Slechte ervaringen met motordealers ?

Thirza

MF'er
19 feb 2002
227
0
Eindhoven
Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met het kopen van een motor bij een bepaalde motordealer ?

Mijn motor is uit 1996 en ik heb 'm vorig jaar gekocht met 3000km op de teller.
Ziet er perfect uit, maar afgelopen zondag bleek de accu bijvoorbeeld helemaal droog te staan en bij mijn vorige beurt bleek er toch nogal wat aan vervangen te moeten worden (versleten ketting, tandwielen, remblokjes).
En dat alles terwijl de dealer me had verzekerd dat alles nog in perfecte staat was ...
(Ik heb een 1 cilinder Moto6.5)

Voel me een beetje belazerd achteraf ...
(Maar hij rijdt perfect ! Vooral met de nieuwe WP voorvering }) )
 
je bent echt genaaid volgens mij na 3000 km ketting en tandwielen
kan nooit volgens mij.....

remblokken na 3000 km ook erg knap....

ik hoop echt voor je dat je niet bent belazerd
 
en dat van die accu kan hij na 1 jaar ook niets aan doen.
sorry maar ik denk dat je een beetje OVERREACTED doet :(
 
Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met het kopen van een motor bij een bepaalde motordealer ?

Mijn motor is uit 1996 en ik heb 'm vorig jaar gekocht met 3000km op de teller.
Ziet er perfect uit, maar afgelopen zondag bleek de accu bijvoorbeeld helemaal droog te staan en bij mijn vorige beurt bleek er toch nogal wat aan vervangen te moeten worden (versleten ketting, tandwielen, remblokjes).
En dat alles terwijl de dealer me had verzekerd dat alles nog in perfecte staat was ...
(Ik heb een 1 cilinder Moto6.5)

Voel me een beetje belazerd achteraf ...
(Maar hij rijdt perfect ! Vooral met de nieuwe WP voorvering }) )

Waarom voel je je belazerd. Waarschijnlijk bedoelde de dealer dat hij toen je hem kon kopen voor die prijs in perfecte staat was. Een echte perfecte staat kun je eigenlijk alleen maar verwachten als je een nieuwe motor aanschaft, dus ik vind het verhaal van jou discutabel.

Trouwens als je 1-cilinder rijd zit je sneller dan met een 2-cilinder of 4-cilinder aan nieuwe ketting en tandwielen.

Hoeveel kilometer heb je er eigenlijk na aanschaf mee gereden dan? Ik mis hier enige informatie, maar zoals gezegd: discutabel.


CAT
 
Ik weet nu al dat mijn nieuwe fiets volgend jaar nieuwe remblokken nodig heeft.
Het een en ander is toch afhankelijk van gereden kilometers en de manier waarop gereden wordt en hoe je zelf je fiets onderhoud.
Een accu die overlijdt kan altijd gebeuren.
Het nadeel van onze gedeelde liefde is dat ´t nogal wat geld kost :( , en als dit plotseling gebeurd word je er (begrijpelijk) niet vrolijk van.
Maar om dit nu meteen op de motordealer te gooien vind ik persoonlijk iets te makkelijk.
 
Slechte ervaringen met motordealers?
Niet echt, maar ik heb wel een dikke :j voor de RDW, die zo vriendelijk is mijn rijgenot uit te stellen. :(
 
Op dinsdag 01 oktober 2002 18:09 schreef Plastic Power het volgende:Trouwens als je 1-cilinder rijd zit je sneller dan met een 2-cilinder of 4-cilinder aan nieuwe ketting en tandwielen.
ja, maar ook met een potente KTM moet je wel erg goed je best doen en je ketting iedere keer met modder insmeren om hem binnen 3kkm te verprutsen....
 
het gaat niet om 3000 km
hij rijd er zelf al weer een jaar mee .
een jaar niet smeren en 10.000 km verder dan is ie wel op (B.V)
 
Klopt. Maar als ie 'm een jaar heeft en erg weinig heeft gereden, en dat neem ik aan, en dan blijkt dat de betreffende onderdelen vervangen moeten worden, dan is ie dus best wel belazerd denk ik.
 
wat een onzin zeg, bedoel je ziet toch zelf hoe de ketting en tandwielen eraan toe zijn als je een motor koopt?

Niet iedereen heeft daar oog voor. Als je 2 versleten banden hebt, kan je aan een a-technisch persoon nog zeggen dat het gloednieuwe banden zijn. Die persoon zou er dan nog mee instemmen ook ! :+
 
ik heb nog niemand safe motors zien schrijven. terwijl ze toch een hoop mensen in onzekerheid hebben gebracht of een motor/geld hebben ontnomen.
 
Niet iedereen heeft daar oog voor. Als je 2 versleten banden hebt, kan je aan een a-technisch persoon nog zeggen dat het gloednieuwe banden zijn. Die persoon zou er dan nog mee instemmen ook ! :+

ok, daar heb je wel gelijk in. maja dan neem je toch iemand mee die er verstand van hebt.
magoed, ik heb dan nog nooit een motor bij van meel gekocht, maar wel me pak enzo, en ik denk niet dat ze je daar proberen op te lichten. ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar de service is er altijd goed. en de motoren die er staan zien er gewoon netjes uit.
maar heb je er wel wat van gezegd dan? bedoel, als je het gevoel hebt dat je belazerd ben, dan zeg je dat toch? of betaal je eerst braaf en gaat dan achteraf lopen zeuren?
ik ben toch benieuwd hoeveel km je gereden hebt. dan kunnen we er wat meer van zeggen
 
Ketting en tandwielen zijn zichtbare onderdelen dus de dealer hoeft dat niet aan jouw te vertellen, alleen de onzichtbare gebreken (zoals schade in het blok zelf). Hier kunnen ze alsnog makkelijk omheen omdat ze het ook niet wisten toen ze de motor kregen. Maar ja, je koopt een motor voor ongeveer de helft van de nieuwwaarde (?) dus verwacht ook een motor die half versleten is.....
 
Op dinsdag 01 oktober 2002 16:57 schreef Thirza het volgende:
Vorige eigenaar van mijn motor was ook een meisje, zelfde leeftijd
als ik. Ze was ermee gevallen en durfde er toen niet meer op te rijden ...
Motor heeft van 1996 tot 2000 in de garage gestaan ... eeuwig zonde !
Rijdt perfect !
Stond 3000km op de teller toen ik 'm kocht in November 2001 en heb er
inmiddels al vele kilomertjes bij gezet :]


kijk, dan is het toch normale slijtage volgens mij ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan