Slechte vonk

hdirven

Rookie
4 aug 2015
6
0
Enschede
Dag allen,
Ben redelijk nieuw op motorforum een wil graag een vraag stellen.
Heb een Suzuki GT 500, 1976. Heb deze goed als mogelijk weer gerestaureerd.
Tijdens de eerste testrit reed hij redelijk goed. Kleine verbeterpuntjes...
Echter na een kilometer of 7 sloeg hij telkens bijna af en en bij thuiskomst helemaal af.
Bij controle mekten ik dat hij de bougie slecht vonkte.
Ontsteking goed schoongemaakt, nieuwe bougies.. Helaas blijft hij minimaal vonken.
Heeft iemand een tip?
Alvast heel erg bedankt.

Hans Dirven
 
Ik heb de bougies eruit gehaald en tegen het frame gelegd. Daarna voorzichtig kicken. Dan zie ik een werkelijk heel minimaal (microscopisch) vonkje.

kleine blauwe vonkjes zijn zooo veel beter dan felle wit-gele.
welke kleur hadden de bougies ?

wat heb je motorisch gedaan bij het 'in ode zetten' ? had hij daarvoor lang stil gestaan ?
 
Het zijn felle wit gele.
En ja hij heeft ongeveer twintig jaar niet gelopen. Alles goed schoon gemaakt. Alle rubbers vervangen.
Veel draaiende onderdelen vervangen.
Overigens, tijdens het opbouwen (laatste fase) (twee weken geleden)vonkte hij wel goed en helder.
Startte ook relatief goed en snel. Nu niet meer.
Waarschijnlijk een domme vraag van mijn kant: wat bedoel je met "in ode zetten"?
 
niet toevallig ontstekings delen tegen gelakt ijzer gemonteerd?
of een andersoortig massa probleem?

ik zou het anders zoeken in de ontsteking ,dwz ,vliegwiel trekker regelen,vliegwiel eraf ,ontsteking even wegbrengen naar een goeie zaak ,laten doormeten ,weetje direct hoe goed hij nog is
wikkelingen en weerstanden kunnen kapot of verminderd gaan werken tenslotte
 
Dankjewel bikerzzx.

Ik ga je raad opvolgen. Iemand nog een tip voor een tweetakt specialist in de buurt van Enschede.
Kan ik hem meteen helemaal laten afstellen.
Dank voor al jullie reacties.
 
'in orde zetten' was je 'restauratie' ;)

ontsteking terug gekontroleerd nadat je problemen begonnen (tijdstip, kontakthoek ? ik veronderste dat een T met vis-platinees werken, weet niet hoe jullie dat noemen))
wat is er in het blok allemaal vervangen ? krukasdichtingen ?
 
Nee tijdstip niet gecheckt. Kontakthoek ook niet.
In het blok is nagenoeg alles vervangen. Denk niet dat daar het probleem zit. (Denk ik?)
Ik ga me eerst maar eens richten op de ontsteking.
 
'in orde zetten' was je 'restauratie' ;)

ontsteking terug gekontroleerd nadat je problemen begonnen (tijdstip, kontakthoek ? ik veronderste dat een T met vis-platinees werken, weet niet hoe jullie dat noemen))
wat is er in het blok allemaal vervangen ? krukasdichtingen ?
Contactpunten :)
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel bikerzzx.

Ik ga je raad opvolgen. Iemand nog een tip voor een tweetakt specialist in de buurt van Enschede.
Kan ik hem meteen helemaal laten afstellen.
Dank voor al jullie reacties.

ja denk dat het verstandig is ,heb zelf ook eens een ontsteking opnieuw laten wikkelen
is er geen wphb te koop voor de gt500
het zou met de benodigde gegevens zelf mogelijk moeten zijn hem goed af te stellen.
standaard carb setting en afstelling luchtschroef
ontsteking en contact punt speling gegevens e.d.
 
Jullie tips hebben geholpen. Het was een combinatie van een aantal zaken.
Inderdaad de ontsteking goed afgesteld en er was inderdaad een ontstekingsdeel dat tegen gelakt ijzer was gemonteerd. Ook ontdekt dat er veel rotzooi in de benzineleidingen en carburateur zat.
Dus tank eraf, schoonmaken, sealen, carbs schoonmaken en Benzinefilter besteld.
Nogmaals dank voor jullie tips.





niet toevallig ontstekings delen tegen gelakt ijzer gemonteerd?
of een andersoortig massa probleem?

ik zou het anders zoeken in de ontsteking
 
Jullie tips hebben geholpen. Het was een combinatie van een aantal zaken.
Inderdaad de ontsteking goed afgesteld en er was inderdaad een ontstekingsdeel dat tegen gelakt ijzer was gemonteerd. Ook ontdekt dat er veel rotzooi in de benzineleidingen en carburateur zat.
Dus tank eraf, schoonmaken, sealen, carbs schoonmaken en Benzinefilter besteld.
Nogmaals dank voor jullie tips.





niet toevallig ontstekings delen tegen gelakt ijzer gemonteerd?
of een andersoortig massa probleem?

ik zou het anders zoeken in de ontsteking



wat fijn dat je het gevonden hebt ,metaal even kaal geschuurd en toen ertegenaan geschroefd

succes met de dikke brommert :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan