Slechte ervaringen?? deel ze hier

McSilver

MF'er
28 mrt 2013
59
4
Eind juli was ik op jacht naar nieuwe banden voor mijn K1200GT.

Inmiddels de K1200 voorzien van nieuwe Battlaxen....
Overigens wel een eenmalig actie op dát adres... waarom :?:
"Lees en huiver"
Uit voorzorg (slechte ervaringen in het verleden) dacht ik, ik vraag eerst via e-mail prijsopgave.

Dus Vooraf prijs opgevraagd.
Bridgestone Battlax BT023 in de maten:
Voor- F GT 120/170/ZR17 M/C (58W)
Achter- F GT 180/55/ZR17 M/C (73W)
Krijg ik keurig via de e-mail prijsopgave:

"De voorband kost 124.50 euro en de achterband kost en de achterband kost 143.66 euro montage is gratis balanceren kost 7.50 euro en de verwijderings bijdrage is 5 euro per band."
met de vriendelijke groeten.

Nou in mijn optiek is dat dus totaal 124,50 + 143,66 + 7,50 + 10 = 285,66
Prijs inclusief montage, balanceren en verwijderingsbijdrage...
Werd nog keurig door de dame aan de telefoon gevraagd; "komt u met de complete motor of alleen de wielen?"
Ik zeg de complete motor, maakt dat verder nog uit?? "Nee zegt ze alleen moeten we wat meer ruimte vrijmaken"
Ik zeg prima, wat is voor jullie een goeie tijd?
Goed tijd afgesproken, er naartoe, vriendelijke ontvangst bakkie thee (was net koffiepauze) daarna motor op de brug, banden gewisseld intussen een beetje door de showroom gewandeld...

Uw motor is klaar hoor ik de baas nog vriendelijk zeggen...
Ik zeg mooi, ik pin even.
Goed zegt ie.. dat is dan 420 euro inclusief......!!! :shock: :shock:
Ik zeg sorry... u zei...? Hij weer 420 euro inclusief...
Ik zeg heel vriendelijk ik denk dat er een foutje gemaakt wordt....
Hij hoezo?
Ik zeg nou je hebt zelf aan mij een heel andere prijs opgegeven...
hij Ohhh wat dan?
ik zeg nou afgerond 286 euro all in...
Hij hmmm dat lijkt me vreemd, waarop zijn collega die de accessoireshop runt zegt.. nou.. ik denkt dat meneer op deze email doelt...
Zo krijgt de baas zijn eigen email... zucht eens en zegt hmm ja dan heb ik nogal een flink scherpe prijs opgegeven...
Ik zeg ja daarom heb ik ze ook bij je gekocht.
Hmm moment zegt ie, begint weer enthousiast op zijn toetsenbord te rammelen en roept vervolgens.. ok.. dan wordt t 350 euro!!...
Ik zeg, sorry.. .u zegt?
Hij, 350 euro...
Ik; volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal... er staat hier toch zwart op wit 285,66!!
Jaaaa zegt ie maar dat is wanneer u losse wielen brengt..
ik; waar staat dat dan? bovendien is dit nog specifiek gevraagd ivm voldoen plaats op een brug...
Hij; ja maar u begrijpt toch wel dat als u met een complete motor komt dat dat meer werk is...
Ik; ja daarom heb ik dat vooraf gemeld en gevraagd of dat nog uit maakte en dat was niet zo...
Hij; ja maar mijn monteurs kunnen toch niet voor niets werken....
Ik werd daar ondertussen niet echt vrolijk kan ik je melden en had er verder geen zin meer in...

Ik heb dan ook die 350 euro betaald en de man "vriendelijk bedankt..." en verzekerd dat ik er geen banden meer zal halen en mensen die ik ken en motorrijden er toch zeker op zal wijzen dat als men daar heen gaat vooraf heel duidelijk alles vast te laten leggen...

Temeer omdat er tijdens de koffie een soortgelijk geval speelde.
Dezelfde dame die ik aan de telefoon gehad had kwam naar de "bar" met een vraag over onderdeelprijzen en uren op een werkbon.
Ze vroeg de baas wat die prijzen waren...
Vervolgens zegt ze (waar ook diverse klanten, waaronder ik, er bij zaten) ja maar die dame heeft vooraf prijsopgave gevraagd en jij hebt opgegeven dat het 80 euro zou zijn... Toen heeft zij nog gezegd oké maar dan mag t ook beslist niet meer dan 80 euro zijn.
Ja en? hoor ik de baas zeggen,
nou zegt ze als ik dit even snel bij elkaar optel zit ik al op het dubbele..
Ja luister zegt de baas, ik kan er niet aan doen dat er meer slijtage blijkt te zijn...
En ja als 80 euro teveel is voor een reparatie moet je geen motor willen rijden...
Ik dacht eerst dat ie een geintje maakte maar dat bleek dus niet zo te zijn..

Dit aanhorend had ik voor de zekerheid op mijn telefoon zijn email met prijsopgave vast opgezocht en dacht naar daar kan geen speld tussen...
Dat bleek zoals in t begin beschreven toch nog anders te lopen...
Ik was in eerste instantie van plan de naam van de zaak hier breeduit te vermelden maar soms moet je de eerst frustratie even laten varen en dan gezond nadenken...

Het komt er dan met een beetje pech op neer dat ik de gebeten hond ben en daar zit ik niet op te wachten...
Mensen die t graag willen weten kunnen via een pb info hierover krijgen...
De rest spreek ik wel gewoon live :lol:

Moraal van t verhaal, als je op zoek bent naar een ander dan je bekende adres (maar misschien wel in alle gevallen) vooraf een duidelijke schriftelijke prijsopgave...
Onduidelijkheden of onzekerheden gewoon alsnog laten bevestigen via de email en doe a.u.b. geen aannames!!! :wink:"
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel hier aangeven in welke regio de desbetreffende zaak zit?

Dan weet ik of dit topic voor mij belangrijk kan zijn.
 
Ik had echt de afgesproken prijs betaald. Heel vervelend voor meneer de dealer maar jij hebt er alles aan gedaan als je verhaal klopt. Mailen/bellen/extra vragen over complete motor.

Of het nu een te mooi om waar te zijn prijs is of niet, afspraak is afspraak.

Hij had zijn verlies moeten nemen en die dame en dat mailtje bij de koffimachine moeten hangen en alle fooi in een pot tot het tekort is aangevuld. (ja die dame ook (ok niet hangen maar wel aan een riempje) want die kan de koffie en cake regelen)
 
ex1; "ik zal altijd van je houden etc" :j
-> vreemdgegaan met mijn beste vriend

ex2; "nee, ik heb geen schulden. Alleen moet ik even wat overboeken (bleek bijna 40 k schuld te hebben)

ex3; "die leuke collega van mij? Nou. Die is ECHT leuk"

ex4; bleek na afloop van de eerste paar maanden sex iets overbodigs te vinden wat je slechts in het begin van een relatie doet.

Echt. Superslechte ervaringen!

En ook zo confronterend dat ik geen betere keuze qua vrouwmens kan kon maken (de huidige is natuurlijk fantastisch! *O* :j :j *O* :j *O* )
 
ex1; "ik zal altijd van je houden etc" :j
-> vreemdgegaan met mijn beste vriend

ex2; "nee, ik heb geen schulden. Alleen moet ik even wat overboeken (bleek bijna 40 k schuld te hebben)

ex3; "die leuke collega van mij? Nou. Die is ECHT leuk"

ex4; bleek na afloop van de eerste paar maanden sex iets overbodigs te vinden wat je slechts in het begin van een relatie doet.

Echt. Superslechte ervaringen!


Om een of andere reden denk ik dat TS zulk soort nare/slechte ervaringen niet bedoelt..

:+
 
Had ook niet meer dan afgesproken betaald! desnoods gepint bij een bank in de buurt, ff 65 extra betalen, helemaal als tijdens de koffie blijkt dat het zo'n hork is, dacht het niet, aan mij een verkeerde
 
Moraal van t verhaal, als je op zoek bent naar een ander dan je bekende adres (maar misschien wel in alle gevallen) vooraf een duidelijke schriftelijke prijsopgave...
Onduidelijkheden of onzekerheden gewoon alsnog laten bevestigen via de email en doe a.u.b. geen aannames!!! :wink:"

Waarom was je eigenlijk op zoek naar een ander dan je bekende adres?
Moraal van het verhaal lijkt me eerder: Als je ergens tevreden bent blijf dan daar. Dat betaalt zich uiteindelijk wel terug. Straks kom je weer bij je vertrouwde zaak en dan ziet die meteen dat jij je nieuwe bandjes ergens anders vandaan hebt. Zal hij zich toch gaan afvragen of jij we echt zo'n vaste klant bent.
 
ex1; "ik zal altijd van je houden etc" :j
-> vreemdgegaan met mijn beste vriend

ex2; "nee, ik heb geen schulden. Alleen moet ik even wat overboeken (bleek bijna 40 k schuld te hebben)

ex3; "die leuke collega van mij? Nou. Die is ECHT leuk"

ex4; bleek na afloop van de eerste paar maanden sex iets overbodigs te vinden wat je slechts in het begin van een relatie doet.

Echt. Superslechte ervaringen!

En ook zo confronterend dat ik geen betere keuze qua vrouwmens kan kon maken (de huidige is natuurlijk fantastisch! *O* :j :j *O* :j *O* )
Je bedoelt te zeggen dat jouw rubbers een veelvoud gekost heeft :?
 
HAHA, wat ben ik blij dat ik even wat meer ballen in mijn broek heb dan jij _O- _O-

Stoere vent... B|

Ik vind het een redelijke tussenoplossing. Allemaal op je strepen gaan staan, daar wordt de wereld niet beter van. Ik heb zo'n figuur in mijn kennissenkring: 5 rechtszaken per jaar met zijn RBV. Ronduit onaangenaam...
 
Tja, afspraak is afspraak, maar hij heeft daar wel jouw motor inclusief sleutels. Kun je wel een grote mond opzetten daar, maar uiteindelijk wil je toch je motor terug en zul je moeten betalen. Ik denk dat ik het hetzelfde had opgelost, veel andere opties zijn er gewoon niet, voor die 65 euro ga je ook geen rechtzaak beginnen...
 
Stoere vent... B|

Ik vind het een redelijke tussenoplossing. Allemaal op je strepen gaan staan, daar wordt de wereld niet beter van. Ik heb zo'n figuur in mijn kennissenkring: 5 rechtszaken per jaar met zijn RBV. Ronduit onaangenaam...

Nou, ik kan nergens de tussenoplossing in zien..............

Stoere vent... B|

Allemaal op je strepen gaan staan, daar wordt de wereld niet beter van. Ik heb zo'n figuur in mijn kennissenkring: 5 rechtszaken per jaar met zijn RBV. Ronduit onaangenaam...

Je bedoelt dus zo'n figuur als van die bandenzaak?
Want die gaat blijkbaar op zijn strepen staan om de klant opeens meer te laten betalen
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik kan nergens de tussenoplossing in zien..............

Nou, van 420 voor 350,-. Ik vind dat een prima prijs voor een totale wissel zonder dat hij er werk aan heeft. Als we allemaal iemands fout niet genadeloos afstraffen maar wat inschikkelijk zijn, maakt het leven wat makkelijker en leuker voor iedereen...
 
Nou, ik kan nergens de tussenoplossing in zien..............Je bedoelt dus zo'n figuur als van die bandenzaak?
Want die gaat blijkbaar op zijn strepen staan om de klant opeens meer te laten betalen

Nee, hij constateert dat hij zich verrekend heeft, en maakt van 420 een lager bedrag, namelijk 350,- :)
 
Laatst bewerkt:
Ik koop ook mijn banden bij mijn vaste dealer. Ook al zijn de prijzen van banden daar hoger dan bij de zgn bandenstunters...

Waarom? Simpel, zaken doen is elkaar business gunnen.

Mijn dealer hanteert faire prijzen voor alles, en dan ga ik niet voor die paar banden in de zoveel jaar bij een ander voor wat lagere prijzen banden kopen.

Mijn dealer krijgt al mijn business, ik ben loyaal aan hem, hij behandelt mij als zijn beste klant, en zoals je zelf behandeld wilt worden.

Zo simpel kan het zijn. Nooit gezeik, altijd afspraak = afspraak.

En lekkere koffie en een vette handdruk. :W
 
Ik koop ook mijn banden bij mijn vaste dealer. Ook al zijn de prijzen van banden daar hoger dan bij de zgn bandenstunters...

Waarom? Simpel, zaken doen is elkaar business gunnen.

Mijn dealer hanteert faire prijzen voor alles, en dan ga ik niet voor die paar banden in de zoveel jaar bij een ander voor wat lagere prijzen banden kopen.

Mijn dealer krijgt al mijn business, ik ben loyaal aan hem, hij behandelt mij als zijn beste klant, en zoals je zelf behandeld wilt worden.

Zo simpel kan het zijn. Nooit gezeik, altijd afspraak = afspraak.

En lekkere koffie en een vette handdruk. :W

precies. :)
 
ex1; "ik zal altijd van je houden etc" :j
-> vreemdgegaan met mijn beste vriend

ex2; "nee, ik heb geen schulden. Alleen moet ik even wat overboeken (bleek bijna 40 k schuld te hebben)

ex3; "die leuke collega van mij? Nou. Die is ECHT leuk"

ex4; bleek na afloop van de eerste paar maanden sex iets overbodigs te vinden wat je slechts in het begin van een relatie doet.

Echt. Superslechte ervaringen!

En ook zo confronterend dat ik geen betere keuze qua vrouwmens kan kon maken (de huidige is natuurlijk fantastisch! *O* :j :j *O* :j *O* )


ik ben na m'n eerste ex al afgehaakt.

trut kwam uit Roemenië, en had uitgekiend dat ze na 3 jaar bij de verblijfgever in NL te hebben gewoond een zelfstandige visum kon aanvragen. exact 3 jaar nadat ze in NL kwam, liep ze bij mij de deur uit en kon ze op zichzelf in NL wonen.
 
Nou snap wel idd dat het lastig kan zijn op dat moment.
Als ik zwart op wit een prijs krijg en duidelijk is wat ik er voor krijg betaal ik geen cent meer!!

Dan hebt ie aan mij echt een verkeerde, wat een gek.
Dat is nou echt mensen belazeren.

Eerst lekker maken met een leuke prijs.
Vervolgens je voor het blok zetten en intimideren zodat je toch gaat betalen.

Wat een mongool, ben zo klaar met zon wijze lulhannes.

Aanpakken zoiets en iedereen inlichten zodat niet meer mensen de dupe worden van zijn praktijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan