"Slechte motorzaak?"

D-K

Die hard MF'er
27 apr 2009
804
8
Utrecht
Laat ik mij eerst even voorstellen,ben nieuw hier..kijk al een tijdje de topics mee en heb er veel plezier aan..vooral de info over de motor die ik wil gaan kopen kan ik hier uitstekend vinden..Ik ben op zoek naar een zwarte GSX-R 1000 k5,6 of 7.. Ik ben al bij verschillende motorzaken geweest, van Arie Molenaar,Kalsbeek motoren,HP Motoren,John van de Bunt etc ...Maar vandaag ben ik bij in mijn ogen de meest onnozele motor zaak geweest die ik heb gezien.. Ik ben bij MVM motoren in Soesterberg geweest...
Ik zal het vertellen, Ik heb mijn spaarcentjes bijna bij elkaar en wil dus graag kijken waar ik die motor kan halen.. Ik woon in de buurt dus ik dacht beter kijk ik daar even,kom daar binnen en meteen het grappige is dat ik hallo moet zeggen,inplaats van het personeel die daar blijkbaar geen behoefte aan heeft..Daarna sta ik zo'n 5 minuten bij een zwarte k5 te kijken totdat ik de k7 zie staan,2 yoshi's *D eronder enorm mooi.. En het mooiste,mijn budget laat het bijna toe..Dus eigenlijk een potentiële klant met even 14000 euro voor de motor over.. Maar helaas,na 10 minuten kwijlen naast de motor,en nog steeds geen personeel die de behoefte heeft om mij even wat meer info te geven ben ik weglopen.. Overigens het personeel was 3 man sterk ( wat ik zo zag ) En geeneen oogde druk.. Ik vind het dus maar een aparte zaak,die in mijn ogen niet serieus omgaan met de nieuwe kopers van hun motoren. Zelf nu toevallig ook wat motorrijders erover gesproken en hun geven dezelfde argumenten..Heeft iemand anders hier ook nog ervaringen over? En dat voornamelijk bij MVM Soesterberg?
 
Je kan jezelf ook niet zo belangrijk vinden en gewoon vragen of ze je even komen helpen |(
 
Ja, je bent misschien verkeerd ingeschat. Ik vind het zelf wel lekker als ik niet meteen besprongen word. Ik roep zelf wel. Op basis van zijn ervaring en mensenkennis maakt een verkoper deze afweging vaak als iemand zo binnen loopt.

Je had wel op zijn minst netjes begroet mogen worden. Waarschijnlijk zag je eruit als een bandentrapper of folderverzamelaar.
 
Haha bandentrapper...Ik voel me zelf echt niet belangrijk..Maar als ik zo'n tijd bij een motor sta,om me heen kijk...maar voor de rest niet benaderd word vind ik het gezegend.. Voor de goede orde,stond gewoon in me motor pakkie..
 
Niet alleen kijken, gewoon dr op gaan zitten. Wedden dat ze dan wel komen :+. Nu ff serieus. Ik vind het best raar dat sommige mensen in deze tijd net doen alsof ze niets willen verkopen :N
 
Tja waarschijnlijk hebben ze je verkeerd ingeschat, zal wel erg slecht zijn als dit normaal is.

Maar door dit kleine dingetje MVM een slechte motorzaak te noemen is wel heel krom. :N :W
 
Ook door de reactie's van andere motor rijders...Volgends hun lijkt het erop alsof als jij je motor daar niet koopt,je direct niet meer interessant genoeg bent..

Tevens op de motor zitten is geen optie's..motoren staan te dicht bij elkaar...
 
ik sta in een motorzaak ook wel s eventjes te kijken hoor, bij een mooie motor, zonder dat ik gelijk besprongen wordt. Als je een motor nou echt zou willen hebben dan loop je toch zelf op iemand af? Bel anders van tevoren even op, kunnen ze de koffie, cake, rode loper én fanfare alvast voor je klaar zetten. ;-)
 
Duidelijk muf ja...Heb wel eens gehoord dat ze van eigenaar zijn gewisseld..En misschien zijn ze qua huur erg goed en betrouwbaar..voor mijn beleving was het naatje..
 
* +] NotSoMadMax
* Replier
* Online

Geplaatst op zaterdag 13 juni 2009 01:00

* Citeer bericht
* Bekijk bericht
* Voeg toe als favoriet
* Rapporteer

Honda Africa Twin xrv 750 rd04

* Bekijk Mijn Motor-Forum
* Bekijk onderwerpen
* Verstuur privébericht

Berichten:
382
Reg. datum:
21 mrt. 2006

ik sta in een motorzaak ook wel s eventjes te kijken hoor, bij een mooie motor, zonder dat ik gelijk besprongen wordt. Als je een motor nou echt zou willen hebben dan loop je toch zelf op iemand af? Bel anders van tevoren even op, kunnen ze de koffie, cake, rode loper én fanfare alvast voor je klaar zetten. ;-)

Jij begrijpt het :D
 
* +] NotSoMadMax
* Replier
* Online

Geplaatst op zaterdag 13 juni 2009 01:00

* Citeer bericht
* Bekijk bericht
* Voeg toe als favoriet
* Rapporteer

Honda Africa Twin xrv 750 rd04

* Bekijk Mijn Motor-Forum
* Bekijk onderwerpen
* Verstuur privébericht

Berichten:
382
Reg. datum:
21 mrt. 2006

ik sta in een motorzaak ook wel s eventjes te kijken hoor, bij een mooie motor, zonder dat ik gelijk besprongen wordt. Als je een motor nou echt zou willen hebben dan loop je toch zelf op iemand af? Bel anders van tevoren even op, kunnen ze de koffie, cake, rode loper én fanfare alvast voor je klaar zetten. ;-)

Jij begrijpt het :D
Nog even het kwoten oefenen.
Gewoon dat knoppie met dat groene pijltje erin.
;)
 
Ga er af een toe wel eens naar binnen.
Wordt vriendelijk begroet bij binnenkomst.
Even wat rondneuzen, wordt weer begroet in de kledingshop.
Eigenaar komt naar me toe en bied koffie aan. en maakt een praatje of ik nog vragen hebt etc.
Nee hoor, ik ben de mening niet toegedaan dat je daar "niet gezien" wordt.
 
Ook door de reactie's van andere motor rijders...Volgends hun lijkt het erop alsof als jij je motor daar niet koopt,je direct niet meer interessant genoeg bent..

Tevens op de motor zitten is geen optie's..motoren staan te dicht bij elkaar...

't Is ook nooit goed. :(
Er is dus een uitgebreide keuze. :)
Even iemand aanspreken, weet ik zeker dat ie naar voor je naar voren wordt gehaald.
 
Kijk effe op de site van Peter R.de Vries (of MvM motoren zelf) en het zal je duidelijk worden waarom ze daar niet iedereen meer met enthousiasme begroeten die bij een Suzuki GSX-R 1000 staat te kijken..... :+

Maar serieus, je had toch gewoon aan kunnen geven dat je interesse had in die Gixxer?
Je weet toch hopelijk al wel dat het zo'n beetje nationale sport nummer één is voor veel motorrijders om in het weekend effe te gaan struinen bij één of meerdere motorzaken?
Je maakt dan een leuk ritje en bezoekt wat motorzaken, kijikt lekker rond naar motorfietsen, kleding, helmen en accessoires en drinkt er een bak koffie.
Verplaats je eens in het personeel die dan heel vaak voor niks vragen of ze je kunnen helpen.

Buiten dat zijn de taken in een wat grotere zaak vaak goed verdeeld zodat een verkoper van de kledingafdeling niet gaat proberen jou een motor te verkopen en een verkoper van motoren jou geen kleding zal verkopen.
Beiden zien er voor jou uit als verkoper maar jij denkt dat die ene kledingverkoper een lul is omdat hij jou niet helpt als je met interesse bij die Gixxer staat te kijken.....en zo krijg je dus dit soort verhalen op MF. ;) :)
 
Bij MVM hebben ze wat mij betreft een aparte beleving wat service naar de klant is. Eikels zijn het, ik kom er nooit meer.
 
Als ik geholpen wil worden dan ga ik zelf vragen. Als verkopers meteen naar me toe komen dan ben ik meestal vrij snel weg. Ik heb het zelf niet zo op opdringerige verkopers.
 
Als ik geholpen wil worden dan ga ik zelf vragen. Als verkopers meteen naar me toe komen dan ben ik meestal vrij snel weg. Ik heb het zelf niet zo op opdringerige verkopers.
Zulke verschillen heb je dus in klanten.

De één kijkt al pissed als je vraagt of je van dienst kunt zijn en de ander is pissed als je hem ff rustig laat gaan tot ie aangeeft hulp te willen....


Erg lastig soms, dus ga er nog eens heen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan