Slecht startende ZX6R

Harakiri

Die hard MF'er
16 sep 2005
452
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Hoi mensen,

Mijn Ninja van '99 start heel slecht als ik hem een weekje niet gebruik. Ook komt het regelmatig voor dat ik hem na een mooie lange rit uit zet en dat hij vervolgens niet meer wil starten. Dan moet ik een minuut of 15 wachten en dan start hij weer. Om de lijst nog langer te maken loopt hij soms een beetje haperig, vooral als ik rond de 80km/h constante snelheid rijd. De motor is altijd erg goed onderhouden en heeft alle beurten gehad. Ik zit erover te denken om hem binnenkort eens goed na te laten kijken bij de dealer, maar ik dacht ik probeer het eerst hier even, omdat hier ook genoeg deskundigen rondneuzen.

Met vriendelijke groet,

Harakiri
 
Hoge compressie dacht ik, iets van 13? In ieder geval de benzine dan tanken met hoogste octaangetal.

Er bestaat injector-reiniger voor BENZINEmotoren (moet op het flesje staan); ongeveer 9 Euri aan de pomp.

Ik zou 1 flesje over 2 tankbeurten verdelen.

Als dit niet helpt, heel misschien kans dat injector-naaldjes moeten worden vervangen maar dan zou je toch al wel erg veel kilometers moeten hebben gedraaid, zeer veel rij-uren.

BougieDOPPEN kunnen soms raadselachtig ziek worden; weinig zinvol aan te meten en aan veel moderne machines lastig en duur vervangbaar/uitwisselbaar.
 
Hoge compressie dacht ik, iets van 13? In ieder geval de benzine dan tanken met hoogste octaangetal.

Er bestaat injector-reiniger voor BENZINEmotoren (moet op het flesje staan); ongeveer 9 Euri aan de pomp.

Ik zou 1 flesje over 2 tankbeurten verdelen.

Als dit niet helpt, heel misschien kans dat injector-naaldjes moeten worden vervangen maar dan zou je toch al wel erg veel kilometers moeten hebben gedraaid, zeer veel rij-uren.

BougieDOPPEN kunnen soms raadselachtig ziek worden; weinig zinvol aan te meten en aan veel moderne machines lastig en duur vervangbaar/uitwisselbaar.

Maar heb je ook injectornaaldjes bij carburateur?
 
Maar heb je ook injectornaaldjes bij carburateur?
Nee, tuurlijk niet (anders carburateurreiniger-additief bruikbaar).

Ik zocht op Internet naar ZX6R en vond specificatie met injectie; kennelijk niet allemaal, dus?
http://www.kawasaki.com/Products/Detail.aspx?id=205

Maar als jouw machine géén injectie heeft dan zou ik eerst van al een deodorant-proefje (hier op Forum geleerd) doen op de rubbers tussen carbs en blok, want een pietsie Valse Lucht kan tamelijk goed zulke verschijnselen opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan