"Slechte motorzaak?"

Had ik ook:

Kwam na mijn werk in pak bij een electrozaak binnen en vraag naar een laptop.
Werd nog net niet gemasseerd en de LT werd voor me naar de auto gebracht.

Kom een week later bij dezelfde verkoper aan in mijn afgetrapte Led Zeppelin t-shirt en motorjack. "Ik zoek een laserprinter" > "Ja dan moet je maar even in die hoek kijken".

Heb hem toen wel geconfronteerd met het feit dat hij voor een colbertje in de houding springt terwijl hij dezelfde persoon voor zich had staan als vorige week. Knalrood werd ie en hij begon te stotteren, machtig mooi!

Iedereen is nu eenmaal bevooroordeeld.
Als niemand dat was, was iedereen naief.

Dus als je een motor gaat kopen: Overhemd aan, pokerface op, en onderhandelen geblazen.

ja dat kan soms heel extreem zijn.

het bedrijf waar ik werk ook.
ik zie een man kijken bij een bepaald produkt en ik vraag of ik hem kan helpen.
ja hij wou type a wel hebben.
word ik ondertussen door mijn afdelingschef gebeld dat ik heel netjes moest zijn want het was een belangrijke klant...
(ben altijd netjes, maar goed...).

werd daarna nog 3 maal gebeld dat ik hem op zijn wenken moest bedienen...

maar goed de beste man koos type a en die was niet meer voorradig.
ik chef bellen en van hem moest ik de bedrijfsleider bellen.
maar de klant wou wel een ander maar daar ontbrak de productinfo van (dat bedrijf waar ik werk is heel slecht georganiseerd).

dus binnen no time kwam de bedrijfsleider, een afdelingshoofd, het hoofd die ging over die productgroep en moest iemand uit het magazijn alles afzoeken en ik stond er nog bij...

het produkt werd ff door 4 man achter in zijn aanhanger geladen waar normaal klanten niet mogen komen en de prijs werd volgensmij aangepast.
de man kwam ook in pak met te dikke mercedes.

later bleed het een bankdirecteur te zijn waar de baas zaken mee deed of kennelijk zijn bankzaken liet beheren...

het was dus geen extreme afnemer of zo...




een jaar ervoor komt een man terug met een product (voor 2e keer).
had hij hij voor zijn schoonmoeder gekocht maar het product was iets beschadigd en zijn schoonmoeder begon te zeiken.

zeer vriendelijke man, lekker in casual kleding en die zelf wel zei dat die zelf niet erover zou zeiken maar dat zijn schoonmoeder nogal moeilijk was.

de klacht an sich was terecht, aangezien ik vaker de rotzooi van mijn mislukte chef mag oplossen wist ik dat met het transport in sommige containers het te hoog was opgestapeld en er deuken en krassen op bepaalde punten waren.

ik bel mijn chef of ik kan ruilen en er word al wat gemort maar het mag toch.
sta nog ff te praten over het feit dat er wel eens kan misgaan als ik opeens realiseer dat ik hem ergens van ken.
goh, ben je familie van die.
ja dat is mijn vader.
aha, was dus een goede kennis van mijn ouders en in de zakenwereld absoluut geen kleintje, heel wat meer dan een lullige bankdirecteur van een klein filliaal.

maar goed, ik het product omwisselen en samen kijken of die goed is.
dus weer die fout erin.

mooi kut dus aangezien de hele lading dat probleem heeft.
ik baas opbellen en die komt eraan.
man vriendelijk uitleggen wat het probleem is en die man word opeens uitgekaffert en dat die niet zo moet zeiken omdat het gewoon een goedkope aanbieding is en je dan deuken en krassen op nieuw spul kan hebben. (het showmodel was uiteraard wel puntgaaf).
man stond met zijn mond vol tanden, ik ook.

heb me echt met schaamrood verontschuldigd bij die man en gezegd hoe die het aan moest pakken, wat zijn rechten waren als koper.

ik mijn baas opgehaald en hem ff verteld wie hij tegenover zich had.
nou, wat een omslag opeens. meneer zat tot aan zijn ellebogen in de reet van die klant met simpele spijkerbroek en t-shirt die een potentieel grote klant kan zijn :')

later kreeg ik ook nog op mijn kloten omdat ik niet verteld had wie het was B|

bedrijf waar ik werk spant de kroon in voortrekken en klanten asociaal behandelen.
ik en mijn partime collega's zijn er de dupe van
 
uit het profiel van deze TS:

Gebruikersnaam:
SuzukiK5
Gebruikers nummer:
78412
Echte naam:
Dustin van Kranenbrug
Geboortedatum:
donderdag 16 januari 1986
Woonplaats:
Soest
Beroep:
Sportinstructeur
Opleiding(en):
CIOS


hmmmmm.....
23 jaar en nog zoveel te leren......


hebben ze jou op school nooit geleerd een vraag te stellen?
Je leerlingen doen dat ook, als ze iets van je willen weten....

Wat dacht je, alle motorverkopers zijn helderziende ofzo?
Als je interesse hebt in een motor, is het dan beneden jouw stand om een eenvoudige verkoper aan te spreken?

Get a life!
 
ja dat kan soms heel extreem zijn.

het bedrijf waar ik werk ook.
ik zie een man kijken bij een bepaald produkt en ik vraag of ik hem kan helpen.
ja hij wou type a wel hebben.
word ik ondertussen door mijn afdelingschef gebeld dat ik heel netjes moest zijn want het was een belangrijke klant...
(ben altijd netjes, maar goed...).

werd daarna nog 3 maal gebeld dat ik hem op zijn wenken moest bedienen...

maar goed de beste man koos type a en die was niet meer voorradig.
ik chef bellen en van hem moest ik de bedrijfsleider bellen.
maar de klant wou wel een ander maar daar ontbrak de productinfo van (dat bedrijf waar ik werk is heel slecht georganiseerd).

dus binnen no time kwam de bedrijfsleider, een afdelingshoofd, het hoofd die ging over die productgroep en moest iemand uit het magazijn alles afzoeken en ik stond er nog bij...

het produkt werd ff door 4 man achter in zijn aanhanger geladen waar normaal klanten niet mogen komen en de prijs werd volgensmij aangepast.
de man kwam ook in pak met te dikke mercedes.

later bleed het een bankdirecteur te zijn waar de baas zaken mee deed of kennelijk zijn bankzaken liet beheren...

het was dus geen extreme afnemer of zo...




een jaar ervoor komt een man terug met een product (voor 2e keer).
had hij hij voor zijn schoonmoeder gekocht maar het product was iets beschadigd en zijn schoonmoeder begon te zeiken.

zeer vriendelijke man, lekker in casual kleding en die zelf wel zei dat die zelf niet erover zou zeiken maar dat zijn schoonmoeder nogal moeilijk was.

de klacht an sich was terecht, aangezien ik vaker de rotzooi van mijn mislukte chef mag oplossen wist ik dat met het transport in sommige containers het te hoog was opgestapeld en er deuken en krassen op bepaalde punten waren.

ik bel mijn chef of ik kan ruilen en er word al wat gemort maar het mag toch.
sta nog ff te praten over het feit dat er wel eens kan misgaan als ik opeens realiseer dat ik hem ergens van ken.
goh, ben je familie van die.
ja dat is mijn vader.
aha, was dus een goede kennis van mijn ouders en in de zakenwereld absoluut geen kleintje, heel wat meer dan een lullige bankdirecteur van een klein filliaal.

maar goed, ik het product omwisselen en samen kijken of die goed is.
dus weer die fout erin.

mooi kut dus aangezien de hele lading dat probleem heeft.
ik baas opbellen en die komt eraan.
man vriendelijk uitleggen wat het probleem is en die man word opeens uitgekaffert en dat die niet zo moet zeiken omdat het gewoon een goedkope aanbieding is en je dan deuken en krassen op nieuw spul kan hebben. (het showmodel was uiteraard wel puntgaaf).
man stond met zijn mond vol tanden, ik ook.

heb me echt met schaamrood verontschuldigd bij die man en gezegd hoe die het aan moest pakken, wat zijn rechten waren als koper.

ik mijn baas opgehaald en hem ff verteld wie hij tegenover zich had.
nou, wat een omslag opeens. meneer zat tot aan zijn ellebogen in de reet van die klant met simpele spijkerbroek en t-shirt die een potentieel grote klant kan zijn :')

later kreeg ik ook nog op mijn kloten omdat ik niet verteld had wie het was B|

bedrijf waar ik werk spant de kroon in voortrekken en klanten asociaal behandelen.
ik en mijn partime collega's zijn er de dupe van


helaas, wat dat betrefd lijkt het of we tegenwoordig moeten dansen naar de grillen van de verkopers.....

ook zoiets:
ik ben met vrouw en kids bij een van de grote electrozaken (ik ben toch niet gek), en mijn zoontje van 4 moest enorm plassen....

dus ik wandel met dat menneke naar de infobalie, en vraag waar dat kind ff kan plassen..

krijg ik het antwoord: dat kan hier niet....
dat vindt ik dus te bezopen voor woorden.... die mensen daar moeten af en toe zelf ook toch ooit....

toen ik te kennen gaf dat mijn zoontje dan maar ter plekke daar op de grond zou moeten plassen, kon bij wijze van hoge uitzondering, bij gods gratie, toch ff naar het personeelstoilet...



ik denk dat we allemaal wel eens ooit zoiets meemaken.. :P
 
Laatst bewerkt:
ja dat kan soms heel extreem zijn.

....


bedrijf waar ik werk spant de kroon in voortrekken en klanten asociaal behandelen.
ik en mijn partime collega's zijn er de dupe van

erm.. gast, waarom werk je daar in vredesnaam nog? begin je eigen toko er vlak naast, je hebt schijnbaar al contacten, dus....
 
Hoi Oma :)

Ben vanmiddag even binnengelopen bij MVM omdat ik er toevallig langsreed, eerste indruk is een zeer correcte toko met vriendelijke mensen die zoals gebruikelijk bij meeste zaken je even aanschieten om te vragen of ja naar iets specifieks op het oog bent en na mijn antwoord dat ik even wou rondkijken je vertellen dat je met eventuele vragen altijd bij ze terecht kunt en je verder met rust laten.
Heb tijdje staan kwijlen bij een nieuwe GSX-R600 MVM uitvoering , als het financieel een keertje meezit eens vragen of ze die uitvoering ook voor een 750 hebben.
 
hahaha, idd een rare manier van zaken doen.........daar bij mvm. ik wilde de prijs weten van een paar onderdelen, dat kon niet telefonisch, daar moest ik voor langskomen..........heb de onderdelen maar bestelt bij de concurrent die de prijs wel door de telefoon wilde uitzoeken.
 
hahaha, idd een rare manier van zaken doen.........daar bij mvm. ik wilde de prijs weten van een paar onderdelen, dat kon niet telefonisch, daar moest ik voor langskomen..........heb de onderdelen maar bestelt bij de concurrent die de prijs wel door de telefoon wilde uitzoeken.

Als tientallen mensen zoals jij, tientallen zaken gaan bellen om de goedkoopste prijs te krijgen, kan ik me voorstellen, dat ze telefonisch geen prijzen meer doorgeven! Ze hebben wel iets anders te doen, lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan