slecht starten

opapoes

MF'er
7 jan 2007
188
4
groningen
Ik heb de laatste tijd problemen met starten , meestal loopt hij wel direkt en soms moet ik hem nog een paar keer starten dan blijft hij maar net stationait draaien en moet ik niet aan de gashendel komen anders slaat hij weer af , ik moet dan een paar minuten wachten en dan blijft hij wel lopen hij reageerd dan ook weer normaal en kan ik gewoon gas geven zonder dat hij afslaat , als hij dan een kwartiertje of zo stil heeft gestaan kan ik hem gewoon starten en is er niks aan de hand het probleem doet zich dus alleen voor als hij een hele tijd stil staat , iemand een idee wat dat kan zijn , bougie is nieuw en vonkt ook goed carburateur uit elkaar gehaald en niks aan kunnen ontdekken , ook het inlaatmembraam is oke , misschien dat iemand mij op weg kan helpen ik zie namelijk dat er weinig op dit forum word gekeken.
 
Gebruik eerst eens punten. Dit is één grote onleesbare brei aan woorden met uiteindelijk maar één punt aan het einde van je tekst.
Daarbij is het makkelijk om motor, bouwjaar en kilometerstand te melden. Waarschijnlijk een Cagiva Mito 125? Ook is het misschien gepaster om deze bij 'Techniek' te plaatsen ipv bij '25kw'.

Hoe is de olietoevoer verder bijv? Bij 2 takt ook wel belangrijk.
 
Staan de carburateurs goed gesynchroniseerd? Staat de motor misschien veel te rijk of arm? Valse lucht misschien ergens, kleppen die gesteld moeten worden? :P
 
Staan de carburateurs goed gesynchroniseerd? Staat de motor misschien veel te rijk of arm? Valse lucht misschien ergens, kleppen die gesteld moeten worden? :P

Hij heeft een Cagiva Mito, dus 1-cilinder 2-takt. Dus synchroniseren hoeft niet en kleppen kent een 2-takt blok niet. Valse lucht zou kunnen.
 
dit heeft volgens mij gewoon te maken met het mengsel, dat op het moment dat jij hem start nog te arm is, maar bij een iets warmer blok gewoon oke is.

aangezien je dit probleem eerst niet had, zou ik inderdaad even een deo testje doen zodra hij warm is !

edit: sinds wanneer heb je dit? het zou best kunnen dat het door het weer komt van de laatste tijd, vochtig, koud. 2takt is daar erg gevoelig voor. Misschien moet je er een iets grotere sproeier in doen deze maanden.
 
Laatst bewerkt:
Wat een drama, rij je een motor kun je nog met sproeiers aan de gang... dit is nou precies de reden waarom ik geen opgevoerde brommers (125cc 2 takts) rij.

Wat je kan proberen is stapsgewijs je ontsteking testen, vonkt de bougie, zoja ontsteking goed en bij brandstof/lucht zoeken. Vonkt ie zwak of niet, nieuwe bougie, nog zwak is het je ontstekingssysteem.

Kan van alles zijn, kabel knik, vocht, dynamo stuk, spanningsregelaar, accu zwak, bobine... whatever.

Als je zelf niet weet hoe en wat, breng hem dan maar gewoon naar een garage...
 
Zelf de bougie vervangen? Heb je dan op de goede hittegraad gelet? Probeer anders eens een bougie met een lagere hittegraad (lees: heter) dikke kans dat ie dan al een stuk beter start :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan