denuff
MF veteraan
De tik mijn voorrem al licht aan te leggen bij blinde bochtige gedeeltes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En dan zeker, net als op de ijsbaan, in linkerbochten zwaaien met je rechterarm (dan heb je betere balans).Met een hand rijden is slechts dan een goede gewoonte wanneer je die hand bij langzaam rijden in de zij plaatst (dat oogt cool), of bij snel rijden op de rug legt (dan heb je minder luchtweerstand).
Dat is een tijd geleden.En dan zeker, net als op de ijsbaan, in linkerbochten zwaaien met je rechterarm (dan heb je betere balans).
Gisterochtend op de motor kwam alles weer terug.Dat is een tijd geleden.
Reed je langs de ijsbaan?Gisterochtend op de motor kwam alles weer terug.
Ook dat, de ijsbaan van Haarlem. Op weg naar Spaarne Gasthuis Noord, voor revalidatie.Reed je langs de ijsbaan?
Een ijstijd lijkt het wel. Maar het bracht een slechte gewoonte aan het licht, ik trek nog steeds die oude, ondertussen lekke, winterhandschoenen aan die ik ooit eens van jou gekregen heb toen de mijne doorgelekt hadden. Ze zitten niet eens goed, maar trekken makkelijk aan.Dat is een tijd geleden.
Het gaat er mij niet om dat ik sneller wil worden op de openbare weg in km/h. Het gaat er om dat ik vlotter en daadkrachtiger met keuzemomenten omga.Waarom zou je voorzichtig zijn moeten afleren? Staat er iemand jouw rondetijden te klokken?
Ja, fout, in die zin dat je met een systeem helm niet geopend mag rijden. Tenzij die daar op gekeurd is. Slechts weinig van die helmen zijn dat. Zelfs niet die van de (Belgische) politie, maar ja, die mogen dat dan weer wel ...- Heb de neiging om "altijd" met het vizier open, kinbak omhoog bij systeemhelm, te rijden. Zelfs op de snelweg. Fout natuurlijk.
De meeste automobilisten kijken enkel verbaast omdat je met 1 hand rijdt, niet omdat je je rechter handvat los laat. De meesten hebben er geen flauw idee van aan welke kant het gas zit, en denken nog steeds dat de bijde hendels voor de handvatten allebei voor de remmen zijn.... (grappig om te zien hoe dan de meeste automobilisten lijken als ik ze zo voorbij rij...).
Nou, denk dat dat het grootste gros 40+'-ers die ik voorbij rij wel raar zit te kijken. Die weten heus wel dat gas rechts zit en 1 rem rechts en de ander onder rechtervoet. De jeugdige automobilisten die ook nog nooit een brommer hebben gereden zullen helemaal raar en vreemd opkijken.De meeste automobilisten kijken enkel verbaast omdat je met 1 hand rijdt, niet omdat je je rechter handvat los laat. De meesten hebben er geen flauw idee van aan welke kant het gas zit, en denken nog steeds dat de bijde hendels voor de handvatten allebei voor de remmen zijn.
Nou, denk dat dat het grootste gros 40+'-ers die ik voorbij rij wel raar zit te kijken. Die weten heus wel dat gas rechts zit en 1 rem rechts en de ander onder rechtervoet. De jeugdige automobilisten die ook nog nooit een brommer hebben gereden zullen helemaal raar en vreemd opkijken.
Nooit op zo'n scootertje gereden dus kan best wat je daar zegt.De 40 plussers kennen over het algemeen de schakelbrommers nog, de jongere generatie (de millennials) kennen alleen de automaat-scootertjes met inderdaad twee remhandels aan het stuur.
Goed dat je het zegt...Nooit op zo'n scootertje gereden dus kan best wat je daar zegt.
Ps: @Rob RD : waar blijven die boze smiley's van jou??? ik mis ze nu toch wel!
Nooit op zo'n scootertje gereden dus kan best wat je daar zegt.
Ps: @Rob RD : waar blijven die boze smiley's van jou??? ik mis ze nu toch wel!
Je bent al door Duderuud gewaarschuwd. Nu moet je echt gaan stoppen, anders ìs het voor jou twee weken zonder MF. Duidelijk?Nooit op zo'n scootertje gereden dus kan best wat je daar zegt.
Ps: @Rob RD : waar blijven die boze smiley's van jou??? ik mis ze nu toch wel!
Há, herkenbaar.M'n slechtste gewoonte op den motor; tank leeg rijden......hoeveel keer ik ook- met samen geknepen billen bidt dat ik het red- in de zuiging van 'n vrachtwagen- steeds langzamer(eh economischer) ga rijden- hortend en stotend een benzinepomp op stuntel-toch stil val- gelukkig wel/geen jerrycan/plasticfles bij- typhuseind moet lopen, of beter, liften, und so weiter, zonder benzine kom te staan.
Eigenlijk begint het met: Het is verstandig om nu even te tanken, en vervolgens, zie voorgaande.....
M'n behandelend psychiaterscollectief beweerd dat er licht is aan het eind v/d tunnel.
Geweldig. In mijn bus heb ik een 5 liter kanister en midden in de nacht op de terugweg van Praag richting Bamberg kom je nie veel meer tegen. Ook geen parkeerplaats. De reservelamp brandde al geruime tijd. De meter en de actieradius stonden al lang op 0 toen ik sputterend en pruttelend op de vluchtstrook tot stilstand kwam. Die 5 liter erin, genoeg voor 60 km. Na 15 km een tankstation met een onderbord dat over 45 km wéér een tankstation zou zijn... dan tank ik dus daar pas hè....M'n slechtste gewoonte op den motor; tank leeg rijden......hoeveel keer ik ook- met samen geknepen billen bidt dat ik het red- in de zuiging van 'n vrachtwagen- steeds langzamer(eh economischer) ga rijden- hortend en stotend een benzinepomp op stuntel-toch stil val- gelukkig wel/geen jerrycan/plasticfles bij- typhuseind moet lopen, of beter, liften, und so weiter, zonder benzine kom te staan.
Eigenlijk begint het met: Het is verstandig om nu even te tanken, en vervolgens, zie voorgaande.....
M'n behandelend psychiaterscollectief beweerd dat er licht is aan het eind v/d tunnel.
Zat er een sleepkabel tussen?Het valt me altijd wel op dat je met heel weinig reserve je opeens héél zuinig kan rijden. Met een Golf diesel een keer midden in de nacht in DL achter een vrachtwaggel geslipstreamt. Lang geleden, we waren op terugreis en hadden geen Duits geld meer. Op de autobahn een tijd geen tankstations en in de dorpjes was toen alles dicht.
Volgens mij met samengeknepen billetjes iets van 1:40 gehaald.