slecht stationair lopen van yamaha maxim

3tus

MF'er
20 jan 2007
80
0
Valburg
Vanavond ben ik gaan kijken bij een yamaha maxim xj700x. De motor is uit 1985, ziet er erg netjes uit en heeft 43000 miles gereden. Deze motor is niet voor mij maar voor een vriend.

Hij rijd wel goed, maar heeft volgens de verkoper (neef van eigenaar) een tijd stil gestaan. Hij heeft hem zelf in januari 2010 gekocht en er ook het nodige onderhoud aan gedaan (nieuwe banden vloeistoffen enz.) Helaas heeft deze man snel wat geld nodig vandaar dat hij hem weer verkoopt.

Bij de motorzaak waar hij het onderhoud heeft laten doen, hebben ze een goedje in de tank gegooid om de carburateurs te reinigen omdat de motor langere tijd heeft stilgestaan.

Dit hebben ze gedaan omdat hij stationair en met lage toeren niet lekker loopt. Als je het gas terugdraait loopt het toerental normaal terug tot 2000 toeren en loopt daarna langzaam terug tot 1000. Als je het gas opendraaid pakt hij niet meteen op maar hapert hij wat voor dat er leven inkomt. Boven de 1500 toeren is er niets aan de hand. Ook lijkt de gas kabel wat te blijven hangen.

Nu kan ik me voorstellen dat als je de motor in januari hebt gekocht, niet veel heb kunnen rijden door het slechte weer en dat inderdaad eerst de tank leeg gereden moet worden voordat de carburateurs schoon zijn. Maar ik wil toch even jullie mening vragen over dit probleem. Het is verder wel een erg nette motor voor zijn leeftijd.

Morgen gaan we ook even de garage bellen die het onderhoud hebben gedaan.

Graag jullie mening!
 
Het lijkt alsof de gaskabel blijft hangen.... Slechte stationair loop, lage toeren pakt ie niet goed op...

Kan niet anders zijn dat de stationair sproeiers en de kanaaltjes daarvan verstopt zijn bij één of meerdere... Hoge toeren niet goed aftoeren alsof het lijkt dat de kabel blijft hangen, duidt gauw op een te arm mengsel... Dus een goede carburateur reiniging en hij draait weer als een zonnetje... Ook gelijk ff klepjes stellen, valt volgens mij wat tegen, want volgens mij hebben die maxims 5 klepjes per cylinder... Of te wel 20 klepjes te gaan....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan