slecht stationair en bij lage toeren stotteren Tiger 2000

lelijk hoofd

MF'er
26 okt 2005
94
0
Utrecht
Hallo,
Ik heb sinds 3 weken een triumph tiger uit 2000, met injectie.
Eergisteren was ik lekker aan het rijden met een vriend, merk ik dat de motor plotseling niet meer lekker loopt. Bij gas dicht en koppeling intrekken sloeg hij een paar keer af en hij wilde ook niet lekker stationair lopen. Beetje hortend en stotend. Bij vol gas geven merk ik niks, geen stotteren of inhouden, alleen bij standgas rond de 3 a 4000 toeren en bij stationair loopt hij moeiijk. Nu had ik gisteren de zadels en de zijdeksels weggehaald om te kijken of er iets te zien was, misschien luchtfilter verstopt ofzo dacht ik....
Nu bleek dat er aan de linkerkant van de tank een druknippel uitsteekt met daaraan een slangetje wat verbonden was met een nippeltje aan het luchtfilterhuis. Op het uitstekende gedeelte aan de tank staat 3.0 bar gedrukt, het slangetje dat aan het luchtfilterhuis verbonden was was a; uitgedroogt en gescheurt en b; het zat niet meer aan het luchtfilterhuis vast. Zou dat de oorzaak kunnen zijn van het slechte lopen???
Ik ga vandaag een andere slang plaatsen dus dan merk ik het misschien wel, zo niet heeft iemand dan misschien een ander idee???
 
Onderdruk slang van je benzinekraan :?

Er zijn benzinekranen die door onderdruk opengezet worden..... dus vandaar de opmerking.

Edit; valse lucht door de kapotte slang ?

We horen het wel of je kapotte slangetje het euvel was.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,
gisteren het verotte slangetje vervangen en je raad het misschien al.... het hielp bijzonder weinig. Hij blijft stationair slecht lopen. |( Nu wil ik hem niet meteen wegbrengen naar de dealer want dan ben ik voor een paar uurtjes storing zoeken zomaar een paar honderd euro lichter. Ik heb een werkplaatshandboek besteld en ik ga maar eens even de benzinetank losmaken. Misschien dat er door de val wel wat slangen zijn losgeraakt of wordt er via het luchtfilterhuis valse lucht wordt aangezogen. Het is een hele toer om de benzine tank te lichten bij zo'n apparaat, er komen overal slangen en draadjes uit die moeten worden afgekoppeld. Niemand weet zeker een plaatje van het hele injectiesysteem met tank op het net te staan he???
Ik blijf wel wat aan modderen....
Ps wat vind jij ver weg dan, ik heb best een eindje rijden over om het apparaat eens uit te lezen!
Groet Sander
 
Terug
Bovenaan Onderaan