Slechte staat van asfalt in mijn straat. En nu?

Daanster

MF'er
26 jan 2012
134
7
Zuid-Holland
Beste mede motorrijders,

Sinds februari loop ik al te klagen over de staat van het asfalt.(Marsmanhove te Zoetermeer)

Welke stappen kan ik ondernemen?
 
Laatst bewerkt:
Beste mede motorrijders,

Sinds februari loop ik al te klagen over de staat van het asfalt.(Marsmanhove te Zoetermeer)
Er zitten enorme gaten in (Erger dan België :( ). Ze zitten ook in de bochten.
Ik vang ook al sinds februari bot bij de gemeente.
Welke stappen kan ik ondernemen?
Heel blij mee zijn omdat door de slechte staat andere weggebruikers een stuk langzamer rijden.
 
Beste mede motorrijders,

Sinds februari loop ik al te klagen over de staat van het asfalt.(Marsmanhove te Zoetermeer)
Er zitten enorme gaten in (Erger dan België :( ). Ze zitten ook in de bochten.
Ik vang ook al sinds februari bot bij de gemeente.
Welke stappen kan ik ondernemen?
Spuitbusje witte verf kopen:

3045488-inline-i-1-anonymous-activist-wanksy-gets-copy.0.0.jpg


Dan zijn de gaten zo gevuld :P
 
Mooi man, dan heb ik altijd het gevoel dat ik twee keer zo hard ga.

De stoep waar een verval van 15 cm inzat, deden ze bij ons wel gelijk.
Ik denk dat ze het mee gaan pakken met ander onderhoud, maar daar kan die luie donder van de gemeente wel even melding van maken aan jouw.

Als er opeens iemand met de fiets een doodssmak maakt dan zijn ze er opeens wel heel snel.
 
Laatst bewerkt:
Mooi man, dan heb ik altijd het gevoel dat ik twee keer zo hard ga.

De stoep waar een verval van 15 cm inzat, deden ze bij ons wel gelijk.
Ik denk dat ze het mee gaan pakken met ander onderhoud, maar daar kan die luie donder van de gemeente wel even melding van maken aan jouw.

Als er opeens iemand met de fiets een doodssmak maakt dan zijn ze er opeens wel heel snel.


Als je op een Harley rijdt, heb je altijd het gevoel dat je op zeer slecht asfalt rijdt. _O- _O- _O- _O-
(gewoon om de gaten heen rijden , motorrijden is ANTICIPEREN !! B| )
 
Waarom vind je het asfalt zo'n probleem?

Voor je eigen comfort?
Rij je er toch gewoon omheen?
Ik weet ook alle oneffenheden in m'n eigen straat.
 
Al die strakke asfaltbanen kosten handenvol met geld. Voor de belastingbetaler en aan bekeuringen. Voor mij hoeft dat niet. Gaten, dat kan natuurlijk niet.

En zoals ik al zei, het voelt snelheidverhogend.
Ik zou er gewoon forse druk opzetten bij de gemeente voordat er gebroken botten zijn.
Ik ben afgelopen weekend ook op de snufferd gegaan met de fiets. Dooie arm en hand en de binnenkant van de bovenbenen helemaal blauw van de knieën tot het kruis

Piccie volgt.


Dag 1


full


dag 2


full



Stuur dit maar even door naar de gemeente, eens kijken of er dan wel reactie komt.
 
Laatst bewerkt:
Al die strakke asfaltbanen kosten handenvol met geld. Voor de belastingbetaler en aan bekeuringen. Voor mij hoeft dat niet. Gaten, dat kan natuurlijk niet.

En zoals ik al zei, het voelt snelheidverhogend.
Ik zou er gewoon forse druk opzetten bij de gemeente voordat er gebroken botten zijn.
Ik ben afgelopen weekend ook op de snufferd gegaan met de fiets. Dooie arm en hand en de binnenkant van de bovenbenen helemaal blauw van de knieën tot het kruis

Piccie volgt.


Dag 1

Als er een bord staat van slechte weg of wegdek dan heb je volgens mij geen poot om op te staan.
[afbeelding]

dag 2


[afbeelding]


Stuur dit maar even door naar de gemeente, eens kijken of er dan wel reactie komt.
 
Nja, ik heb geen klacht ingediend. Het was mijn eigen schuld, ik zat op het randje van het asfalt te balanceren omdat de berm een stuk lager lag. Wusch, weg voorwiel.

Dit is alleen maar een voorbeeld wat er kan gebeuren met een gatenkaas als wegdek.
 
Beste mede motorrijders,

Sinds februari loop ik al te klagen over de staat van het asfalt.(Marsmanhove te Zoetermeer)
Er zitten enorme gaten in (Erger dan België :( ). Ze zitten ook in de bochten.
Ik vang ook al sinds februari bot bij de gemeente.
Welke stappen kan ik ondernemen?
de snelste manier om de gemeente op andere gedachten te brengen is door reële schade te claimen. dus rijd bewust met de maximum toegestane snelheid door die gaten en kijk of je een band of velg kapot kan rijden (probeer niet op je plaat te gaan) en claim dan de schade bij de wegbeheerder. moet je eens kijken hoe snel die straat daarna gerepareerd wordt. als er geen schadeclaims binnen komen is de weg dus goed genoeg want je kan er zonder schade de maximum snelheid rijden.
 
Al die strakke asfaltbanen kosten handenvol met geld. Voor de belastingbetaler en aan bekeuringen. Voor mij hoeft dat niet. Gaten, dat kan natuurlijk niet.

En zoals ik al zei, het voelt snelheidverhogend.
Ik zou er gewoon forse druk opzetten bij de gemeente voordat er gebroken botten zijn.
Ik ben afgelopen weekend ook op de snufferd gegaan met de fiets. Dooie arm en hand en de binnenkant van de bovenbenen helemaal blauw van de knieën tot het kruis

Piccie volgt.


Dag 1


[afbeelding]

dag 2


[afbeelding]


Stuur dit maar even door naar de gemeente, eens kijken of er dan wel reactie komt.

Dit heb je gefikst op de pedalenbak ? netjes` hoe krijg je het klaar .. als ze mij van het klif donderen
ben ik nog niet zo blauw. :/
 
Dit heb je gefikst op de pedalenbak ? netjes` hoe krijg je het klaar .. als ze mij van het klif donderen
ben ik nog niet zo blauw. :/

Goeie vraag, ik snap het ook niet helemaal. Ik deed mijn best om op balacerend op het asfalt te blijven.
Dat was fout, ik had gewoon de berm in moeten gaan. Het voorwiel gleed weg en ik ging vlak. Ik denk dat ik met de bovenbenen op het frame van de fiets ben geklapt en daarna met mijn linkerhand op het wegdek. De snelheid was een kilometertje of 17, en mijn broek was ook niet kapot, Ik had alleen een paar schaafwondjes her en der.
Ik heb 5 min kreunend en steunend voorover gestaan en ben daarna verder gefietst naar huis, 10 km verderop. Dat ging ook nog wel redelijk.
Ik had maandag helemaal geen kracht in mijn arm en hand en het was ook pijnlijk met kracht zetten.
Ik was bang dat er wat gebroken was maar zonder kracht zetten of steunen had ik geen pijn. Ik heb de hele week met het werk in de kost gezeten dus heb ik de huisarts maar overgeslagen.

Maar ik heb nu wel weer meer kracht gekregen over de loop van de week en als ik niets doen met mijn arm/hand heb ik geen pijntjes dus ik neem aan dat er niets gebroken is.
Denk alleen gekneusd en een paar gekwetste zenuwen. En het lopen was wel pijnlijk, vooral al die trappen de godsganselijke dag maar dat is ook beter geworden. Lopen, goeie doorbloeding en dan geneest het sneller.
Het blauw is nu al aardig weggetrokken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe slecht de staat is van de weg. Hebben we het over her en der een gaatje, of kan je voor een rustiger resultaat beter de berm pakken? TS, heb je wat foto's van de betreffende weg?
 
Laatst bewerkt:
Al die strakke asfaltbanen kosten handenvol met geld. Voor de belastingbetaler en aan bekeuringen. Voor mij hoeft dat niet. Gaten, dat kan natuurlijk niet.

En zoals ik al zei, het voelt snelheidverhogend.
Ik zou er gewoon forse druk opzetten bij de gemeente voordat er gebroken botten zijn.
Ik ben afgelopen weekend ook op de snufferd gegaan met de fiets. Dooie arm en hand en de binnenkant van de bovenbenen helemaal blauw van de knieën tot het kruis

Piccie volgt.


Dag 1


[afbeelding]

dag 2


[afbeelding]


Stuur dit maar even door naar de gemeente, eens kijken of er dan wel reactie komt.
Zo dan, heb je goed je best voor gedaan :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan