"Slechte motorzaak?"

misschien moet je in een politiepak komen, dan komt er geheid iemand naar je toe.
Wat een verhaal zeg, even het youtube filmpje bekeken...

En idd...niet overal komt er direct iemand naar je toe, of na 5 minuten.
Maar als jij die motor op het vizier hebt is het zonde om niet zelf even te vragen.
Succes
 
Bij MVM hebben ze wat mij betreft een aparte beleving wat service naar de klant is. Eikels zijn het, ik kom er nooit meer.
:^

Jaren geleden heb ik er een proefrit van een uurtje "mogen" maken, na een enorm uitgebreid gedoe met formulieren en kopieën. Uit alles sprak wantrouwen. Bij een andere motorzaak kreeg ik zó een motor mee en ik mocht hem daar ook best 'morgen' pas terugbrengen...

En vorig jaar heb ik er mijn achterband laten verwisselen, omdat zij het dichtste bij zitten. Daar wilde ik nog wel heen hobbelen met mijn lekke band. Ik had een afspraak gelijk om 8.00 uur en ik zou wachten op de reparatie, maar ik moest eerst al meer dan een half uur wachten voordat er iemand naar mijn motor keek, die stond nog buiten. Mijn motor werd ook gelijk errug uitgebreid van alle kanten bekeken. Ik kreeg de indruk dat ik gezien werd als een boef die de motor gejat had. Alle nummers werden genoteerd en ik moest mijn papieren zelfs afgeven. Ik kwam alleen voor een nieuwe band!
Daarna zijn twee man erg lang bezig geweest met (veel met elkaar kletsen en) mijn motor. En het eind van het liedje was dat ik aan het eind van de rit naar huis (via een lange omweg) olie op mijn achterband had! Lekke cardankeerring! Hoe toevallig!

Ik hoef ze daar niet meer :r
 
dat je lang moest wachten is vervelend.
dat ze je nummers gaan checken, is een 2e.
ik zou er ook niet blij mee zijn, maar er zit zeker een positieve kant aan.
wat als jou fiets gejat is, en zo'n opmerkzame ziet het..... nou...

was je terug geweest met je lekke kering?
 
dat je lang moest wachten is vervelend.
dat ze je nummers gaan checken, is een 2e.
ik zou er ook niet blij mee zijn, maar er zit zeker een positieve kant aan.
wat als jou fiets gejat is, en zo'n opmerkzame ziet het..... nou...

was je terug geweest met je lekke kering?

Nope, zoals ik al zei: ik kom daar echt niet meer. Ik ben met het verhaal naar mijn eigen dealer gegaan (MVM is ook dealer van hetzelfde merk). Hij heeft de keerring 'onder garantie' vervangen. :}
 
Laat ik mij eerst even voorstellen,ben nieuw hier..kijk al een tijdje de topics mee en heb er veel plezier aan..vooral de info over de motor die ik wil gaan kopen kan ik hier uitstekend vinden..Ik ben op zoek naar een zwarte GSX-R 1000 k5,6 of 7.. Ik ben al bij verschillende motorzaken geweest, van Arie Molenaar,Kalsbeek motoren,HP Motoren,John van de Bunt etc ...Maar vandaag ben ik bij in mijn ogen de meest onnozele motor zaak geweest die ik heb gezien.. Ik ben bij MVM motoren in Soesterberg geweest...
Ik zal het vertellen, Ik heb mijn spaarcentjes bijna bij elkaar en wil dus graag kijken waar ik die motor kan halen.. Ik woon in de buurt dus ik dacht beter kijk ik daar even,kom daar binnen en meteen het grappige is dat ik hallo moet zeggen,inplaats van het personeel die daar blijkbaar geen behoefte aan heeft..Daarna sta ik zo'n 5 minuten bij een zwarte k5 te kijken totdat ik de k7 zie staan,2 yoshi's *D eronder enorm mooi.. En het mooiste,mijn budget laat het bijna toe..Dus eigenlijk een potentiële klant met even 14000 euro voor de motor over.. Maar helaas,na 10 minuten kwijlen naast de motor,en nog steeds geen personeel die de behoefte heeft om mij even wat meer info te geven ben ik weglopen.. Overigens het personeel was 3 man sterk ( wat ik zo zag ) En geeneen oogde druk.. Ik vind het dus maar een aparte zaak,die in mijn ogen niet serieus omgaan met de nieuwe kopers van hun motoren. Zelf nu toevallig ook wat motorrijders erover gesproken en hun geven dezelfde argumenten..Heeft iemand anders hier ook nog ervaringen over? En dat voornamelijk bij MVM Soesterberg?

Veel klanten stellen het niet eens op prijs dat er gelijk personeel om hun heen staat te springen.
Wil je wat weten of kopen, kan je toch zelf ook even een reactie geven lijkt me zo?

Het is bij klanten de een of de andere kant
1) ze willen niet dat er direct personeel staat
2) ze willen juist wel.

dus het is zeer moeilijk om voor een motorzaak aan de buitenkant te zien wat voor een klant jij bent. een die wel of niet wil.
 
wat een belachelijke opmerkingen.

je staat er als verkoper om de klant te bedienen.
of iig service te verlenen als de klant dat wil.

ik werk zelf als verkoper en ik ben soms ook klant en ik heb een gruwelijke hekel aan van die geilnichten die je meteen ondersteboven lopen om je iets aan te smeren.

als ik een klant op mijn afdeling krijg kijk ik eerst wat ze doen.
je hebt veel kijkers, en snuffelaars. mensen die gewoon een dagje uit doen en gaan kijken naar mooie dingen.

echter als je "kopers" of geinterresseerden hebt dan kun je dat vaak snel zien doordat ze langer bij een product blijven staan. om zich heen kijken waar de verkoper is.
dat hoor je als verkoper op te merken en er heen te gaan.

maar het valt mij ook op bij collega's en bij andere bedrijven dat de service fucking slecht is.

en als je niet zeker weet of iemand geholpen wil worden wat is er mis om als verkoper er ff op af te stappen:

Kan ik u ergens mee helpen?
ja, ik wil graag info
oke...

kan ik u ergens mee helpen.
nee, ik kijk ff rond
oke, als u vragen heeft kunt u mij of een collega altijd aanspreken.

is dat zo moeilijk?

de meest asociale ervaring gehad bij Baan.
ik kom er om onze auto op te halen van een reparatie.
ik stap de toko binnen, loop langs een ruimte waar men pauze aan het houden is, ze zien mij lopen naar de info balie.

heb toch 5 minuten moeten wachten totdat er iemand kwam, ondanks hallo roepen en luid kuchten.

de afhandeling was ook niet echt vriendelijk.
sowieso de meest beroerde service die je kunt bedenken bij baan.

we komen er ook nooit meer, we gingen later naar DLD waar klant nog wel koning is en nu een andere auto en een kleine garage die wel zijn best doet voor zijn klanten (en waar we graag voor de service betalen, we dingen al niet meer af)
 
Veel klanten stellen het niet eens op prijs dat er gelijk personeel om hun heen staat te springen.
Wil je wat weten of kopen, kan je toch zelf ook even een reactie geven lijkt me zo?

Het is bij klanten de een of de andere kant
1) ze willen niet dat er direct personeel staat
2) ze willen juist wel.

dus het is zeer moeilijk om voor een motorzaak aan de buitenkant te zien wat voor een klant jij bent. een die wel of niet wil.


helemaal niet moeilijk.
in 80% van de gevallen weet ik zeker wat het is.
en als je het niet zeker weet vraag je het of zorg je ervoor dat je oogcontact kunt krijgen met de klant.
als ze je aankijken willen ze wat weten of kopen.

je krijgt fucking betaald om de klant te woord te staan, service te verlenen en te verkopen.
anders moet je gewoon een ander beroep zoeken
 
Ik kan je ook een verhaal vertellen over MVM motoren.

Ik heb daar jaren geleden een keer een motor gehuurd. Een CBR600RR. Ik moet eerlijk zeggen dat het de derde keer was dat ik er een motor huurde.

Op zaterdag ochtend ophalen in de regen. Ik was samen met mijn scioonvader en zwager. Ook zij hadden een motor gehuurd. In de regen terug naar het huis van een tante want die zou ook een dagje mee gaan toeren. Na een paar uur werd het mooi weer en wij rijden. Tijdens het rijden voelde ik de voorrem hendel behoorlijk trillen. Bij het remmen.

Ik zoals het hoort bellen naar MVM. Kreeg te horen dat het niets was. Ik nog voorgesteld om even langs te rijden, maar dat vonden ze niet nodig. Ik denk dat dit 4 uur na het ophalen was. en na ongeveer een 100 kilometer.

Dus ik op zondag terug met die motor. Kom ik daar aan komt er een man naar buiten(medewerker) O jij had gebeld. Ik ja dat klopt. Volgens mij is die rem niet helemaal goed.


Gaat hij op zijn knieeen voor de motor zitten en zegt. De schijfrem is korm en het voorspatbord is beschadigd. Je bent weggereden met het schijfrem slot erop.

Ik stond versteld. Ten eerste omdat ik het slot niet gebruikt had. (motor stond gewoon in de garage) ten tweede dat hij met het bloote oog kon zien dat de schijfrem krom was.

Uit eindelijk nadat ik zelfs een advocaat geraadpleegt had koste dit geintje me 450 euro.

Ze schoven me een schade in de schoenen en ik kon er niets tegen doen.


Ik kom of koop daar nooit meer iets. Wat een ongeloofelijke oplichters.
 
Maar helaas,na 10 minuten kwijlen naast de motor,en nog steeds geen personeel die de behoefte heeft om mij even wat meer info te geven ben ik weglopen.. Overigens het personeel was 3 man sterk ( wat ik zo zag ) En geeneen oogde druk..

Maar jij vond de motor dus ook weer niet ZO mooi om even te vragen of ze je konden helpen?

Dan heb je de goede beslissing genomen door weg te lopen.

Sim-pel.
 
SuzukiK5
...Maar vandaag ben ik bij in mijn ogen de meest onnozele motor zaak geweest die ik heb gezien.. Ik ben bij MVM motoren in Soesterberg geweest...

Grappig.. Ik ben deze week bij MVM geweest. Ik had interesse in een suzukie gsx-r 750 dus ik heb even gebeld. Volgende dag ben ik langsgeweest en toen ik aan kwam stond de motor al klaar. Het was aan het einde van de dag, omdat ik na mijn werk kwam, maar het was helemaal geen probleem dat ze even langer (bijna een uur) langer open bleven om op mijn proefrit te wachten..

Daarnaast werd ik zeer goed en vriendelijk geholpen door meerdere mensen van de winkel.. :)
 
Ik woon er 2 minuten vandaan en kom er na mijn eerste 2 pogingen nooit meer.
Eerst een keer geprobeerd een band te laten vervangen, maar dat vond men niet de moeite waard omdat ik met een los wiel aan kwam (mijn motor lag geheel in onderdelen).

Diezelfde keer heeft mijn vriendin een jack gepast van €320,- maar er werd niet eens de moeite genomen te kijken of er een beter passende maat voor haar aanwezig/bestelbaar was.

2de keer was een vergelijkbaar verhaal.
Toen maar naar Motoport Vianen gegaan waar men wel netjes is (was).

Dat een bedrijf netjes is als je + €10.000 uit komt geven is niet raar.
Maar ondernemers die niet snappen dat je door wat kleinere sales juist vertrouwen wint.
En daardoor weer een keer een nieuwe motor verkoopt verdienen het wat mij betreft niet.
 
Ooit 1 keer een poging gewaagd en dat was gelijk de laatste,ik wilde een Honda CB 1300 die ze daar hadden staan wel aanschaffen,maar na een tijdje gestaan en gekeken te hebben leek het mij wel handig om geholpen te worden,nou dat was wel een erg lastige vraag voor de 4 personen die daar liepen en ja het vegen voor de deur was toch wel wat belangrijker.
Dus die motor konden ze in hun reet duwen want na 45min vond ik het wel genoeg want zelfs dat bakkie koffie kon er niet af.
Uiteindelijk een mooi CB 1300 gekocht bij een Motorzaak in Amersfoort waar ze wel klantvriendelijk zijn en de tijd voor je nemen en waar je rustig eerst even kan kijken en koffie kan drinken,en zelfs een proefrit is geen probleem.
Dus daar in Soesterberg rij ik nu nog steeds hard voorbij en zet er nooit geen stap meer binnen.
 
Vind het zoals sommige zeggen ook fijn dat ze niet meteen met hordes op je af komen stormen . Wil altijd lekker rustig alles bekijken en voelen. De meeste aan wie ze het vragen zeggen toch , nee ik kom alleen even kijken.
 
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar als je op het personeel afstapt en je wordt nog steeds niet, (of zo ongemotiveerd mogelijk) geholpen dan houdt het op natuurlijk.
 
Het gaat er niet om wel of niet besprongen te worden. Het gaat erom of de verkopende kant wel oog voor je heeft, daar werken ze tenslotte voor! Je hoeft niet met de rode loper ontvangen te worden en niet meteen bij binnenkomst een team verkopers om je nek te hebben, maar de verkopende partij wil graag dat je bij hun komt kopen, daar mogen ze dan ook wel naar acteren! Iemand meer dan een kwartier laten dwalen in een winkel, zonder ook maar een enkel woord of een blik te wisselen met een potentiele klant wekt aversie en irritatie op! Sommige klanten hebben geen grote mond of vinden het moeilijk het initiatief te nemen, de verkoper is dan degene, die actie moet ondernemen! Dat is tenslotte zijn/haar werk!
 
wat n kansloze actie weer om een bedrijf onderuit te halen.
is de capsones van 14k naar je kop gestegen?
damn, wat heb k een schurfthekel aan dit soort topics :r
kzal me verder maar inhouden, want ff door het lint gaan hier mag niet, bedrijven zwart maken is blijkbaar geen probleem. zou t onderhand niet tot de policy behoren om de topictitel enigzins te nuanceren?
 
Laatst bewerkt:
wat n kansloze actie weer om een bedrijf onderuit te halen.
is de capsones van 14k naar je kop gestegen?
damn, wat heb k een schurfthekel aan dit soort topics :r
kzal me verder maar inhouden, want ff door het lint gaan hier mag niet, bedrijven zwart maken is blijkbaar geen probleem. zou t onderhand niet tot de policy behoren om de topictitel enigzins te nuanceren?
Ik krijg nou niet bepaald de indruk dat TS een bedrijf onderuit wil halen. En nee, het behoort niet tot de policy om de titel aan te passen. TS verwoordt netjes zijn ervaringen en gevoel.

Wist je trouwens dat reageren in topics waaraan je een schurfthekel hebt, niet verplicht is volgens diezelfde policy?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mening van hem. Net zoals jij een mening hebt over TS.
 
als je die brommer echt wil hebben had je toch ook gewoon kunnen vragen?
 
Niet iedereen doet dat zomaar, ik herken dat wel. Mijn zus is precies hetzelfde, die zou uit een soort verlegenheid nooit de verkoper aanschieten, maar wacht tot ze geholpen wordt. En ze zou idd weg gaan als ze na een redelijke tijd wachten niet benaderd wordt. Niet iedereen is even assertief. Een goede verkoper voelt dat aan, het spreekt al uit de hele houding van iemand. maar dan moet je als verkoper wel af en toe je potentiële klanten willen observeren.
 
'Slechte Motorzaak' > '"Slechte motorzaak?"'
Om even te benadrukken dat het een mening is en geen feit.

(Hiermee kom ik enigszins tegemoet aan de mening van meylie-style)
 
Terug
Bovenaan Onderaan