Beste leden,
Ik vroeg me af of er in België (of Nederland) ook mensen zijn die een SR1 hebben gekocht en zoja of ze daar vaak problemen mee hebben. Ik heb er namelijk op 3 oktober van dit jaar een SR1 gekocht bij Bikerszone in Denderhoutem. Deze moet me iets van een kleine 600 euro gekost hebben als ik me niet vergis.
Ik heel content er mee naar huis en meteen een plaatsje gegeven in de kast tussen de andere helmen. Na een dikke week Wou ik op zondag eens een toertje gaan doen met mijn nieuwe helm om eens te testen of hij nu echt zo goed verluchte als beloofd. Alvorens ik vertrok wou ik natuurlijk eens kijken of alles openstond en hoe alles werkte. Ik merkte meteen op dat 1 van de 2 ventilatieklepjes bovenaan de helm helemaal los zat. Ik hiermee teleurgesteld terug naar Bikerszone waar ik gelukkig te horen kreeg van de verkoper dat de invoerder (Splash Design) mij wel een nieuwe helm zou geven en dat ik die binnen de week zou ontvangen. Inmiddels zou hij de helm al opsturen zodat ze hem eens konden bekijken. Natuurlijk kreeg ik geen nieuwe helm hoewel dat niet echt het probleem was. Ik was mijn helm verdorie 4 weken kwijt, ik moest zelf de fabriek en invoerder contacteren waar de helm en wanneer ik hem terug kreeg. Ik heb me dan maar 4 weken moeten opjagen in het feit dat ik een kapotte helm had gekocht en dat ik zo 'slecht' behandeld voelde als klant die meteen een topmodel koopt.
Maar goed, na 4 weken mocht ik mijn helm terug gaan ophalen. Alweer met mijn stomme kop had ik maar eens oppervlakkig gekeken of hij terug in orde was en ja hoor het klepje was terug gemaakt. Ik kom er mee thuis en bekeek hem dan eens volledig waarbij ik meteen opmerkte dat er nu achteraan de spoiler en het ventilatieroostertje niet goed was vastgemaakt bij de reparatie. Het metalen roostertje viel er gewoon van tussen. Dat was natuurlijk de druppel die de emmer deed overlopen en meteen berichtte ik naar Splash Design (de invoerder) dat mijn helm slecht was gerepareerd. Daar hebben ze meteen besloten mij een nieuwe helm op te sturen en die zou ik dan een week later mogen gaan omruilen bij Bikerszone. Zo gezegd zo gedaan en ik ruilde de helm die week nog in bij Bikerszone. Ik was opgelucht dat de hele historie eindelijk achter de rug was en besloot bij Bikerszone zelf wel nog even te checken of alles in orde was met deze helm. En wat een geluk dat ik dat deed! Nu bleek het andere ventilatieklepje van binnenuit kapot. Net hetzelfde probleem als mijn eerste helm!!! Alweer liet ik mijn teleurstelling merken bij de verkopers maar zij konden natuurlijk niets beter doen dan de 2 helmen gewoon op te sturen naar Splash Design. Nu is mijn helm al sinds maandagmorgen onderweg en volgens de invoerder zou hij nog niet zijn aangekomen! De weken blijven zich optellen en intussen heb ik mijn helm nog niet 1x kunnen gebruiken.
Het enige dat ik nu van de invoerder te horen krijg is dat ze zullen zien wat ze kunnen doen zodra de 2 helmen zijn aangekomen. Ik heb intussen ook naar Schuberth gemaild (ik heb nu toch zoveel tijd...) en ik had mijn beklag gedaan over de duur van de eerste herstelling en over het feit dat ze mij zulke slechte helmen bezorgden nadat ik zoveel heb betaald. Vandaag kreeg ik bericht van Schuberth dat de herstelling maar 1 dag had geduurd en dat de invoerder verantwoordelijk was voor die lange wachttijd. Dat kan wel allemaal goed zijn maar ik krijg geen uitleg over het feit dat ik al 2 NIEUWE kapotte helmen heb gekregen en dat mijn helm beschadigd terug kwam van hun reparatiedienst.
Ik krijg nu enkel mailtjes van zowel Schuberth als Splash Design dat ze zo snel mogelijk het probleem gaan oplossen. Maar 2 maand doen over zo een klein probleempje vind ik gewoon niet kunnen naar de klanten toe. Ik koop hier verd*mme een helm een kleine 600 euro en ik krijg al 2 maand een service vergelijkbaar à la Kruidvat en intussen heb ik die Schuberth maar een 2 tal weken in bezit gehad (alle dagen opgeteld tussen de vervangingen en reparaties door).
Ik heb nog nooit op een forum geklaagd over slechte service of een slecht product maar dit slaat gewoon alles. Als ik zo met klanten zou omgaan ik was al lang failliet.
Ik hoop voor jullie dat ik een uitzondering ben want anders ziet het er niet goed uit voor de Schuberth kopers.
Ik vroeg me af of er in België (of Nederland) ook mensen zijn die een SR1 hebben gekocht en zoja of ze daar vaak problemen mee hebben. Ik heb er namelijk op 3 oktober van dit jaar een SR1 gekocht bij Bikerszone in Denderhoutem. Deze moet me iets van een kleine 600 euro gekost hebben als ik me niet vergis.
Ik heel content er mee naar huis en meteen een plaatsje gegeven in de kast tussen de andere helmen. Na een dikke week Wou ik op zondag eens een toertje gaan doen met mijn nieuwe helm om eens te testen of hij nu echt zo goed verluchte als beloofd. Alvorens ik vertrok wou ik natuurlijk eens kijken of alles openstond en hoe alles werkte. Ik merkte meteen op dat 1 van de 2 ventilatieklepjes bovenaan de helm helemaal los zat. Ik hiermee teleurgesteld terug naar Bikerszone waar ik gelukkig te horen kreeg van de verkoper dat de invoerder (Splash Design) mij wel een nieuwe helm zou geven en dat ik die binnen de week zou ontvangen. Inmiddels zou hij de helm al opsturen zodat ze hem eens konden bekijken. Natuurlijk kreeg ik geen nieuwe helm hoewel dat niet echt het probleem was. Ik was mijn helm verdorie 4 weken kwijt, ik moest zelf de fabriek en invoerder contacteren waar de helm en wanneer ik hem terug kreeg. Ik heb me dan maar 4 weken moeten opjagen in het feit dat ik een kapotte helm had gekocht en dat ik zo 'slecht' behandeld voelde als klant die meteen een topmodel koopt.
Maar goed, na 4 weken mocht ik mijn helm terug gaan ophalen. Alweer met mijn stomme kop had ik maar eens oppervlakkig gekeken of hij terug in orde was en ja hoor het klepje was terug gemaakt. Ik kom er mee thuis en bekeek hem dan eens volledig waarbij ik meteen opmerkte dat er nu achteraan de spoiler en het ventilatieroostertje niet goed was vastgemaakt bij de reparatie. Het metalen roostertje viel er gewoon van tussen. Dat was natuurlijk de druppel die de emmer deed overlopen en meteen berichtte ik naar Splash Design (de invoerder) dat mijn helm slecht was gerepareerd. Daar hebben ze meteen besloten mij een nieuwe helm op te sturen en die zou ik dan een week later mogen gaan omruilen bij Bikerszone. Zo gezegd zo gedaan en ik ruilde de helm die week nog in bij Bikerszone. Ik was opgelucht dat de hele historie eindelijk achter de rug was en besloot bij Bikerszone zelf wel nog even te checken of alles in orde was met deze helm. En wat een geluk dat ik dat deed! Nu bleek het andere ventilatieklepje van binnenuit kapot. Net hetzelfde probleem als mijn eerste helm!!! Alweer liet ik mijn teleurstelling merken bij de verkopers maar zij konden natuurlijk niets beter doen dan de 2 helmen gewoon op te sturen naar Splash Design. Nu is mijn helm al sinds maandagmorgen onderweg en volgens de invoerder zou hij nog niet zijn aangekomen! De weken blijven zich optellen en intussen heb ik mijn helm nog niet 1x kunnen gebruiken.
Het enige dat ik nu van de invoerder te horen krijg is dat ze zullen zien wat ze kunnen doen zodra de 2 helmen zijn aangekomen. Ik heb intussen ook naar Schuberth gemaild (ik heb nu toch zoveel tijd...) en ik had mijn beklag gedaan over de duur van de eerste herstelling en over het feit dat ze mij zulke slechte helmen bezorgden nadat ik zoveel heb betaald. Vandaag kreeg ik bericht van Schuberth dat de herstelling maar 1 dag had geduurd en dat de invoerder verantwoordelijk was voor die lange wachttijd. Dat kan wel allemaal goed zijn maar ik krijg geen uitleg over het feit dat ik al 2 NIEUWE kapotte helmen heb gekregen en dat mijn helm beschadigd terug kwam van hun reparatiedienst.
Ik krijg nu enkel mailtjes van zowel Schuberth als Splash Design dat ze zo snel mogelijk het probleem gaan oplossen. Maar 2 maand doen over zo een klein probleempje vind ik gewoon niet kunnen naar de klanten toe. Ik koop hier verd*mme een helm een kleine 600 euro en ik krijg al 2 maand een service vergelijkbaar à la Kruidvat en intussen heb ik die Schuberth maar een 2 tal weken in bezit gehad (alle dagen opgeteld tussen de vervangingen en reparaties door).
Ik heb nog nooit op een forum geklaagd over slechte service of een slecht product maar dit slaat gewoon alles. Als ik zo met klanten zou omgaan ik was al lang failliet.
Ik hoop voor jullie dat ik een uitzondering ben want anders ziet het er niet goed uit voor de Schuberth kopers.