slechte remleiding

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
Ik heb onlangs mijn remklauwen aan voorzijde gereviseerd ,zuigers mooi schoon gemaakt de klauwen aan binnenzijde mooi schoon, nieuwe rubbers en nieuwe vloeistof,
alleen de remhendel blijft sponzig tijdens het rijden, eerste keer knijp ik hem bijna in tot aan stuurgreep tweede keer iets harder en derde keer voelt hij echt hard, kan het misschien zijn dat mijn remleiding (rubber ) niet meer goed is.
 
Heb dit bij een kawa gehad uit 2001, kreeg er remmerij maar niet goed. Bleef sponsig, bleek dat de rubberen leidingen op waren. Dit kun je ook daadwerkelijk voelen. Als ik mijn hand om het lange stuk boven de remklauw hield en de rem in kneep voelde ik de leiding opzetten.
 
Gooi ook maar een balletje op: versleten remcup, knijp je ineen keer hard in de rem dan is hij hard, doe dat rustig ontsnapt de remvloeistof langs het cupje en voelt hij dus zacht aan. Kwam vroeger voor de Apk tijd veel voor bij auto's, 3 keer trappen en je had druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Er zal nog lucht zitten in de bovenkant van de banjo bij het reservoir. Een doek onder de banjo houden, Deze een heel klein stukje losdraaien, in de remhendel knijpen tot er iets vloeistof naar buiten komt. Dan gelijk de banjo weer vast draaien.
Je remhandel met een kabelbinder tegen het handvat vastbinden zorgt er voor dat het systeem onder druk komt te staan. De evt. luchtbellen in de remleidingen worden samengedrukt en kunnen makkelijker naar het hoogste punt stijgen.
Lucht bij de banjo's, vooral bij de rempomp :Y
Remleidingen vervangen kan nooit kwaad natuurlijk, maar als je er voor het remvloeistof vervangen geen last van had ligt het daar niet aan.
 
Gooi ook maar een balletje op: versleten remcup, knijp je ineen keer hard in de rem dan is hij hard, doe dat rustig ontsnapt de remvloeistof langs het cupje en voelt hij dus zacht aan. Kwam vroeger voor de Apk tijd veel voor bij auto's, 3 keer trappen en je had druk.
Dan zou je ook voelen dat de remdruk heel langzaam afneemt, zodat het pedaal naar beneden zakt of in dit geval de remhendel naar het handvat.
Vooral bij een hydraulisch bediende koppeling is dat leuk, voor een stoplicht ........
 
Dan zou je ook voelen dat de remdruk heel langzaam afneemt, zodat het pedaal naar beneden zakt of in dit geval de remhendel naar het handvat.
Vooral bij een hydraulisch bediende koppeling is dat leuk, voor een stoplicht ........
Volgens mij is dat spul soms zo gevormd dat druk de afdichting doet uitzetten. Dan zou het bij genoeg druk misschien juist minder lekken..?

Het is in elk geval wel een interessant punt om te bestuderen.
 
Dan zou je ook voelen dat de remdruk heel langzaam afneemt, zodat het pedaal naar beneden zakt of in dit geval de remhendel naar het handvat.
Vooral bij een hydraulisch bediende koppeling is dat leuk, voor een stoplicht ........
Precies dit heb ik met een motor gehad. Je denkt op den duur dat je zelf gek staat te worden, maar na een paar minuten begint de motor steeds meer te trekken haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan