Dit jaar voor t eerst besloten niet door te rijden met de gixxer ( K6,1000) in de winter.
Eind oktober is ie naar binnen gegaan .
Afgelopen weekend wat olie etc ververst,bandjes opgepompt en gelijk maar een rondje gedaan.
Viel me direct op dat ie vanaf 10 tot 14.000 rpm even inhield,gewoon niet doorliep.
Na twee rondjes verkeersplein op een beschaafde wijze, richting huiswaarts kerend leek ie op t laatst wat los te komen.
Toen was ik al thuis dus nog eens rond had ik geen trek meer in.
De tank was vrijwel vol met stilzetten,dus er was niet vers getankt.
Nu zit ik me zomaar af te vragen of de kwaliteit van benzine dusdanig slecht is dat ie met 3-4 maanden al minder is?
Van mijn vierwielige klassiekers heb ik bv al idd eens meegemaakt dat oude benzine tot vrijwel niet starten en slecht lopen resulteerde.Dan spreken we over een jaar stilstand bv
Echt zorgen maak ik me er niet over,met verse peut in maart brand ik m wel weer los,is meer nieuwsgierigheid.
Eind oktober is ie naar binnen gegaan .
Afgelopen weekend wat olie etc ververst,bandjes opgepompt en gelijk maar een rondje gedaan.
Viel me direct op dat ie vanaf 10 tot 14.000 rpm even inhield,gewoon niet doorliep.
Na twee rondjes verkeersplein op een beschaafde wijze, richting huiswaarts kerend leek ie op t laatst wat los te komen.
Toen was ik al thuis dus nog eens rond had ik geen trek meer in.
De tank was vrijwel vol met stilzetten,dus er was niet vers getankt.
Nu zit ik me zomaar af te vragen of de kwaliteit van benzine dusdanig slecht is dat ie met 3-4 maanden al minder is?
Van mijn vierwielige klassiekers heb ik bv al idd eens meegemaakt dat oude benzine tot vrijwel niet starten en slecht lopen resulteerde.Dan spreken we over een jaar stilstand bv
Echt zorgen maak ik me er niet over,met verse peut in maart brand ik m wel weer los,is meer nieuwsgierigheid.