Slechte staat van asfalt in mijn straat. En nu?

Serieus? :X Alleen een klein beetje toplaag eraf.
Daarbij, het is ook niet echt een plek om 80 te gaan rijden.
 
Beste mede motorrijders,

Sinds februari loop ik al te klagen over de staat van het asfalt.(Marsmanhove te Zoetermeer)
Er zitten enorme gaten in (Erger dan België :( ). Ze zitten ook in de bochten.
Ik vang ook al sinds februari bot bij de gemeente.
Welke stappen kan ik ondernemen?
Dagje in België komen rondrijden, bij voorkeur op afgelegen weggetjes in Wallonië, kom je daarna weer thuis, ga je niet eens meer weten waar die "gaatjes" in uw weg zitten ;)
 
Serieus? :X Alleen een klein beetje toplaag eraf.
Daarbij, het is ook niet echt een plek om 80 te gaan rijden.

Ik denk dat het iets erger is dan het lijkt in het filmpje, is moeilijk te filmen.
Maar ik vind het ook nog redelijk, alhoewel een hardgaande wielrenner of mountainbiker zou er lekker op de bek kunnen gaan.

Maar dat vinden we niet zo erg, met die overlast veroorzakende nietsnutten :o :+
 
Laatst bewerkt:
Die "gaten" komen door het kapot vriezen van het asfalt.
Na de winter gaan ze het repareren, vandaar de belijning er omheen.

Tot die tijd zou ik lekker van het wekelijkse visje van de gemeente gaan genieten.
 
Ik denk dat het iets erger is dan het lijkt in het filmpje, is moeilijk te filmen.
Maar ik vind het ook nog redelijk, alhoewel een hardgaande wielrenner of mountainbiker zou er lekker op de bek kunnen gaan.

Maar dat vinden we niet zo erg, met die overlast veroorzakende nietsnutten :o :+
... de eeuwige motorrijders-wielrenners oorlog laait weer eens op :Z :Z :z
 
Ik denk dat het iets erger is dan het lijkt in het filmpje, is moeilijk te filmen.
Maar ik vind het ook nog redelijk, alhoewel een hardgaande wielrenner of mountainbiker zou er lekker op de bek kunnen gaan.

Maar dat vinden we niet zo erg, met die overlast veroorzakende nietsnutten :o :+
Als je als mountainbiker hierover op je bek gaat, moet je een andere hobby zoeken of een clinic volgen. Aan de witte tekens te zien wordt het tzt opgelost, zo erg is het niet.
 
gemeente is het met je eens er gaat binnenkort aan gewerkt worden. de markeringen voor het uitfrezen staan er. aan de schade te zien is het geen spoed daar rijdt je niet snel wat op stuk en dus kiest de gemeente voor zo goedkoop mogelijk en niet zo snel mogelijk. en rijd je wel wat kapot je hebt het tijden geleden bij de wegbeheerder gemeld en dus moet claimen niet veel problemen geven.
gewoon een beetje minder bang zijn en geduld hebben en het komt vanzelf goed. de gemeente heeft niet al dat soort apparatuur en mensen paraat staan voor het geval dat. daar worden bedrijven voor ingehuurd die door heel nederland werken en die offertes uitbrengen die vergeleken moeten worden en dan moet er budget voor worden vrij gemaakt. en al die dingen (markeren, bestek maken en versturen, wachten op de offertes, vergaderen, budget vrij maken, opdracht uitsturen en wachten tot het bedrijf dat de opdracht krijgt tijd heeft) kosten nu eenmaal tijd. dat werkt voor jouw het zelfde probeer maar eens volgende week je huis te laten schilderen tegen een normale prijs door een goede schilder dat gaat echt niet lukken.
 
Je kan je tijd beter gebruiken voor een fatsoenlijke rijopleiding als je hierdoor niet lekker op je motor zit.
 
Gezien de reacties, zit ik dus compleet er naast.
Maar gezien de "prioriteit" (laagste van de stad) van de straat, hoe snel zou dit gerepareerd moeten zijn?
Volgens mij hadden we vorig jaar namelijk september gehaald
 
Gezien de reacties, zit ik dus compleet er naast.
Maar gezien de "prioriteit" (laagste van de stad) van de straat, hoe snel zou dit gerepareerd moeten zijn?
Volgens mij hadden we vorig jaar namelijk september gehaald
prio is heel simpel het moet het liefst gefixed zijn voordat derden er schade door oplopen (vanwege aansprakelijkheid) verder geen prio. en zo ver is het nog niet dus geen prio. en of het nu september of december wordt maakt niet uit behalve dat het in december het te koud kan zijn voor asfalt werkzaamheden dus dan schuift het op naar volgend voorjaar nadat de gevaarlijke situaties met voorrang zijn opgelost. het krijgt pas haast als er schade aan anderen door ontstaat.
 
Als het in je eigen straat is, weet je toch waar ze zijn en rij je er gewoon langs? :]

In Belgie al véél ergere dingen tegengekomen, maar da's ook geen referentie natuurlijk :X
 
Dan rijd je toch gewoon rond België?
Kom je tenminste nog wat mooie bochten tegen...
(en heb ik geen last van een Nederlander die de bocht niet durft te nemen)

moet je een hoop landgenoten eens uitleggen dat de ardennen in Walonie liggen, en dat dat ook een deel van Belgie is O-)
 
prio is heel simpel het moet het liefst gefixed zijn voordat derden er schade door oplopen (vanwege aansprakelijkheid) verder geen prio. en zo ver is het nog niet dus geen prio. en of het nu september of december wordt maakt niet uit behalve dat het in december het te koud kan zijn voor asfalt werkzaamheden dus dan schuift het op naar volgend voorjaar nadat de gevaarlijke situaties met voorrang zijn opgelost. het krijgt pas haast als er schade aan anderen door ontstaat.
December te koud bla bla bla ...

... hier stoppen ze in de bouw bij +5°C. Wegens te koud ...

In Rusland stoppen ze bij -55°C ... omdat hun machines het dan niet meer aankunnen ...
 
de snelste manier om de gemeente op andere gedachten te brengen is door reële schade te claimen. dus rijd bewust met de maximum toegestane snelheid door die gaten en kijk of je een band of velg kapot kan rijden (probeer niet op je plaat te gaan) en claim dan de schade bij de wegbeheerder. moet je eens kijken hoe snel die straat daarna gerepareerd wordt. als er geen schadeclaims binnen komen is de weg dus goed genoeg want je kan er zonder schade de maximum snelheid rijden.

Heerlijk die 'Ik naai je linksom of rechtsom wel'-cultuur.
Als de postbode in jouw voortuintje onderuit gaat, wil ik je nog wel eens horen. :P
 
Heerlijk die 'Ik naai je linksom of rechtsom wel'-cultuur.
Als de postbode in jouw voortuintje onderuit gaat, wil ik je nog wel eens horen. :P
dat heeft niks met naaien te maken gewoon weten waar de ander gevoelig voor is. is de weg goed genoeg (je rijd niks kapot) kan je niks claimen en moet je wachten totdat de tijd is aangebroken dat de wegbeheerder tegen een zo laag mogelijk tarief de weg laat repareren, is het werkelijk gevaarlijk (rij je dus wel dingen kapot) dan is de gemeente in gebreke en moeten ze de weg zo snel mogelijk herstellen want na 1 claim volgen er meer (je bent niet de enige op die weg) en dan is snel repareren goedkoper als gaan voor de laagste prijs. en elke gemeente moet op de centjes passen dus die kiezen automatisch de goedkoopste oplossing. en bij reëel gevaar is dat snel repareren en zonder reëel gevaar is dat afwachten of je meer opdrachten in 1 keer kan uitgeven zodat de machines maar 1 keer moeten aanrukken voor meerdere projecten.
 
De drempel / fatsoen zit hem in het in je knikker halen om met opzet schade te rijden. Dan ook nog eens met het risico dat je meer dan alleen materiele schade hebt.

Als je zoiets zegt, dan spoor je niet.
 
Als er een bord staat van slecht wegdek heb je volgens mij geen poot om op te staan.
Het neerzetten van een waarschuwingsbord ,ontslaat de wegbeheerder niet van de verplichting om de weg te onderhouden en van zijn aansprakelijkheid (wegen verkeerswet artikel 341 sub 19) :W
 
De drempel / fatsoen zit hem in het in je knikker halen om met opzet schade te rijden. Dan ook nog eens met het risico dat je meer dan alleen materiele schade hebt.

Als je zoiets zegt, dan spoor je niet.
:Y


Helemaal als ong drie maanden daarna bleek dat je een haarscheur in je vork had opgelopen bij je gouden aktie.
En je nu drie maanden later tussen 6 planken ligt te gapen ,,, voor de oven . B|
omdat die klote vork brak ... :W

Dus` Met opzet de boel verneuken, moet je niet op een motor doen :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan