Slechte ervaringen met SUV's

ik weet niet of het gegeven dat een auto hoog of groot is een rede is om iets niet te zien. Rijd zelf regelmatig in een mercedes Vito, ook groot en hoog en heb het gevoel dat ik een beter overzicht op het verkeer heb. Dit ook omdat je natuurlijk een tandje beter oplet in een 'grote' auto. Daar zouden SUV rijders ook mee bezig moeten zijn, maar of het nu arrogantie is, of onkunde. Het tegendeel blijkt vaak waar te zijn. Helaas
 
SUV-s geven sowieso een vergrootte vorm van schijnzekerheid. Ze voelen meer solide en daardoor triggert het bij mensen een "dat kan nog net" gevoel. Beter opletten kan geen kwaad. Het zicht is inderdaad door de lengte wat minder en vaak zitten er behoorlijke stijlen in de deuren en dergelijke.
in een suv zie je juist 10x meer dan de gemiddelde auto omdat je zo hoog zit en je zulke grote ramen hebt. dat argument is dus imo bullshit.

ik denk alleen dat het in een SUV makkelijker is afgeleid te raken, omdat het autorijden zelf bijna geen moeite/aandacht kost. je hebt echt niet door waar je mee bezig bent, 160 in de x trail van m'n ouders voelt het zelfde als 80 in een oude opel astra.
 
Laatst bewerkt:
Maar het zijn heeeeeeele veilige auto's want als je erin zit zit je heeeeeeeel veilig!

Dit soort redenaties van bestuurders van SUV's heb ik zo'n enorme grafhekel aan he B|
Ze staan er niet bij stil dat ze het in hun tractor amper zouden merken als ze een kind of motorrijders als verkeersdrempel zouden misbruiken..

Mijn ervaring/mening; ze worden inderdaad arroganter en roekelozer door hun formaat blik.
Triest maar waar.

Ik vind de opmerking: Niets mis mee, dan zie je dat soort bestuurders alleen maar beter aankomen wel geniaal btw :}
 
Laatst bewerkt:
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik heb nu al twee een bijna ongeluk gehad met een SUV.

Vandaag wederom. Ik kom aan bij het stoplicht, die springt op oranje. Ik denk ik stop maar want ja dat moet toch. Eerst even spiegelen... wat schetst mijn verbazing komt er een of andere zilverkleurige tereinwagen rustig aankachelen en rijd gewoonweg door. Dus ik al rollend half de berm in om niet van de weg af gereden te worden.

Een poos geleden reed ik bijna tegen een Mercedes Jeep aan, die weg reed uit een parkeerhaven terwijl ik op de 80km weg reed. Ik zag hem al aankomen dus ik zat al in de remmen, maar ik had net zo goed bovenop hem kunnen rijden als ik even niet opgelet had.

Mijn rij-instructeur is een keer bijna in zijn flank gereden door een SUV. Die mevrouw kwam van links en had overduidelijk geen voorrang maar reed wel rustig door alsof er geen verkeer bestond. Zij mocht blij zijn dat hij zo'n ervaren rijder was want hij had net zo goed niet kunnen uitwijken en behoorlijk verwond kunnen raken.

Wat is dat met SUV rijders? Zijn ze nou allemaal zo arrogant of zien ze gewoon niets meer omdat ze zo hoog zitten? Hoewel dat stoplicht vandaag toch echt een gevalletje 'schijt aan hebben' was.

Ik weet wel dat ik voortaan nog beter ga opletten met terreinwagens want je weet het nooit. Vrachtwagens/busjes ga ik al vanuit dat ze minder zien.

In sommige gevallen klopt het wel.
Maar in de file krijg ik toch meer ruimte van de SUV's en duurdere duitse merken,
dan van bijvoorbeeld de Getz-en, Panda's, en dergelijk formaat auto's.

Opletten moet je altijd. Vooral bij verkeerslichten die op oranje springen.
Maakt niet zoveel uit of er een SUV of een Mondeo over je heen rijdt.
Beide doet zeer.

Edit: Aannvullinkje: De SUV's die mij met meest dwars zitten zijn die van de goedkopere merken. De Kia's en Hyundai's.
 
Laatst bewerkt:
en uitzonderingen bevestigen de regel want ik zie regelmatig motorrijders rijden die denken dat zij onkwetsbaar zijn in het verkeer.
:^

Vooral als de lente begint houd ik vaak me hart vast. Bumperkleven, snijden, racen (rechte stukken en vol in de ankers bij een bocht), etc. Voor mijn gevoel wordt er in de winter gemoedelijker gereden.

OT: geen specifiek last van SUV's.
 
Maar het zijn heeeeeeele veilige auto's want als je erin zit zit je heeeeeeeel veilig!

Dit soort redenaties van bestuurders van SUV's heb ik zo'n enorme grafhekel aan he B|
Ze staan er niet bij stil dat ze het in hun tractor amper zouden merken als ze een kind of motorrijders als verkeersdrempel zouden misbruiken..

Mijn ervaring/mening; ze worden inderdaad arroganter en roekelozer door hun formaat blik.
Triest maar waar.

Ik vind de opmerking: Niets mis mee, dan zie je dat soort bestuurders alleen maar beter aankomen wel geniaal btw :}
zie daar geen logica in.
rij zelf zowel in een suv als in een knakenbak, maar met die suv heb je gewoon minder het gevoel dat je rijdt, ik rij er ook constant te hard mee, niet eens expres, je hebt het gewoon niet door.
het is niet zo dat ik denk van, oh, kijk ik stap in m'n superveilige suv, nu kan ik schijt aan alles hebben. lijkt me ook rare logica, temeer omdat ook petjes in golfjes zo aso rijden.
 
Ik denk dat veel SUV rijders de grootte van hun wagen niet door hebben.
Veel denken groter te zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn en vinden het nodig zover mogelijk bij de linker vangrail vandaan te rijden(want rechts rijden doe je natuurlijk niet. Das voor de kleintjes)

Meeste moeite heb ik overigens met (bestel)busjes met dichte ramen en een bestuurder die vaak meer aandacht heeft voor zijn werkbonnen, shaggies draaien en bellen met de zaak/klant.

Voor alle obstakelende voertuigen geld dat wanneer ik eindelijk een gaatje heb en even naar binnen kijk dat ze met van alles bezig zijn behalve hetgene wat ze zouden moeten doen.
 
Ergernis #1 voor mij: SUV's.

Ook ik heb een vinket*ringhekel aan die asobakken. Het is een modeverschijnsel, iedereen moet er één hebben. "Zit ik lekker hoog".
Of ze hem nu nodig hebben of niet, dat maakt niets uit. Want zeg nu zelf, boodschappen kan moeders de vrouw ook met de Cuore doen hoor.

En hard rijden is inderdaad mogelijk met zulke auto's, want de zes of 8 cilinders die in die wagens liggen hebben power zat.

Oja, zelf rijdt ik een Arosa 1.4 (en ik rijd door), maar als een SUV achter mij zit te drukken dan stamp ik hem ff flink op de rem. Als die mensen alleen maar eens afstand zouden houden, zou dat al een heleboel schelen. Of ik nu met de motor een ongeval krijg met een SUV, of met de Arosa, ik schiet gewoon onder de auto, heb niets meer in te brengen.

Peugeot en Citroen waren mij 'helden', die hadden tot voor 2008 geen SUV's. Ook zij moeten eraan geloven, mode hé. Leve de hoge benzineprijzen (de verkoop is 'heel gek' gedaald in juli en augustus), de slurptaks, de wegenbelasting etc.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat met SUV rijders? Zijn ze nou allemaal zo arrogant of zien ze gewoon niets meer omdat ze zo hoog zitten? Hoewel dat stoplicht vandaag toch echt een gevalletje 'schijt aan hebben' was.

Ik weet wel dat ik voortaan nog beter ga opletten met terreinwagens want je weet het nooit. Vrachtwagens/busjes ga ik al vanuit dat ze minder zien.

En daar ga je de mist in... een SUV is geen terreinwagen! Een SUV is eigenlijk gewoon niks, en datzelfde gaat meestal aardig op voor de bestuurders ervan.
 
Ergernis #1 voor mij: SUV's.

Ook ik heb een vinket*ringhekel aan die asobakken. Het is een modeverschijnsel, iedereen moet er één hebben. "Zit ik lekker hoog".
Of ze hem nu nodig hebben of niet, dat maakt niets uit. Want zeg nu zelf, boodschappen kan moeders de vrouw ook met de Cuore doen hoor.

En hard rijden is inderdaad mogelijk met zulke auto's, want de zes of 8 cilinders die in die wagens liggen hebben power zat.

Oja, zelf rijdt ik een Arosa 1.4 (en ik rijd door), maar als een SUV achter mij zit te drukken dan stamp ik hem ff flink op de rem. Als die mensen alleen maar eens afstand zouden houden, zou dat al een heleboel schelen. Of ik nu met de motor een ongeval krijg met een SUV, of met de Arosa, ik schiet gewoon onder de auto, heb niets meer in te brengen.

Peugeot en Citroen waren mij 'helden', die hadden tot voor 2008 geen SUV's. Ook zij moeten eraan geloven, mode hé. Leve de hoge benzineprijzen (de verkoop is 'heel gek' gedaald in juli en augustus), de slurptaks, de wegenbelasting etc.

zooo jij bent echt goed.

mag ik je aanraken?
 
Maar het zijn heeeeeeele veilige auto's want als je erin zit zit je heeeeeeeel veilig!

Dit soort redenaties van bestuurders van SUV's heb ik zo'n enorme grafhekel aan he B|
en die redenatie klopt niet eens,
er is een test geweest met een Renault grand espace (ook een tank van een auto (MPV)
tegen een SUV model (weet het type zo niet meer)
het model SUV zat toch zeker dikker in de kreukels van de MPV.
de benen van de bestuurder van de SUV waren er zowaar bijna afgehakt en in het model MPV kon je nog uitstappen (als de deur niet geklemt zou hebben gezeten :+ )

dus in dat opzicht, SUV's zijn niet veilig.

ontopic:
het zijn kut-auto's die vrijwel nergens rekening mee houden.
(uitzondering op de regel daar gelaten.) :W
 
heb wel eens gehad dat ik nast een bestelbus reed bij zijn spiegel tijdens het file rijden. Die gast gaf richting aan opeens om van baan te verwisselen (waar ik dus reed) ik zat een goede 10 seconden te kijken naar die bestuurder om even te kijken of hij uberhaupt nog wel in zijn spiegel zou gaan kijken (laat staan over zijn schouder). nee hoor niets helemaal niets. Kon ook niet doorrijden dus moest maar de toeter gebruiken. Die gast keek me aan alsof ik hem recht in zijn bek stond te schijten.
 
en die redenatie klopt niet eens,
er is een test geweest met een Renault grand espace (ook een tank van een auto (MPV)
tegen een SUV model (weet het type zo niet meer)
het model SUV zat toch zeker dikker in de kreukels van de MPV.
de benen van de bestuurder van de SUV waren er zowaar bijna afgehakt en in het model MPV kon je nog uitstappen (als de deur niet geklemt zou hebben gezeten :+ )

dus in dat opzicht, SUV's zijn niet veilig.

ontopic:
het zijn kut-auto's die vrijwel nergens rekening mee houden.
(uitzondering op de regel daar gelaten.) :W

Die heb ik ook gezien.
Ging om een Landrover Discovery.

Landrover was idd niet veel van over.
 
SUV's, 90% van de bezitters ervan zijn arrogante klootzakken. Ik rij dagelijks 130km naar mijn werk en zodra ik een SUV in mijn binnenspiegel zie aankomen weet ik gewoon al dat deze gaat bumperkleven.

Ik maak het bijna elke dag mee dat ze kleven, knipperen met de lichten en proberen om rechts in te halen en dan heb ik de cruisecontrol op 140kmpu dus zachtjes rij ik niet.

Over het algemeen laat ik ze maar mooi kleven maar zodra ze proberen rechts in te halen zorg ik dat ik er mooi naast blijf rijden zodat ze verderop alsnog in de remmen moeten. Volgens mij denken de bestuurders echt dat ze in een ontzettend snelle almachtige auto zitten, maar met hun 3 tot 4 liter motoren zijn ze nog niet vooruit te branden.

Mijn tante heeft laatst een Outlander gekocht, niet echt een SUV te noemen vind ik maar toch. Ik citeer: "Het is zo fijn in zo'n hoge auto. Ik voel me gewoon superveilig en alle auto's lijken net speelgoedautootjes. Echt een machtig gevoel." De zin was nog niet af of ik kreeg 't al op mijn heupen, maar heb m'n mond maar dichtgehouden...
 
SUV's, 90% van de bezitters ervan zijn arrogante klootzakken. Ik rij dagelijks 130km naar mijn werk en zodra ik een SUV in mijn binnenspiegel zie aankomen weet ik gewoon al dat deze gaat bumperkleven.

Ik maak het bijna elke dag mee dat ze kleven, knipperen met de lichten en proberen om rechts in te halen en dan heb ik de cruisecontrol op 140kmpu dus zachtjes rij ik niet.

Over het algemeen laat ik ze maar mooi kleven maar zodra ze proberen rechts in te halen zorg ik dat ik er mooi naast blijf rijden zodat ze verderop alsnog in de remmen moeten. Volgens mij denken de bestuurders echt dat ze in een ontzettend snelle almachtige auto zitten, maar met hun 3 tot 4 liter motoren zijn ze nog niet vooruit te branden.

Mijn tante heeft laatst een Outlander gekocht, niet echt een SUV te noemen vind ik maar toch. Ik citeer: "Het is zo fijn in zo'n hoge auto. Ik voel me gewoon superveilig en alle auto's lijken net speelgoedautootjes. Echt een machtig gevoel." De zin was nog niet af of ik kreeg 't al op mijn heupen, maar heb m'n mond maar dichtgehouden...
jij rijdt dus onnodig links kan ik hieruit concluderen?
 
Grappig, ik heb als oldtimer een Landrover 110; en ervaar het precies andersom als ik erin rijd...
Ik wordt links en recht ingehaald door alerlei sjonnies in die vinden dat ie niet snel genoeg optrekt, de bocht door gaat... en het volste vertrouwen hebben in hun hyundai/kia/deawoo met veel meer pk's enzo.
Ook de Hyundai en kia SUV-ers kijken nooit vrolijk, moet verschrikkelijk zijn om daarin te rijden.

Wat wel opvalt is dat de fietsers er een stuk minder dicht langsgaan.... Nou is het ook geen SUV maar een terreinwagen....
 
Pfft zon Kia _O-

Een rit met zon apparaat duurt al veel langer omdat het als een dweil de hoek om gaat, en het enige waar je aan kan denken is de torenhoge afschrijving :+

Edit; misschien is dat ook de reden dat ze niks zien, ze zijn alleen maar krampachtig bezig met de afschrijving
 
Laatst bewerkt:
in een suv zie je juist 10x meer dan de gemiddelde auto omdat je zo hoog zit en je zulke grote ramen hebt. dat argument is dus imo bullshit.

ik denk alleen dat het in een SUV makkelijker is afgeleid te raken, omdat het autorijden zelf bijna geen moeite/aandacht kost. je hebt echt niet door waar je mee bezig bent, 160 in de x trail van m'n ouders voelt het zelfde als 80 in een oude opel astra.
SUV's hebben grote dode hoeken, je ziet misschien wel ver vooruit, maar zijwaards en/of achteruit zie je geen knijt.
 
heb wel eens gehad dat ik nast een bestelbus reed bij zijn spiegel tijdens het file rijden. Die gast gaf richting aan opeens om van baan te verwisselen (waar ik dus reed) ik zat een goede 10 seconden te kijken naar die bestuurder om even te kijken of hij uberhaupt nog wel in zijn spiegel zou gaan kijken (laat staan over zijn schouder). nee hoor niets helemaal niets. Kon ook niet doorrijden dus moest maar de toeter gebruiken. Die gast keek me aan alsof ik hem recht in zijn bek stond te schijten.
En wat is het probleem? Hij reed toch niet te snel, dus is het onmogelijk dat er een ongeval veroorzaakt zou worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan