Slechte ervaringen met Schuberth (SR1)

Die Duitse bedrijven hebben jaren geld verdient met hun imago van de meest kwaliteitsvolle. Nu kunnen ze dus gerust enkele jaren brol produceren want iedereen gelooft nog steeds in de bedrijven en mensen worden in het zak gezet. Veel te veel geld vragen voor producten die niet deugen. Maar ja het is vaak als het te laat is dat je het beseft hé.
Het is een bekend marketing feit dat bv een concern als volkswagen meer geld en energie steekt in kwaliteitsbeleving dan in kwaliteit. ;)
Zo heeft bmw bv 15 ingenieurs in dienst die zich uitsluitend bezig houden met het geluid van de dichtslaande deuren. De mensen willen opgelicht worden.
Voor mij al heel lang geen duitse produkten meer!
Brittania rules !!
 
Die Duitse bedrijven hebben jaren geld verdient met hun imago van de meest kwaliteitsvolle. Nu kunnen ze dus gerust enkele jaren brol produceren want iedereen gelooft nog steeds in de bedrijven en mensen worden in het zak gezet. Veel te veel geld vragen voor producten die niet deugen. Maar ja het is vaak als het te laat is dat je het beseft hé.
Het is een bekend marketing feit dat bv een concern als volkswagen meer geld en energie steekt in kwaliteitsbeleving dan in kwaliteit. ;) O-)
Zo heeft bmw bv 15 ingenieurs in dienst die zich uitsluitend bezig houden met het geluid van de dichtslaande deuren. De mensen willen opgelicht worden.
Voor mij al heel lang geen duitse produkten meer!
Brittania rules !! *O* *O* -O-
 
Wat is er mis met het Kruidvat? Volgens mij leveren die betere service dan de winkel die jij aanhaalt.

Bij nader inzien herzie ik mijn mening over Kruidvat :p
 
benieuwd wat ik straks van oplossing te horen ga krijgen... Normaal kreeg ik vorige week vrijdag al een 'opolossing' maar dat is uitgesteld naar vandaag.
 
Héhé, ik was net van plan om me een SR1 aan te schaffen. Ga toch maar voor die Shoei dan als ik de reacties hier lees. Ik kan me niet echt voorstellen dat de kwaliteit of service opeens zal verbeteren de komende maanden.
 
Héhé, ik was net van plan om me een SR1 aan te schaffen. Ga toch maar voor die Shoei dan als ik de reacties hier lees. Ik kan me niet echt voorstellen dat de kwaliteit of service opeens zal verbeteren de komende maanden.
Misschien hoeft jouw helm niet terug??
En met deze kennis kun je VOOR de aankoop kijken of het goed is.....
 
Misschien hoeft jouw helm niet terug??
En met deze kennis kun je VOOR de aankoop kijken of het goed is.....

Nou, ik kan mij voorstellen als je 600 euro neerlegt voor een helm dat je wilt dat je niet alleen een top of the line helm hebt maar ook een bedrijf met goede service erachter. En als dat al door de mand valt....jah.....
 
Vanmorgen kreeg ik een mailtje van Splash Design met de melding dat de 2 helmen waren aangekomen bij hun. Later op de middag kreeg ik een mailtje van Schuberth. Dit maal zonder dat ik er zelf eens moest om vragen :) Helaas kreeg ik te horen dat ze een van de 2 helmen zouden herstellen en dat ik mijn helm alweer langer dan een week zou kwijt zijn. Ik was woest om het zo maar te zeggen en heb meteen naar Splash Design gemailt. Daar bevestigden ze het verhaal en ik kreeg 2 opties te horen. Dat was dat ik ofwel een SR1 raceline zou toegéstuurd krijgen ofwel liet ik mijn gewone matzwarte helm maken. Ze hadden helaas geen nieuwe matzwarte medium liggen. Zo een raceline kost wel meteen 200 euro meer maar dat zouden zij wel bijpassen. Maar ik wil gewoon een matzwarte sr1 en zei dus dat ik voor de 2de optie ging maar dat ik er dan wel een compensatie bij wou want ik heb hem ten vroegste eind volgende week terug. Daarom vroeg ik (misschien wat onbeschoft om het zelf te vragen) een getint vizier omdat ik dat in de eerste plaats altijd al wou kopen maar de kans er nog niet had toe gehad. Daarop stuurden ze terug dat ze hierover zouden spreken als ze de helmen terug bij hun hadden. Helaas zal ik het nog even zonder mijn nieuwe helm moeten doen... Ik kan niet klagen van de optie die ze mij gaven maar ik zie helaas enkel een matzwarte sr1 graag.
 
Nou, ik kan mij voorstellen als je 600 euro neerlegt voor een helm dat je wilt dat je niet alleen een top of the line helm hebt maar ook een bedrijf met goede service erachter. En als dat al door de mand valt....jah.....
Dat is een afweging die je moet maken. Ik heb zelf ook 3 schubert (gehad) en 1 daarvan is meerdere malen yerug geweest. Ik blijft schuberts kopen omdat ze zo verrekte lekker op mn kop zitten en comfortabel,zijn. Heb nog geen ander merk gevonden wat aan mijn wensen voldoet. Dus de lange serviceafhandeling neem ik op de koop toe
 
Bij een schubert moet je er dus rekening mee houden dat je ten alle tijden een reserve helm aankoopt voor als de schubert er even niet is!!!
 
en ervoor zorgen dat die reservehelm geen schuberth is natuurlijk:p
 
Bij een schubert moet je er dus rekening mee houden dat je ten alle tijden een reserve helm aankoopt voor als de schubert er even niet is!!!

Een reserve helm is altijd handig. Maar koop die reserve helm ook maar als je een Nolan hebt of een airoh en wie weet welk merk nog meer. Misschien dat een BMW helm direct wordt omgeruild?
 
Een reserve helm is altijd handig. Maar koop die reserve helm ook maar als je een Nolan hebt of een airoh en wie weet welk merk nog meer. Misschien dat een BMW helm direct wordt omgeruild?


Een aankoop moet gewoon goed zijn, klaar!!!

En zeker een helm met een prijs van 600 euro...
 
Als er een probleem is met mijn vizier verwacht ik dat Arai me via de dealer (servicecenter) gelijk kan helpen.

Niet dat ik vanwege een lullig anti-condens folie die loslaat 3 weken mijn helm kwijt ben (terwijl het een bekend en 100% optredend probleem was bij de R1's!!!!)
 
Heel herkenbaar.

Als je een Shcuberth helm koopt en je motor veel gebruikt moet je een reservehelm hebben.
Garantiegevallen etc duren echt schandalig lang.

Toendertijd was er een probleem met loslatende anti-condens lagen in de vizieren van de R1.

Helemaal duidelijk. Maar ze moesten wel eerst opgestuurd worden etc voordat je een nieuwe kreeg.

onzin, bij Termaat Motoren in Nijmegen kreeg ik direct een nieuw vizier mee. Zij regelden de rest met de importeur. en zo hoort het ook, dat is klantenbinding en goede service.
 
onzin, bij Termaat Motoren in Nijmegen kreeg ik direct een nieuw vizier mee. Zij regelden de rest met de importeur. en zo hoort het ook, dat is klantenbinding en goede service.

Dat is service en klantenbinding van Termaat.
Prima.

Van Schuberth zelf uit zijn ze niet zo.
Ik heb werkelijk bij IEDER mankement mijn helm moeten laten opsturen en moeten wachten.
Gallisch werd ik er van.

Vizier was een drama, je hebt echter gelijk, een andere winkelier had misschien me alvast een vizier meegegeven.

Schuberth zelf had echter veel eerder met een fatsoenlijke oplossing moeten komen. Na 3 (!!!) vizieren met loslatende laag kreeg ik eindelijk (tegen bijbetaling) een pinlock versie. Waarom kon die oplossing nou niet meteen aangedragen worden? Ze wisten al geruime tijd van de specifieke problemen met de oude vizieren.

Nee. Voor mij heeft Schuberth behoorlijk afgedaan. Niet eens door hun produkt. Wel door hun gebrek aan service.
 
Ik heb sinds dit seizoen de SR1 en ben er zeer tevreden mee. Verder geen mankementen. Ik weet wel dat ik heel lang heb moeten wachten op mijn smoke vizier.
 
tsja, dan koop je lekker een ander merk. pasvorm is wat telt mijns inziens en als een andere helm goed op jouw koppie past moet je die vooral kopen


Inderdaad, pasvorm is wat telt zeg je goed en ja als een ander past is de pasvorm dus ook goed!!!

Als je dan niet anders leest dan ellende, dit niet goed dat niet goed en helm vaak lang weg dan is de keus snel gemaakt, GEEN schubert dus, zeker voor de prijs die zij durven vragen voor een helm die niet aan deze verwachtingen voldoet!!!
 
En alweer een update, deze week kwam ik thuis na een tochtje met de motor en merkte iemand op dat er achteraan aan mijn helm een roostertje weg was. Ik wist al meteen waarover het ging en nam mijn helm af en jawel hoor... Alweer hetzelfde defect als een paar maanden geleden. Gelukkig was het roostertje er niet uitgevallen maar zat het gewoon wat naar boven. (ofwel niet goed vastgemaakt tijdens de reparatie ofwel door de koude) Dit is dus de 5de keer dat ik mijn helm moet binnen sturen. Ik heb intussen om een nieuwe helm gevraagd in de hoop een recenere sr1 te krijgen (ik betrouw die 'oude' productielijnen niet meer) maar neen, ik moet de reparatiedienst nog een kans geven zegt men. En toen ik bij bikerszone aankwam en zei dat het er toch wel over aan het gaan is 5x opsturen kreeg ik nog te horen dat ik toch blij mocht zijn dat ik een smokevizier ter waarde van 60 euro had gekregen. Ik betaalde die 60 euro liever zelf en dat ik een goede helm had want met de tijd die ik er steeds moet insteken en het over en weer rijden kom ik wel al aan een bedrag van boven de 60 euro uit :p Ik merk dat zowel de importeur als Bikerszone er een beetje genoeg van heeft dat ik steeds loop te klagen tegen hun maar aan de andere kant is dat toch wel logisch want je geeft je klant toch zo geen slecht afgewerkte producten mee? Soit, ik hoop dat de reparatiedienst ditmaal wel bekwaam is om alles goed vast te zetten aan mijn helm en dat ze niks anders kapot maken zoals in het verleden al is gebeurt.
full
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de bezitters van een sr1 :

Ik vind de helm niet bepaald echt stil. Nu merk ik ook dat er niets echt tegen mijn oren drukt.Op internet lees ik bij elke review dat je de earpads kan veranderen. Zitten er standaard earpads bij ? En hoe zien die dingen er dan uit ? Want dan twijfel ik of er bij de mijne earpads waren bijgeleverd ...
 
Vraagje aan de bezitters van een sr1 :

Ik vind de helm niet bepaald echt stil. Nu merk ik ook dat er niets echt tegen mijn oren drukt.Op internet lees ik bij elke review dat je de earpads kan veranderen. Zitten er standaard earpads bij ? En hoe zien die dingen er dan uit ? Want dan twijfel ik of er bij de mijne earpads waren bijgeleverd ...

Een stille helm is relatief. Zoveel factoren waar dit allemaal vanaf hangt. Maar goed. Ik heb ook een SR1 en ondanks dat ik hem voor een racehelm goed stil vindt, heb ik er toch dikkere earpads in gezet. De enige dikte aan earpads die je kunt krijgen is +5mm. Ze zien er als volgt uit:

schuberth_sr1_ear-pad-set.jpg


Ze zijn o.a. te verkrijgen bij Ten Kate.

Overigens waren die earpads er bij mij ook niet bijgeleverd. Motordealer kwam ook niet verder dan de catalogus waar ze voor de SR1 niet in stonden en uiteindelijk heb ik ze zelf opgezocht en besteld. Succes ermee!

Gr. Mjingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan