Slechte gewoonten op de motor.

Noem je dat een slechte gewoonte?

Ik rij zo goed als altijd met mijn vizier open... en als ik met mijn Neotec rij ook nog eens opengeklapt...

Er zijn ergere dingen in het leven he...

Kan link zijn. Weleens een insekt of grind in mijn gezicht gekregen.
 
Maar ehh... wil je ons nu iets laten weten of is dit gewoon een heel ingewikkelde manier om de gestelde vraag van TS niet te hoeven beantwoorden?? O-) ;)8-)
Was even moeilijk, maar voilà: ik ben behoorlijk bijziend en te ijdel om een bril te dragen. Tot dusverre is het goed gegaan, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
 
We rijden regelmatig met drie motorrijders en een van die mannen vergeet meestal om zijn richtingaanwijzer uit te zetten na een afslag. Is buiten een niet zo goede gewoonte ook redelijk gevaarlijk.
 
Was even moeilijk, maar voilà: ik ben behoorlijk bijziend en te ijdel om een bril te dragen. Tot dusverre is het goed gegaan, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

Begrijp ik het goed wanneer je mij een beginner noemt omdat ik met mijn vizier openhoudt tijdens het rijden en jij rijdt behoorlijk bijziend zonder bril op de motor? Of heb je lenzen maar dan hoef je het niet te noemen. Toch?
 
We rijden regelmatig met drie motorrijders en een van die mannen vergeet meestal om zijn richtingaanwijzer uit te zetten na een afslag. Is buiten een niet zo goede gewoonte ook redelijk gevaarlijk.

Ja je zet overige verkeersgebruikers op het verkeerde been..
 
We rijden regelmatig met drie motorrijders en een van die mannen vergeet meestal om zijn richtingaanwijzer uit te zetten na een afslag. Is buiten een niet zo goede gewoonte ook redelijk gevaarlijk.
Daarom moet je ook niet in een groepje rijden, er zit er altijd wel eentje bij.
 
Begrijp ik het goed wanneer je mij een beginner noemt omdat ik met mijn vizier openhoudt tijdens het rijden en jij rijdt behoorlijk bijziend zonder bril op de motor? Of heb je lenzen maar fan hoef je het niet te noemen. Toch?
Nee, met mijn moeder die 1 keer achterop zat en overal bang voor was en toch alles beter wist. Beginner is dat stadium al voorbij. En nee, geen contactlezen.
 
Nee, met mijn moeder die 1 keer achterop zat en overal bang voor was en toch alles beter wist. Beginner is dat stadium al voorbij. En nee, geen contactlezen.

Man, kan me niet voorstellen zonder bril te rijden......
 
Ja je zet overige verkeersgebruikers op het verkeerde been..
Klopt en als er dan een auto van rechts komt terwijl jij op een voorrangsweg rijdt en je richting knippert naar rechts, dan gaat die automobilist er van uit dat jij gaat afslaan en de kans is groot dat hij de voorrangsweg oprijdt.

Ik wacht altijd tot iemand werkelijk aanstalten maakt om af te slaan, dus afremt en duidelijk van plan is om die weg in te gaan rijden. En het is al meerdere malen gebeurd dat iemand richting aangaf maar gewoon rechtdoor ging.

Motorrijden is een totaal andere discipline dan blikbesturen.
 
Ik zou zeggen, probeer het ook eens (gratis tip). Ik rij al bijna 40 jaar elke dag en slechts 1 aanrijding gehad, in de eerste maanden. maar toen waren mijn ogen beter.

Haha gratis tip noemt hij dat. "Laat je bril thuis". Man, ik heb -4 of zo. Jij niet, want dat gaat echt niet goed.
 
Klopt en als er dan een auto van rechts komt terwijl jij op een voorrangsweg rijdt en je richting knippert naar rechts, dan gaat die automobilist er van uit dat jij gaat afslaan en de kans is groot dat hij de voorrangsweg oprijdt.

Ik wacht altijd tot iemand werkelijk aanstalten maakt om af te slaan, dus afremt en duidelijk van plan is om die weg in te gaan rijden. En het is al meerdere malen gebeurd dat iemand richting aangaf maar gewoon rechtdoor ging.

Motorrijden is een totaal andere discipline dan blikbesturen.
Auto rijden is gebrek aan discipline.
 
Haha gratis tip noemt hij dat. "Laat je bril thuis". Man, ik heb -4 of zo. Jij niet, want dat gaat echt niet goed.
Laatste keer dat een oogarts mij testte, denk bijna 45 jaar geleden, had ik toevallig ook -4. Toen heb ik mijn bril weggegooid. Ik kreeg toen toevallig net een brommer, voor het slagen voor het eindexamen van de middelbare school. Goede ruil.

Recent is mijn visus sterk achteruit gegaan, zie dichtbij ook haast niks meer, type dit blind. Waarschijnlijk teveel naar Netflix gekeken op mijn laptop.
 
Laatste keer dat een oogarts mij testte, denk bijna 45 jaar geleden, had ik toevallig ook -4. Toen heb ik mijn bril weggegooid. Ik kreeg toen toevallig net een brommer, voor het slagen voor het eindexamen van de middelbare school. Goede ruil.
Bijzonder....
 
Hij maakt grappen, met -4 zie je geen klote meer op afstand en een auto op 100 meter is een schim.
 
Terug
Bovenaan Onderaan