Slechte ervaringen met SUV's

Mutlitask

MF'er
19 mrt 2008
202
0
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik heb nu al twee een bijna ongeluk gehad met een SUV.

Vandaag wederom. Ik kom aan bij het stoplicht, die springt op oranje. Ik denk ik stop maar want ja dat moet toch. Eerst even spiegelen... wat schetst mijn verbazing komt er een of andere zilverkleurige tereinwagen rustig aankachelen en rijd gewoonweg door. Dus ik al rollend half de berm in om niet van de weg af gereden te worden.

Een poos geleden reed ik bijna tegen een Mercedes Jeep aan, die weg reed uit een parkeerhaven terwijl ik op de 80km weg reed. Ik zag hem al aankomen dus ik zat al in de remmen, maar ik had net zo goed bovenop hem kunnen rijden als ik even niet opgelet had.

Mijn rij-instructeur is een keer bijna in zijn flank gereden door een SUV. Die mevrouw kwam van links en had overduidelijk geen voorrang maar reed wel rustig door alsof er geen verkeer bestond. Zij mocht blij zijn dat hij zo'n ervaren rijder was want hij had net zo goed niet kunnen uitwijken en behoorlijk verwond kunnen raken.

Wat is dat met SUV rijders? Zijn ze nou allemaal zo arrogant of zien ze gewoon niets meer omdat ze zo hoog zitten? Hoewel dat stoplicht vandaag toch echt een gevalletje 'schijt aan hebben' was.

Ik weet wel dat ik voortaan nog beter ga opletten met terreinwagens want je weet het nooit. Vrachtwagens/busjes ga ik al vanuit dat ze minder zien.
 
SUV-s geven sowieso een vergrootte vorm van schijnzekerheid. Ze voelen meer solide en daardoor triggert het bij mensen een "dat kan nog net" gevoel. Beter opletten kan geen kwaad. Het zicht is inderdaad door de lengte wat minder en vaak zitten er behoorlijke stijlen in de deuren en dergelijke.
 
Allemaal, stuk voor stuk! Heten niets voor niets asobakken. *D
Toch is een H2 wel heel geil :9~~
Maar hoe zit dat dan met de kleine vrouwtjes die zo een bak van hun man meekrijgen? Die zijn vaak gewoon niet arrogant, maar kunnen gewoon niet over het stuur heen kijken :+.
 
Ik ben op/in elk voertuig arrogant.
Zelfs lopend.
 
Laatst bewerkt:
SUV-s geven sowieso een vergrootte vorm van schijnzekerheid. Ze voelen meer solide en daardoor triggert het bij mensen een "dat kan nog net" gevoel. Beter opletten kan geen kwaad. Het zicht is inderdaad door de lengte wat minder en vaak zitten er behoorlijke stijlen in de deuren en dergelijke.


Eeejjj... ik is klein ja... dus ik moet dat toch ergens mee overcompenseren... B|


;)
 
SUV-s geven sowieso een vergrootte vorm van schijnzekerheid. Ze voelen meer solide en daardoor triggert het bij mensen een "dat kan nog net" gevoel. Beter opletten kan geen kwaad. Het zicht is inderdaad door de lengte wat minder en vaak zitten er behoorlijke stijlen in de deuren en dergelijke.

Helemaal mee eens. Nieuwe auto's geven zowiezo al erg veel schijnveiligheid omdat je door alle bekrachtigingen in het stuur en rem gewoon niet meer voelt wat er nou eigenlijk onder de auto gebeurt. ook het motor en banden geluid is in de auto niet meer te horen. Het gevoel van snelheid neemt ook af en je hebt het gevoel dat je nix kan overkomen.. dit effect is in een grote SUV met veelsteveel motorvermogen natuurlijk alleen nog maar groter..


het andere uiterste is natuurlijk de motorfiets. je hoort je motortje lkkr spinnen de banden razen en de wind gieren. En als je over een dubbeltje rijd kan je voelen of ut kop of munt is..
Dit en en het feit dat zo'n fiets natuurlijk van nature instabiel is zorgt ervoor dat je juist heel erg op de hoogte bent van de gevaren en ga je automatisch Defensief rijden.
 
Maar hoe zit dat dan met de kleine vrouwtjes die zo een bak van hun man meekrijgen? Die zijn vaak gewoon niet arrogant, maar kunnen gewoon niet over het stuur heen kijken :+.

Die vrouwtjes weten dat ze die bak alleen meekrijgen als goedmakertjes voor de avondjes 'overwerken' van hun man. Is de prijs van het rijden in een Cayenne.
Vandaar dat ze altijd saggie kijken.

Tot zover mijn theorie :+

:Y Absoluut. En een rolex met een heleboel diamanten is een teken van goede smaak.

_O-
Jealousy is a poor quality -O-
Is een teken van veel geld, overigens ;)
 
Dit en en het feit dat zo'n fiets natuurlijk van nature instabiel is zorgt ervoor dat je juist heel erg op de hoogte bent van de gevaren en ga je automatisch Defensief rijden.

Ik zou het bijna geloofd hebben, ware het niet dat ik te vaak motorrijders zie die het tegendeel bewijzen... maar briljant geschreven... _O-
 
Ik zou het bijna geloofd hebben, ware het niet dat ik te vaak motorrijders zie die het tegendeel bewijzen... maar briljant geschreven... _O-

hehe ok dat laatste zal niet voor iedereen opgaan.. maar denk dat je de meeste asomotorrijders nu niet meer op de weg ziet (of ze hun rijgedrag aanpassen)

de uitspraak ik ken mezelf... ik zou mezelf helemaal.... zal door de betreffende mensen ook wel lichtelijk bijgesteld worden als deze voor het eerst op een sportfiets stappen.

tuurlijk hang ik zelf ook wel es aan ut gas maar creer hier niet meteen een gevaarlijke situatie mee..

Ik ben van mening dat motorrijders beter opletten in het verkeer en letten op andere weggebruikers dan de meeste koekblikkers.. uiteraard zijn er in beide categorien uitzonderingen..
 
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik heb nu al twee een bijna ongeluk gehad met een SUV.

Wat is dat met SUV rijders? Zijn ze nou allemaal zo arrogant of zien ze gewoon niets meer omdat ze zo hoog zitten? Hoewel dat stoplicht vandaag toch echt een gevalletje 'schijt aan hebben' was.


Ze zijn gewoon arrogant, bijna op het asociale af als je het mij vraagt.
Mijn instructeur wijst me er tijdens de les ook regelmatig op om extra alert te zijn.

En het valt me niet alleen bij het lessen op hoor, ook in mijn kleine botsauto (Peugeot 107) heb ik er last van.

Rijd maar van de weg die kleine, maakt het uit! B|
 
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik heb nu al twee een bijna ongeluk gehad met een SUV.

Vandaag wederom. Ik kom aan bij het stoplicht, die springt op oranje. Ik denk ik stop maar want ja dat moet toch. Eerst even spiegelen... wat schetst mijn verbazing komt er een of andere zilverkleurige tereinwagen rustig aankachelen en rijd gewoonweg door. Dus ik al rollend half de berm in om niet van de weg af gereden te worden.

Een poos geleden reed ik bijna tegen een Mercedes Jeep aan, die weg reed uit een parkeerhaven terwijl ik op de 80km weg reed. Ik zag hem al aankomen dus ik zat al in de remmen, maar ik had net zo goed bovenop hem kunnen rijden als ik even niet opgelet had.

Mijn rij-instructeur is een keer bijna in zijn flank gereden door een SUV. Die mevrouw kwam van links en had overduidelijk geen voorrang maar reed wel rustig door alsof er geen verkeer bestond. Zij mocht blij zijn dat hij zo'n ervaren rijder was want hij had net zo goed niet kunnen uitwijken en behoorlijk verwond kunnen raken.

Wat is dat met SUV rijders? Zijn ze nou allemaal zo arrogant of zien ze gewoon niets meer omdat ze zo hoog zitten? Hoewel dat stoplicht vandaag toch echt een gevalletje 'schijt aan hebben' was.

Ik weet wel dat ik voortaan nog beter ga opletten met terreinwagens want je weet het nooit. Vrachtwagens/busjes ga ik al vanuit dat ze minder zien.

gewoon blij zijn dat dat soort weggebruiker in zo'n grote auto zitten, dan zie je ze des te beter aankomen.

Alleen maar voordelen dus.
 
Ik ben van mening dat motorrijders beter opletten in het verkeer en letten op andere weggebruikers dan de meeste koekblikkers.. uiteraard zijn er in beide categorien uitzonderingen..

en uitzonderingen bevestigen de regel want ik zie regelmatig motorrijders rijden die denken dat zij onkwetsbaar zijn in het verkeer.
 
Ze zijn gewoon arrogant, bijna op het asociale af als je het mij vraagt.
Mijn instructeur wijst me er tijdens de les ook regelmatig op om extra alert te zijn.

En het valt me niet alleen bij het lessen op hoor, ook in mijn kleine botsauto (Peugeot 107) heb ik er last van.

Rijd maar van de weg die kleine, maakt het uit! B|

kan het dan misschien gewoon aan jouw manier van rijden liggen :? :X }) :P
 
Ze zien je vaker over het hoofd(ook onbedoeld). In de file merk ik dat veel SUV rijders je vaak niet zien aan komen( of koppig niet aan de kant gaan). Ik reed een keer achter een SUV in de file die maar niet aan de kant ging dus ik gefrustreerd natuurlijk maar ik ff vriendelijk zwaaien en ik ga nadat ze wat ruimte gemaakt heeft even langs hem rijden, doet ze haar raam open ow sorry ik keek net in mijn spiegel maar ik heb je echt niet gezien.
Dus tja of ze lult uit haar nek en kijkt niet of ze ziet het gewoon niet doordat het zon hoog voertuig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan