Slechte ervaringen?? deel ze hier

lekkere duidelijke topic titel ook.
wou net mijn ervaringen met windows 7 neerzetten.

en een heel verhaal over mijn buurfrau.

verder goed verhaal, lekker kort :Y

32628878.jpg
 
ik had ze er lekker af laten halen, doei!

En ja, dan heeft ie meer werk.
En ja, dan zit ik met een probleem (velgen zonder banden, motor zonder wielen).
En ja, dan los ik het zelf op.

Een man is zo goed als zijn woord.
Daar moet je geen vrouwen tussen laten komen. })
 
Niet iedereen is even assertief.
Misschien even fijn om in gedachten te houden.
 
Ik had een vergelijkbaar geintje (wel met minder prijsverschil) met de dealer bij mij om de hoek. Telefonisch prijs opgevraagd en dat scheelde weinig met de dealer bij mijn schoonvader in de buurt (de motor stond daar nog 100km verderop). Ik dacht 'support de lokale middenstand', dus gewoon bij eigen dealer laten doen.

Prijsopgaaf 271,- voor een setje Michelin Anakee 3. Inlcusief montage, verwijderingsbijdrage etc als ik met de motor kwam.
Wordt ik eerst gebeld dat het kan zijn dat mijn binnenbanden ook mogelijk vervangen moeten worden als ze met demontage stuk gaan. Hij had zich niet gerealiseerd dat mijn motor binnenbanden had. Zou dus zo 33 euro extra kosten. Balen, maar goed het zij zo. 304,- voor volledige bandenwissel.
Naar dealer gegaan, banden er om laten leggen, rekening 330 en een beetje...... Pardon?!?
Ja zegt de dame, het staat er toch echt. Ik gemeld dat dit niet zo afgesproken was en de verkoper erbij. Hij ging een partijtje druk rekenen en rekenen en iedere keer kwam hij op 297,50 voor alleen de buitenbanden.
Heel duidelijk aangegeven dat ik het met dit bedrag beter bij mijn schoonvader had kunnen doen. Uiteindelijk wel gewoon de prijs aangepast, omdat hij zei " Ja afspraak is afspraak."

Bij dezelfde dealer met mijn zwager geweest voor pilot roads op zijn thundercat. Heel duidelijk aangegeven pilot road 2. Motor klaar ik loop we gaan naar buiten, ik zie zijn band, ander profiel. Hadden ze pilot power er onder gedaan. Ja maar die 'horen' er onder. "Maar daar heb ik niet om gevraagd". Oh.....wil je dan korting? Nee ik wil pilot roads....
Beetje morren, maar ook hier de juite banden erop gekregen uiteindelijk.

Maar de slechtste 'ervaring' bij betreffende dealer (waar ik al ruim 20 jaar kom waarvan 11 met de XJR) is dat als de eigenaar bij de kassa staat, ik nog steeds moet vertellen wat voor motor ik rijd. :?
 
Tja, afspraak is afspraak, maar hij heeft daar wel jouw motor inclusief sleutels. Kun je wel een grote mond opzetten daar, maar uiteindelijk wil je toch je motor terug en zul je moeten betalen. Ik denk dat ik het hetzelfde had opgelost, veel andere opties zijn er gewoon niet, voor die 65 euro ga je ook geen rechtzaak beginnen...

Dus dat!

65 euro is redelijk wat geld, maar om voor dat bedrag nou ruzie te gaan maken met een of andere kerel die jouw fiets in zijn werkplaats heeft...
 
Slappe hap, afspraak is afspraak.
Als hij dat bij 250 klanten per jaar doet is dat toch al snel ff 13k.
 
Slappe hap, afspraak is afspraak.
Als hij dat bij 250 klanten per jaar doet is dat toch al snel ff 13k.

Zijn wel eenmalige klanten op die manier.
Daarom ga ik voor banden etc ook gewoon naar mijn vaste onderhouds adresje. Wel zo netjes en niet zoveel duurder. Mocht je een keer wat met spoed gedaan willen hebben, dan zal zo iemand ook eerder geneigd zijn om je uit de brand te helpen. (dat maak ik mezelf tenminste wijs)
 
Dat laatste heb ik ook zo ervaren. Waar ik "vaste klant" ben, lossen ze m'n spoedprobleem, ook op zaterdag middag, zonder gezeur voor me op.

Nu heb ik het geluk dat mijn vaste adres ook nog eens heel scherp is met bandenprijzen :) .
 
Daarom ga ik voor banden etc ook gewoon naar mijn vaste onderhouds adresje. Wel zo netjes en niet zoveel duurder. Mocht je een keer wat met spoed gedaan willen hebben, dan zal zo iemand ook eerder geneigd zijn om je uit de brand te helpen. (dat maak ik mezelf tenminste wijs)

full


Ik heb prima ervaringen met mijn local dealer in Apeldoorn (niet zijnde de merkdealer). Daar kom ik al sinds ze begonnen in 2011. Houden zich gewoon aan de afspraken en service bevalt mijn prima. :} Zijn extreem zorgvuldig met mijn customized motor, want ze weten dat ik er ook zorgvuldig mee omga. Dan zijn ze misschien niet de goedkoopste met banden, maar support your local dealer.
 
Laatst bewerkt:
..Ik had eens een complete cylinderkop besteld bij multistrobe te kerkrade, die op MP adverteerde.. betaalde een behoorlijk bedrag maar het zou z.g.a.n zijn..
Ik krijg een incomplete kop met zulke beschadigingen op het pasvlak dat deze onbruikbaar is..
Meteen teruggestuurd en ik wilde m'n geld terug.. kreeg email terug dat ik 'terug kon sturen wat ik wilde maar geld terug deden ze niet aan'
MP ingelicht, netjes aangifte gedaan, nooit geld teruggekregen.. :N
 
Ik rijd een Suzuki, en woon zo kort bij een nogal bekende Suzuki garage, kan de motor er af zetten en op 25min te voet thuis zijn.

... toch zien ze mij er niet meer.

Eens draaide mijn motor (de tweede van mijn vier GSX F'en) op drie cilinders, hij had ongeveer 35.000km, en vond zelf het probleem niet. Besluit hem dus binnen te brengen.
De dag erna bellen ze mij, mag hem komen ophalen.
Kostprijs, 26€ (ze hadden een half uurtje werk), en geen onderdelen moeten vervangen.
... want, er scheelde niets aan zeiden ze. ... vond ik raar.
Start de motor, draait niet soepel.
ik - "kijk, hij heeft het nog steeds".
S - "ja, maar je moet gas geven he ..."
ik - "maar ook op stationair draaide die vroeger altijd heel zuiver".
S - "een motor is gemaakt om veel gas te geven, bij weinig gas geven hoort die zelfs niet soepel te draaien!"
ik - "huh? ... zal ik er eens mee rijden?"
S - "ja doe dat, maar geef genoeg gas".

... dus ik een toertje rond Tienen, ongeveer 11km ... dat ding rijdt continue op drie cilinders ...
ik kom terug aan, en laat het hun weten.

S - "tot hoeveel toeren ben je gegaan?"
ik - "tot 6000 à 7000 omdat je erop aandrong".
S - "niet genoeg, dat ding leeft pas bij 9000rpm!!!"
ik - "ben ik niet mee akkoord,rijdt al kweetniehoeveel km rustig/licht sportief, altijd goed gedraaid, en betrouwbaar".
S - "ja seg, wij weten het ook niet meer"
ik - Oke dan, laten we afrekenen, en ik zie wel"
(ja, ondanks deze "goede service" betaal ik wel hun werk)

Bel naar Motorsprint, Suzuki garage in Leuven.
"breng hem morgen maar binnen"
Dag erna de aanhanger op en hem ernaartoe gereden.
Drie dagen later (ze hadden het er druk, is logisch, is een goede garage), bellen ze mij. Mocht hem ophalen. Kostprijs, +/- 150€. Werk, en 1 bijna kosteloos onderdeeltje.
ik - "wat was het probleem precies?"
S - "in een van de vier carburators was een veertje kapot. Sorry voor de hoge prijs, want veel demontagewerk, voor een enkel veertje".
ik - "niet erg hoor, want (en doe het hele voorgaande verhaal .......)".

De uitbater kon zijn oren niet geloven, en leek zich zelfs te schamen in de plaats van die garage in Tienen.

En mijn motor ... die reed nog lang en gelukkig ...
... tot aan zijn tweede ongeval, op +/- 81.500km, die hem de das omdeed ;(
 
S - "ja, maar je moet gas geven he ..."
ik - "maar ook op stationair draaide die vroeger altijd heel zuiver".
S - "een motor is gemaakt om veel gas te geven, bij weinig gas geven hoort die zelfs niet soepel te draaien!"
ik - "huh? ... zal ik er eens mee rijden?"
S - "ja doe dat, maar geef genoeg gas".

...
S - "niet genoeg, dat ding leeft pas bij 9000rpm!!!"

_O- _O-

Ik krijg een flashback van een bepaalde reclame: " Swa, je moet gas geven! Je geeft ook geen gas!"
 
Oh een ideaal topic voor mij...om één of andere reden heb ik dit soort discussies bij elke onderhoudsbeurt met de motor.

Case: SV650s. Gekocht met garantie, incl een vol Akrapovic systeem er onder.
Reed heerlijk, maar verbruik zat op 1 op 9.

In een poging tot het verbruik terug te dringen, eerst de originele uitlaat terug geplaatst. Had onvoldoende effect. Gebeld met de motorzaak en een afspraak voor afstellen gemaakt.

Bellen
Ik *situatie uitgelegd*
Monteur 'geen probleem, regelen wij wel onder garantie'

Brengen
Ik 'ik heb de andere uitlaat geplaatst, is dat een probleem?'
Monteur 'nee hoor'
Ik: 'als er toch kosten aan verbonden zijn, willen jullie dan bellen op 06...?'
Monteur 'is goed, maar het valt gewoon onder garantie'

Bellen
Monteur 'de motor staat klaar, u kunt hem ophalen'
Ik 'mooi, alles gelukt? En nog kosten?'
Monteur 'ja alles gelukt en nee geen kosten'

Ophalen
Monteur 'hij staat klaar, maar de baas wil je even spreken'
Baas 'wij zijn onder garantie bezig geweest - maar zó lang, dat wij uit coulance van jou €250 vragen'
Ik 'pardon...?
Baas 'ja het is je eigen schuld, jij hebt de uitlaat veranderd. €250'
Ik 'waar jullie van wisten, wat jullie geen probleem vonden voor de garantie'
Baas 'tja....€250'
Ik 'en jullie zouden bellen bij kosten...?'
Baas 'klopt, hebben wij niet gedaan. Maakt voor de kosten natuurlijk niets uit..blijft €250'
Ik 'dat ga ik niet betalen'
Baas 'dat kan, maar dan ben je per direct je garantie bij ons kwijt'
Ik 'mij best, hier kom ik toch niet terug'

---------------

Case: GSR600. Regulier onderhoud + banden.

Geleerd van vorige discussies heb ik duidelijke afspraken gemaakt mbt kosten.
Banden: €350 incl montage.
Onderhoud: €200, maar ze hebben zelf een max van €250 aangegeven. Bellen bij meer kosten.

Ophalen
Monteur 'alles is gelukt, dat is dan €780. Wilt u pinnen?'
Ik 'nou dat is meer dan verwacht...'
Monteur 'oh, vertel?'
Ik 'banden waren €350 incl en het onderhoud tussen €200 en 250. Dus hoger dan €600 had ik niet verwacht. Waar zitten de extra kosten in?'
Monteur 'de banden waren toch excl montage, dus er komt €70 bij. En de haakse ventielen die je gevraagd hebt, zijn €15 per stuk'
Ik 'de banden zijn incl montage zoals besproken...en zelfs dan zit je er nog fors boven'
Monteur 'ik ga eens rekenen...kom je hier vaker? Dan kan ik misschien wat korting regelen. Ja...ik kan er €700 rond van maken'


---------------
Of het verhaal van de motorzaak die mij een nieuwe kettingset had geplaatst...die na 6.000km totaal op was. Blijkbaar is een basis ketting (geen O-ring) met sluit-visje goed genoeg voor een 750cc motor.

Of de motorzaak die een kleine lekkage aan mijn blok zou verhelpen. Dat is ze niet gelukt, het blok vol met krassen. Máár de achterremschijf was wel (gratis) vervangen.
Daar had ik niet om gevraagd...maar oké.

Of de motorzaak waar ik mijn motor voor een grote beurt bracht. Na afrekenen en zo'n anderhalve kilometer gereden te hebben - spuit de olie via het achterwiel de straat op. Was een 'oeps een liter te veel olie' geval. Ze zijn keurig de motor op komen halen met de bus. Ze hebben ook 'keurig' mij gefactureerd voor het ophalen én nog een onderhoudsbeurt (want ja, ze moesten weer aan de slag voor het herstellen).
 
Ter info... het hele verhaal speelt zich af in Zeeland...
En het verschil met mijn reguliere garage was ca 50 euro... en dat vind ik dan toch best n aardig verschil ook gezien t feit dat beiden even ver bij mij vandaan zitten.

Verder toch leuk de uiteenlopende reacties te horen...
Ik ben wel over de "klap heen" zelf hou ik me aan mn afspraken en verwacht dat dan ook van anderen..
Maar dat is mss iets te optimistisch..
Ik heb er weer van geleerd en hoop dat jullie ermee geholpen zijn.

Verder is t mij om t even welke ervaringen men hier wil delen...
Als je er n ander mee kunt helpen is t altijd goed wat mij betreft :)
 
en~[/u]

Of de motorzaak waar ik mijn motor voor een grote beurt bracht. Na afrekenen en zo'n anderhalve kilometer gereden te hebben - spuit de olie via het achterwiel de straat op. Was een 'oeps een liter te veel olie' geval. Ze zijn keurig de motor op komen halen met de bus. Ze hebben ook 'keurig' mij gefactureerd voor het ophalen én nog een onderhoudsbeurt (want ja, ze moesten weer aan de slag voor het herstellen).

Dat is zo bizar dat ik er bijna aan begin te twijfelen. En heb je dat allemaal betaald??? :?

12 jaar ervaring met allerhande zaken hier in de kop van noord holland, maar zo bizar zoals ik hier lees heb ik het nog nooit gehoord...
 
Dat is zo bizar dat ik er bijna aan begin te twijfelen. En heb je dat allemaal betaald??? :?

12 jaar ervaring met allerhande zaken hier in de kop van noord holland, maar zo bizar zoals ik hier lees heb ik het nog nooit gehoord...

Natuurlijk niet, gel*l in de ruimte. ;)
 
Dat is zo bizar dat ik er bijna aan begin te twijfelen. En heb je dat allemaal betaald??? :?

12 jaar ervaring met allerhande zaken hier in de kop van noord holland, maar zo bizar zoals ik hier lees heb ik het nog nooit gehoord...
Nee, zeker niet alles betaald.

De (brommer)ketting was onderdeel van een afleverbeurt, dus 'logisch' dat ze een goedkope oplossing hebben gekozen. Dezelfde motor is onder garantie terug gegaan naar dezelfde motorzaak voor een pakking vervangen. Daar heeft hij toen 2 maanden gestaan - monteur ontslagen - andere monteur op vakantie - niemand wist of hij al klaar was.. Maar hier zaten geen kosten aan.

De motor met teveel olie heb ik ook enkel de prijs van de reguliere beurt betaald, niets meer.

Heb niet het idee dat ik voor een dubbeltje (5 eurocent?) op de voorste rij wil zitten, maar ach..duur hoeft ook zeker niet. Maar tref het wel met motorzaken helaas. Voordeel is dat ik er van leer om duidelijke afspraken te maken.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de verhalen hier lees, snap ik echt niet dat mensen nog naar een motorzaak gaan, zeker niet zoals bij kiwi, die meerdere bizarre verhalen heeft..
 
Nee hoor, geen problemen hier.

Mijn motorzaak haalt voor de winterbeurt de motor gratis op en levert hem gratis weer af, banden vervangen is niet duur, al weet ik de kosten niet meer uit mijn hoofd - ze zijn iets duurder dan een discounter, maar gezien de service die ik krijg, betaal ik graag een beetje extra.

Ze proberen ook altijd alles zo goedkoop mogelijk voor je te doen, dus af en toe moet ik ze afremmen, omdat ik het net iets beters, lees duurders, wil :).

En ja, bij een zaak met goede service betaal je iets meer, maar ze hebben dan ook hun overhead. Als je het goedkoper wil, kun je het maar gewoon het beste zelf doen.

Het is een beetje als met een motor kopen: je kunt voor een dubbeltje op de eerste rang gaan proberen te zitten, maar dat dubbeltje kost je uiteindelijk vaak een kwartje of meer, dus beter dat dubbeltje maar meteen uitgeven. Ik spreek overigens uit ervaring.

Ik heb ooit maar 1x een problem gehad bij een motorzaak, omdat ze niet wisten hoe ze de timing moesten afstellen van mijn AMF 350, pak-em-beet, 38 jaar terug. Dat hebben ze weten te verprutsen door te proberen het vliegwiel te verplaatsen waar de ontsteking achter zat, en daarmee het spietje waarmee het ding geborgd zat te mollen. In die tjd waren er geen handleidingen te krijgen voor het ding. Was wel de reden waarom ik toen mijn eigen motoronderhoud ben gaan doen :). En af en toe zelf domme fouten gemaakt heb <ROFL>.

Groetjes, Wim
 
Laatst bewerkt:
Ik ben t eens dat je voor kwaliteit best mag betalen...
Als je pretendeert kwaliteit te leveren dan hoort daar voor mij bij om je aan je afspraken te houden..
Maar zo blijkt dan nog is t verstandig zaken zo duidelijk mogelijk vast te leggen... ;)
 
Als je met prijsstunters in zee gaat altijd goede afspraken maken.
Heb ook wel eens een bandenwissel afgepingeld op 300, afspraak is nagekomen maar had even vergeten de binnenbanden mee te nemen in de deal.

Tegenwoordig gun ik dit mijn vaste onderhoudsadres, kost een paar tientjes meer, maar gaan er wel nieuwe binnenbanden in.

Heb je tubeless banden, dan ook nieuwe ventielen laten monteren.
 
Nee, zeker niet alles betaald.

De (brommer)ketting was onderdeel van een afleverbeurt, dus 'logisch' dat ze een goedkope oplossing hebben gekozen. Dezelfde motor is onder garantie terug gegaan naar dezelfde motorzaak voor een pakking vervangen. Daar heeft hij toen 2 maanden gestaan - monteur ontslagen - andere monteur op vakantie - niemand wist of hij al klaar was.. Maar hier zaten geen kosten aan.

De motor met teveel olie heb ik ook enkel de prijs van de reguliere beurt betaald, niets meer.

Heb niet het idee dat ik voor een dubbeltje (5 eurocent?) op de voorste rij wil zitten, maar ach..duur hoeft ook zeker niet. Maar tref het wel met motorzaken helaas. Voordeel is dat ik er van leer om duidelijke afspraken te maken.


Weet jij wat een kilo Kiwi's kost?
 
wacht ff..280 was de prijs met losse wielen aldus de dealer.

420 met complete motor.

140 euro om de wielen er uit en er in te zetten? toe maar...


Daarna maakt hij er 350 van, is nog 70 euro enkel en alleen voor het (de) monteren van de wielen..

als hij nou had gezegd " we maken er 310 van" had ik het schappelijk gevonden. 30 euro voor het (de)monteren.
nóg niet goedkoop, maar wel schappelijk.
 
:^

Zal misschien aan mij liggen maar ik geef die banden boer wel gelijk. In de mail word nergens gesproken over wielen in en uit bouwen. Als je dan met complete motor komt word het meer dat zou ik logisch en begrijpelijk vinden. Ik zelf vraag 8.50 puur voor montage op de velg en balanceren en als ik je wiel er ook nog uit en in moet zetten word dat 20 euro. (Voor mij veel extra werk heb apparaat niet bij mij thuis staan maar bokken en gereedschap wel.)

Ik vind het idd alleen teveel geld maar verder begrijpelijk.
 
:^

Zal misschien aan mij liggen maar ik geef die banden boer wel gelijk. In de mail word nergens gesproken over wielen in en uit bouwen. Als je dan met complete motor komt word het meer dat zou ik logisch en begrijpelijk vinden. Ik zelf vraag 8.50 puur voor montage op de velg en balanceren en als ik je wiel er ook nog uit en in moet zetten word dat 20 euro. (Voor mij veel extra werk heb apparaat niet bij mij thuis staan maar bokken en gereedschap wel.)

Ik vind het idd alleen teveel geld maar verder begrijpelijk.

Ben ik nou gek, maar de meeste mensen komen toch gewoon met motor en al om banden te laten wisselen? Vind het een beetje raar dat als je dan een prijs afspreekt, dat dat dan logisch zou zijn om het over losse banden te hebben en je voor een motor extra moet betalen.

Zou het eerder andersom verwachten, korting als je zelf de banden hebt gedemonteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan