Slechte lak Kawasaki

ZRX1200

MF'er
13 jun 2004
35
0
Beverwijk
April 2003 een nieuwe blauwe Kawa ZRX1200S gekocht.
Na 1000 km verschenen er op de plaatsen waar de binnenkant van je benen de tank raken doffe plakken. Gelijk mee naar de Dealer (Mototport Uithoorn) gegaan.
Zijn reactie was dat dit mischien kwam door dat dit type Kawa is gespoten met watergedragen(dus minder milieubelastend) lak. Op mijn vraag of dit ook kon komen door de kwaliteit van mijn (merklose) zei hei dat dit niet kon.
Desondanks tocht mee een nieuw leren motorbroek (MQP) aangeschaft.
De doffe plekken werden alleen maar groter en doffer. Nadat ik na 3000km wederom naar MotoPort Uithoorn ging zijn de gekleurde delen door de dealer overgespoten met blanke lak.En wat schetst mijn verbazing !! De doffe vlekken komen gewoon weer terug, maar zijn echter door poetsen tijdelijk te verwijden. Komen na het poetsen na +/- 500km gewoon weer terug. Je bgrijpt dat ik niet van plan ben om na iedere 500km mijn tank te gaan poetsen.
Wie heeft er soortgelijke ervaringe??
Wie heeft er een tip of een oplossing.

het komt inderdaad door die milieu vriendelijke lakken
deze is minder goed tegen slijtage bestand
enige optie is laten spuiten door iemand die wel de lak op olie basis gebruikt

Ik heb ook een kawasaki en heb hier geen last van. Ik heb maar 1 tip zo lang terug gaan naar die zaak totdat ze helemaal gek van je worden en met een fatsoenlijke oplossing komen. Zoals over laten spuiten met een goede lak ofzo. Niet vergeten er ook nieuwe stickers bij te vragen, want die zijn ook niet goedkoop.

Ik heb een 98-er en jullie een nieuwe, daar zal het verschil van lak in zitten. Maar evengoed zou het niet moeten kunnen. Toch belachelijk dat je folie moet gaan plakken op je hageltje nieuwe Kawa. Evengoed succes ermee.

heb het ook met mijn zwart/paarse zxr400 poets de tank na elke rit en klaar is kees (eigelijk poets ik de hele motor na elke rit :o )

een kennis van mij heeft een zx9r en heeft ook zoals sommigen hier geen zin om de tank na elke rit te poesten en heeft er van dat plastic op geplakt nu heeft hij er geen last meer van kortom een goede oplossing.

de groeten van Paul ZXR400

het komt inderdaad door die milieu vriendelijke lakken
deze is minder goed tegen slijtage bestand
enige optie is laten spuiten door iemand die wel de lak op olie basis gebruikt

:^

Hier heeft niet alleen kawa last van, alle andere motormerken hebben het ook.

Maar bij de ene kleur lak is het beter te zien dan bij de andere. Daarnaast verschilt het ook nog per bestuurder (postuur,kleding,zithouding etc.) hoe erg de sluitage is

De beste manier is zoals hierboven beschreven overspuiten met (illegale) oplosmiddel houdende blanke lak.

Terug
Bovenaan Onderaan