Slechte service Hein Gericke in vergelijking met andere bedr

Ik heb ook de Daytona laarzen en deze zijn werkelijk super van kwaliteit. Deze heb ik nu 7 jaar en ze zijn nog altijd waterdicht, heb er deze zomer wel nieuwe zolen laten opzetten omdat deze versleten waren, maar ja wat wil je na 7 jaar dagelijks gebruik. Ook de service is meer dan goed
 
Bij aankoop van 'dure' zaken vráág je toch naar de garantieduur? De rits van mijn ene laars ging ook kapot na 1.5 jaar, terwijl ik er eigenlijk een goed half jaar niet mee had gereden. Maar geen haar op mijn hoofd die er over dacht om nog garantie te claimen. Een jaar is een jaar, live with it, denk ik dan.

De service van hein gericke lijkt me dus prima; de garantieduur op de ritsen van hun laarzen kan wel een reden zijn om er weg te blijven. Overigens denk ik dat ook Daytona 'slechts' 1 jaar garantie biedt. Enneuh, ik heb mijn nieuwe set laarzen bij HG gehaald. Ik vind 1 jaar garantie alleszins acceptabel.

Garantie-bepalingen kunnen onredelijke beperkingen zijn, vandaar dat er volgens het non-conformiteitsbeginsel grenzen aan zijn gesteld.
Voorbeeld: Een glasvezel helm heeft een verwachte levensduur van minimaal 5 jaar. Daar mag je je op beroepen. Dat je wat moet (bij)betalen voor een reparatie kan uiteraard redelijk zijn, maar het is niet redelijk om als fabrikant vrolijk te zeggen na 2 jaar: jammer dan, gooi die helm maar weg, want hij is niet te repareren. Het is ook niet normaal dat een Miele wasmachine de geest geeft na 3 jaar... Of de garantie nu 5 jaar of 6 maanden is. Daarin beschermt de (Europese) wetgeving de consument.
Verschil is volgens mij dit: binnen de gestelde garantie-termijn is de verkoper aansprakelijk, want daar heb je een overeenkomst mee gesloten en daarna de fabrikant.
Ik heb ook niet de winkel benaderd, maar de fabrikant (hoofdkantoor te Amsterdam van HG).
 
Laatst bewerkt:
Nou daar kan ik mij toch niet helemaal bij vinden. Ik heb juiste uitstekende ervaringen met HP. Nieuwe laptop gekocht en laten stuiteren. Schermpje defect. 2 dagen later kwam een monteur bij mij thuis schermpje vervangen.

Bij mijn andere laptop werkte de softtouch unit voor geen meter. Deze heb ik idd wel 2 keer moeten laten ophalen, 3e keer gehele unit vervangen.

En niets hoeven bij lappen

Pick-up en return is wel uitstekend van HP. Alleen dan gaan ze een standaard protocol na en dat is wellicht leuk voor de meeste problemen maar als je zelf heel duidelijk aangeeft dat je zelf de fan al hebt gereinigd, je hem hebt getest met heavyload en speedfan, en je merkt dat er problemen met de fan/heatsink of cpu bevestiging zijn dan kunnen ze nagaan dat er andere problemen zijn.

Ik heb nog een back-up notebook van HP. 8530w elitebook en daarvan is de bouwkwaliteit wel perfect. (mag ook wel voor 2k+ :+ ).

maar ook voor een instapmodelletje van 500 euro wil ik wel een beetje kwaliteit anders had ik wel een asus of dell gekocht.

trouwens over de laarzen.
Kan het niet zijn dat je de rits niet helemaal los hebt gedaan bij het uitdoen van de laarzan en daardoor teveel druk op een klein ritsdeel komt?
ik heb dit namelijk met mijn probiker laarzen.
laatste stukje a 4 cm aan de ene kant vergeet ik wel eens waardoor er extra druk op komt.
maar na 4 jaar zijn mijn laarzen nog perfect (probiker maakt goede kwaliteit voor lage prijs ;))
 
Lol twee topic's door elkaar laarzen en laptops :P

Zo te lezen is het gewoon een ontwerpfout, rits op verkeerde locatie waardoor deze erg veel stress krijgt.
Het zou ze sieren als ze de rits rapareren of samen een oplossing zoeken, gewoon terugsturen met jammer dan is wel heel kort door de bocht.

Sommige fabrikanten willen zelfs heel graag helpen/onderzoeken waarom er problemen onstaan en deze verhelpen.

(logitech is bijvoorbeeld een goed voorbeeld, mijn draadloze ontvanger van me toetsenbord was na 4 jaar stuk gegaan (setprijs toch 150 euro), en natuurlijk was die serie uit productie en ik had geen zin om een nieuw toetsenbord te kopen als alleen de ontvanger stuk is en het toetsenbord nog perfect is, dus ik alle winkels af op zoek naar zo ontvanger nergens te vinden, mailtje naar Logitech met de melding dat de ontvanger stuk is en of ik die los kan bestellen, wat krijg ik terug als mail, we verkopen geen ontvangers los, maar we sturen er wel eentje op. Week later inderdaad gratis en voor niks een nieuwe ontvanger *D )
 
Ga naar de plaatselijke kleding reparatie winkeltje en laat voor 10-20 euro nieuwe ritsen erin zetten ;)
 
Garantie-bepalingen kunnen onredelijke beperkingen zijn, vandaar dat er volgens het non-conformiteitsbeginsel grenzen aan zijn gesteld.
Voorbeeld: Een glasvezel helm heeft een verwachte levensduur van minimaal 5 jaar. Daar mag je je op beroepen. Dat je wat moet (bij)betalen voor een reparatie kan uiteraard redelijk zijn, maar het is niet redelijk om als fabrikant vrolijk te zeggen na 2 jaar: jammer dan, gooi die helm maar weg, want hij is niet te repareren. Het is ook niet normaal dat een Miele wasmachine de geest geeft na 3 jaar... Of de garantie nu 5 jaar of 6 maanden is. Daarin beschermt de (Europese) wetgeving de consument.
Verschil is volgens mij dit: binnen de gestelde garantie-termijn is de verkoper aansprakelijk, want daar heb je een overeenkomst mee gesloten en daarna de fabrikant.
Ik heb ook niet de winkel benaderd, maar de fabrikant (hoofdkantoor te Amsterdam van HG).

Ik ben het grotendeels met je stukje eens, met maar één uitzondering: de verkoper (winkelier) is en blijft onder het consumentenrecht verantwoordelijk voor aanspraken op garantie, ook buiten de door de fabrikant gestelde termijn.
 
trouwens over de laarzen.
Kan het niet zijn dat je de rits niet helemaal los hebt gedaan bij het uitdoen van de laarzan en daardoor teveel druk op een klein ritsdeel komt?
ik heb dit namelijk met mijn probiker laarzen.
laatste stukje a 4 cm aan de ene kant vergeet ik wel eens waardoor er extra druk op komt.
maar na 4 jaar zijn mijn laarzen nog perfect (probiker maakt goede kwaliteit voor lage prijs ;))

nee hoor, Probiker maakt verschrikkelijk slechte kwaliteit laarzen. Elke stuiver daaraan betaalt is er 1 teveel. Na twee maanden vielen m'n zolen onder allebei (!!) m'n laarzen vandaan. Teruggegaan, 200 euri bijgelegd en strakke Alpinestars gekocht.
 
nee hoor, Probiker maakt verschrikkelijk slechte kwaliteit laarzen. Elke stuiver daaraan betaalt is er 1 teveel. Na twee maanden vielen m'n zolen onder allebei (!!) m'n laarzen vandaan. Teruggegaan, 200 euri bijgelegd en strakke Alpinestars gekocht.

tja, mijn laarzen van probiker hebben het dan wel 4 jaar volgehouden, uiteindelijk wel een keer een zool terug gelijmt. Verder waren de randen kaal gesleten.

geen top spul inderdaad.
 
Rij al jaren rond met HG laarzen, en op den duur vallen de gaten in de neuzen waardoor ze niet meer waterdicht zijn. Deze setjes kosten rond de 150 euro en gaan dan een jaartje of 4/5 mee.
Verder nog nooit klachten gehad.

misschien 'klemt' TS hard zodat hierdoor de ritsen stuk gaan, of heb je misschien de verkeerde type laars voor het type rijstijl/motor?
 
Rij al jaren rond met HG laarzen, en op den duur vallen de gaten in de neuzen waardoor ze niet meer waterdicht zijn. Deze setjes kosten rond de 150 euro en gaan dan een jaartje of 4/5 mee.
Verder nog nooit klachten gehad.
Volgens mij mag je verwachten dat een paar motorlaarzen een jaartje of 4 meegaan. Helaas is dat naar mijn eigen ervaringen niet zo, er wordt een hoop rotzooi verkocht.

misschien 'klemt' TS hard zodat hierdoor de ritsen stuk gaan, of heb je misschien de verkeerde type laars voor het type rijstijl/motor?
Maar...dat zou toch niet zo mogen zijn?
Mbt die rijstijl: als de neuzen totaal weggesleten zijn mag je overwegen een paar racelaarzen met slijtstukken te kopen, maar ritsen?????
 
Ik heb ook nog wel een verhaal over onze vrienden van Hein Gericke Amsterdam.
Ik heb begin dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en ik zag toen een leuke aanbieding voor een Systeemhelm bij Hein Amsterdam.
Ik daarheen en in de winkel werd ik geholpen door een vrouw die samen met mij wat systeemhelmen langs ging. Ik paste er een aantal en mevrouw vroeg telkens alleen maar of hij lekker zit. Uiteindelijk de keuze gevallen op een Caberg Systeemhelm.

Ik had op dat moment mijn motorrijbewijs nog niet gehaald dus ging nog steeds op mijn Tomos brommer naar mijn werk waar ik de helm ook op gebruikte.
Op een ochtend naar mijn werk kreeg ik een frontale botsing met een andere brommer. Dit was een flinke klap met met hoofd op de grond. Ik had de helm dicht (dus niet opgeklapt).

Tijdens deze klap is de helm dusdanig in mijn gezicht gedrukt dat al mijn tanden door mijn lip gegaan zijn en daardoor mij lip gescheurd is. Ook is mijn jukbeen onder mijn oog gebroken.

De politie/ambulanxe broeders zeiden mij na afloop dat waarschijnlijk mijn helm te groot was en dat dit normaal gesproken niet mag gebeuren.
Ik ben toen ik weer een beetje hersteld was met de helm naar een andere motorzaak gegaan en daar bleek na enkele simpele testen (helm opzetten en kijken oftie op je hoofd beweeg zowel links al recht en naar voren en naar achter) dat de helm zeker 1 a 2 maten te groot was.

Hierna heb ik contact opgenomen met hein gericke en dit verhaal uitgelegd. Waarop de reactie van de vrouwelijke mederwerker was : Ja maar meneer u voelt zelf het beste hoe de helm zit dus wat wilt u nu van ons. het is algemeen bekend dat systeemhelmen niet goedgekeurd zijn als integrale helmen
Waarop ik aangeef aan de medewerker: Ik begin net met motorijden en ga er dan vanuit dat ik een goed advies krijg en dat heb ik niet gekregen en dat ze dus eigenlijk niet veilig zijn had je me ook wel even mogen vertellen.
Mevrouw zei doodleuk ja als u hierover een klacht over wil indienen moet u maar contact opnemen met duitsland.
 
Tja..... volgens mij is er genoeg informatie over te vinden hoe een helm moet passen, ook hier.

Die vrouw is er mogelijk van uitgegaan dat jij wel wist hoe de helm moest zitten. Niet slim, maar aan de andere kant is het ook niet slim je niet van te voren goed te informeren. Het gaat immers om jóuw bolletje......
 
En zelf als je dat allemaal niet had gedaan, dan zit er nog bij je helm een boekje waarin staat dat de helm strak moet zitten, en nog iets rekt (binnenkant).
 
Van een verkoper/verkoopster mag je wel verwachten dat die precies weten hoe een helm moet passen.
Dus de juiste vragen stellen en voelen etc.

Afschuiven is altijd makkelijk..
 
Hmmm. Al het voorgaan dein ogenschouw nemende klinkt deze zaak meer als Pein (in de portemonnee) Gericke. B| Ik houd het maar gewoon bij Termaat.
 
Van een verkoper/verkoopster mag je wel verwachten dat die precies weten hoe een helm moet passen.
Dus de juiste vragen stellen en voelen etc.

Afschuiven is altijd makkelijk..
En van veel klanten kun je hetzelfde verwachten.

Wat wil je nu precies zeggen?
 
Lees het bericht goed. Dat zeer intensieve gebruik valt nogal mee. Het gaat a) niet over goedkope laarzen en b) over laarzen die een abnormale slijtage vertonen aan de ritsen (wegslijten van tanden).
Uiteraard is het ieders goed recht om wél genoegen te nemen met abnormale slijtage...
Op 2 jaar heel intensief gebruik zijn laarzen bij mij afgeschreven alsin "dan loop ik bijna door de zool"

wat noem jij "abnormaal"
en wat noem jij "valt goed mee"?
 
Laatst bewerkt:
eh ja als je een HP van 1200 euro koopt, of een dell van 1200 euro, heb je ook wel heel andere kwaliteit als een 550 euro versie. Dat apple alleen maar 1000+euro apparatuur heeft, mag de behuizing ook wel degelijk zijn..
als je echt kwaliteit wil koop je lenovo thinkpad of panasonic (geheel offtopic)
 
Wil wel eens foto's zien van die laarzen en hoe duur ze waren dat jij het terecht vind om na 2 jaar nog garantie op de ritsen te verwachten.

Bij "dure" laarzen denk ik aan zogenaamde A-merk laarzen. Als je HG "eigen merk" laarzen hebt moet je niet klagen maar gewoon laarzen van een merk kopen dat hun spullen ook daadwerkelijk door ontwikkeld.

Daarbij, koop je ook geen kleding via het internet maar ga je naar een winkel in de buurt, pas je, laat je je adviseren en ga je terug voor reparaties/garantie waarbij er zoiets ontstaat als klantenbinding waarvoor door een bedrijf ook meer gedaan word.
 
wat noem jij "abnormaal"
en wat noem jij "valt goed mee"?

Abnormaal is het wegslijten van tanden doordat ze tegen de schetsplaat komen, wat eenvoudigweg niet hoort. Als de rits vóór of achter de enkel zit gebeurt dat namelijk niet.

Zolen, neuzen en het leer zijn nog lang niet versleten en dat is normaliter de maatstaf voor intensief gebruik en voor afdanken.
 
Wil wel eens foto's zien van die laarzen en hoe duur ze waren dat jij het terecht vind om na 2 jaar nog garantie op de ritsen te verwachten.

Bij "dure" laarzen denk ik aan zogenaamde A-merk laarzen. Als je HG "eigen merk" laarzen hebt moet je niet klagen maar gewoon laarzen van een merk kopen dat hun spullen ook daadwerkelijk door ontwikkeld.

Daarbij, koop je ook geen kleding via het internet maar ga je naar een winkel in de buurt, pas je, laat je je adviseren en ga je terug voor reparaties/garantie waarbij er zoiets ontstaat als klantenbinding waarvoor door een bedrijf ook meer gedaan word.

Tjongejonge wat een conclusies allemaal... Het verhaal is toch wel duidelijk? Laarzen zijn gewoon gekocht in een winkel in Duitsland, gepast en uitgeprobeerd. Helemaal niet via internet. Ze zien er nog perfect uit, anders had ik niet gereclameerd. Om dit te gaan bewijzen met het maken van foto's gaat me wel weer erg ver, het is niet verplicht om mij te geloven. Reclameren bij versleten laarzen is zonde van mijn tijd en zou ik niet doen, maar het gaat hier dus over wat anders.
Laarzen van 200 euro vind ik net te duur om deze slijtage te accepteren, ook al is het het eigen merk van HG. Goretex staat alleen toe dat hun membraan wordt gebruikt in kwalitatief goedgekeurde laarzen, dat mag niet zomaar. Kenmerk van de betere laars toch.
 
Laatst bewerkt:
Abnormaal is het wegslijten van tanden doordat ze tegen de schetsplaat komen, wat eenvoudigweg niet hoort. Als de rits vóór of achter de enkel zit gebeurt dat namelijk niet.

Zolen, neuzen en het leer zijn nog lang niet versleten en dat is normaliter de maatstaf voor intensief gebruik en voor afdanken.
mja ik heb mijn HG laarzen nu 5 jaar met meer dan 100 000km op die laarzen. de neuzen zijn idd zwaar aan het verslijten. geen problemen met de rits.

kut is het zeker maar je kan er weinig aan doen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan