. drama), er zat een 137.5 hoofdsproeier in, en dat was wat klein. Met 146 loopt ie stukken beter (zal wel niet perfect zijn, maar tis alvast beter)
Maar als jij zegt dat je bougie(s) zwart zien, dan zal ie wel niet te arm lopen, denk ik.

Paar verse bougies doen het meestal goed, bij mij iig wel.
 
Heb ik ook soms, met wat jij bedoeld met als je plotseling gas geeft, slaat ie af.

Mijn motor heeft ook een sportdemper (niet orgineel) aangepast en gelast, waarvan het binnenmateriaal deels weg is. Hij maakt ook behoorlijk herrie. Ik heb vandaag ook brandstofcleaner in de tank gedaan en het brandstoffilter vervangen. Luchtfilter schoongemaakt (ik ga hem een super grote beurt geven) en ik was bezig met kleppen stellen want hij tikte ook best wel. Ik heb 1.0mm inlaat/1,5 uitlaat gedaan omdat ik twijfel 0,10 of 1,0/0,15 of 1,5 als ik ze te strak doe verbranden ze. Trouwens mijn kleinste voelermaat is 0,5mm. Als ik dit allemaal klaar heb dan laat ik de carbs afstellen.
 
Haal maar een andere set voelermaten.

0.15 en 0.10 (mijnes moeten op 0.10 en 0.20) zijn goed, bij een paar 10e meer gaan ze al hard tikken. Je kleplichter werkt bij ene te grote speling ook niet meer, omdat die maar de klep maar een paar mm openzet.

Steek maar eens een grotere hoofdsproeier, schat zo een 6 maten groter, scheelt wss een berg. Die dingen kosten 2-3 Euro. Als je volgas rijdt, je laat het gas los, en geeft dan weer volle peut, hapert ie dan?
 
Ik ga morgen gelijk voelermaten kopen (bedankt). Ik weet eigelijk niet of ie hapert met vol gas/gas los/volgas. Ik heb er nog maar ff mee gereden.
Wat ik wel weet, is dat als ik vol gas rijd en plotseling me gas dicht gooi dan knalt ie soms behoorlijk, waarschijnlijk mede door die open uitlaat en misschien te rijk, dat komt dan weer door die slechte bougies, dus onvolledige verbranding.

Was het maar weer licht, dan kon ik weer verder sleutelen.
 
Ja hij hapert met wat jij bedoeld klei !, Volgas/ gas dicht/ volgas, toch loopt ie niet vol vermogen, af en toe raakt ie wat losser, zal ook wel de kool er uit moeten branden en dan goed af laten stellen denk ik.

Met nieuwe bougies is het wel al beter. Warme start is nog steeds een drama (wat verschrikkelijk jammer zeg) Weet jij of ie contactpuntjes heb of elec ontsteking?


groetjes Fazernoot
 
Ik heb de bougies al vervangen, en ik moet zeggen het is al wat beter.
Maar nog niet zo als het moet zijn.
Morgen ga ik de bougies eens bekijken of ze mooi koffie met met melk kleur zijn.

mochten ze nog steeds zwart zijn , dan staat ie toch echt te rijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan